Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle Story : Kali tok harap kitak faham.Kamek suka Kitak ...


Thursday, July 5, 2012

Doodle Story : Kali tok harap kitak faham.Kamek suka Kitak ...

.

 Bila saya teringat awak , Saya sengaja SMS awak


 Saya tanya panjang , Tapi awak balas ringaks je..erm..


 Saya SMS awak lagi , Dengan harapan awak perasan kewujudan saya.


 Tapi kali nie awak lansung tak balas SMS saya..Kenapa?


 Mungkin awak Busy , Kalau awak ternampak Doodle nie..Awak SMS saya k..huhuhu


 Hope kali nie awak faham..SAYA SUKA AWAK...awak suka saya tak?



----------------------------------------
Mencari cinta bukan sekadar suka suka tapi mahukan keredhaan NYA 




Berusaha Mencari CINTA..hehehe

Usaha yang perlu kita letakkan itu adalah lebih kepada 'MENJADI" daripada 'MENCARI'.

Ya. Kita pasti mahukan mereka yang soleh/ah untuk menjadi pasangan kita. Itu telah menjadi lumrah. Oleh itu, dalam kita mahu mendapatkan yang soleh/ah, kita perlu JADI soleh/ah terlebih dahulu. kan?

Kerana sesungguhnya, ALLAH akan menyediakan pasangan buat kita, sesuai dengan tahap keimanan diri kita juga.


Sebagaimana firmanNya dalam surah An-Nur, ayat ke-26,

"Perempuan-perempuan yang keji adalah untuk laki-laki yang keji, dan laki-laki yang keji untuk perempuan-perempuan yang keji (pula), sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik, dan laki-laki yang baik untuk perempuan-perempuan yang baik (pula). Mereka itu bersih dari apa yang dituduhkan orang. Mereka memperoleh ampunan dan rezeki yang mulia (surga)." - 
[Surah An-Nur, 24: 26]


 P/S : 
Jodoh: Mencari atau Menunggu _ Renung renung kan..Dan yakinlah pada Qadha' dan Qadar..


Insya ALLAH bila tiba masanya akan ku JUMPA WALI mu ..ambil diri mu dengan CARA YANG TERHORMAT..






.




33 comments:

Iza Zaty said...

wahh , sweet nye. comei doodle ni..
abg wan tgh jatuh cinta ke? hehe.

ccicute said...

sejak dua menjak ni asik keisah cinta jer.. ade pe2 ke ni.. ^_^

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hahaa ;) comel gila doodle yg abg wan buat ;) kalo spe2 girl tu, mmg bertuah ;)

Cik Cempaka said...

sy suker awk..cuma sy malu2..hehehe

renaPuteh said...

best2,,,, suka cita pasal doodle tok :)

Aida Omar said...

sweetnye!! ^^ suka dengan entry wan yg nie.. betul2 jodoh kita pasti akan ada suatu hari nanti..

Wan_hazel said...

Iza Zaty

aahaha..no komen no komen..

Wan_hazel said...

ccicute

kak CCI..hehehe..rahsia tak leh kasi taw..hahaa

Wan_hazel said...

вʋввℓɛ ρσρƨ

btuah ke??hahaha..

Wan_hazel said...

Cik Cempaka

ehehehe... :)

Wan_hazel said...

renaPuteh

makcceh..ahhaha..

Wan_hazel said...

Aida Omar

betul tu...entah siapa kan..kita merancang je..Tuhan lah yg selayak layaknya yang tentukan

Iza Zaty said...

no komen tu ade lah tu .. kahkahhh.

IeyJa Jaja said...

aged. .pnde wk tewk kaka swk

Alynn Nyzaa said...

kacak eh doodle kitak :D

aNereO UsitHe said...

waaaa.....wan dah pndai ckp srwak ye...kitak ad jtuh hati dgn org sawak ka... :)

Wan_hazel said...

Iza Zaty

kah kah...ahahha..

Wan_hazel said...

IeyJa Jaja

mek nang orang sarawak eh..ehehhe

Wan_hazel said...

Alynn Nyzaa

hehhee..makceh..

Wan_hazel said...

aNereO UsitHe

mek nang org sarawak eh..ahhaha...

misshannajr said...

ada org tgh musim bunga la hehe...jd la lelaki yang baik Wan...kalau betul2 nak buat secara terhormat..bukan ajak dating sana sini..tu tambah doas jer hehe..ni pesan akan jer :D

Wan_hazel said...

hehehe..tengs kak///akan wan simpan pesan akak tu

rAIHan said...

sweet sungguh. tp org kata jodoh tak perlu dicari sebab ia dah ditentukan.

^^

CikSnow said...

awhhh ;( hopefully org ya dpt nangga post tok hoh. iboh putus asa ! caiyokk!!

Wan_hazel said...

ya lah..mek pun arap juak..p nya bukan blogger eh,

eyjalukman said...

insyaAllah bila smpai masanya jodoh tu akan tiba :) usaha dan tawakal smoga Allah berikan kita jdoh terbaik :)

lilypelangi said...

sangaat comel n sweet lah doodle wan :D

Lat'z said...

waa..so sweet la...sapa nak ka ompuan ya...^.^

Wan_hazel said...

eyjalukman

hehhee..Insya ALLAH..amin..hehhee

Wan_hazel said...

lilypelangi

tengs hehhee,,

Wan_hazel said...

Lat'z

jahaha....makceh....

Nurul Ain Atikah said...

bukan semua perempuan baik dapat llelaki baik. namanya ujian.... :)

nur azian said...

comel doodle ni wan ! kamik kitak.. bila nak ajar sy bhasa srwk lg? hihi :)