Wadah Madrasah Pengalaman: Betulkah cara perjuangan kita??


Sunday, September 16, 2012

Betulkah cara perjuangan kita??

.





Assalamualaikum

Kalau lepas nie ada yang unfollow blog dan ada yang terus close blog sebab entri nie.. Saya dah bersedia dah... Nie cuma pendapat dari hati yang hina..


Memang kita sayang Rasullullah kita.. Sayang ALLAH dan sayang Agama kita..kita protes kalau ada yang salah.Oppa gangnam style salah kita protes..Filem menghina Rasul kita protes.Semua yang salah kita protes.Politik yang salah kita protes..


Tapi dalam ramai ramai jiwa , ada tak yang betul betul tegakkan TIANG yang runtuh tu?? Kalau yang berdiri nak tegakkan bumbung tanpa tiang banyak sangat rasanya.. Sayang perbuatan mu tak sehebat IMAN mu.. Bukan nak kata cara tu salah..Tak tak..Tak salah.. Tapi kalau kita nak tegakkan AGAMA kita..Kita TEGAKkan SOLAT kita dulu lah. Bukan melensing tak tentu pasal.. Sayang buat cara sayang.. Doa baik baik.. jaga solat,jaga nama baik AGAMA kita..


Hairannya kita tak pernah berjuang menentang nafsu kita.. Menentang cara fikir kita. Kita sepatutnya sedar . Kita berjuang untuk diri ,keluarga dan AGAMA.. janganlah pulak..ada isu baru nak juang.. tak de diam plak.. Kita tahu,. tapi tak buat..Kalau tak solat, dosa.. kita tahu.. tapi kita tetap gak senang lenang tinggalkan solat.. Tinggalkan SOLAT tapi buat protes . Protes bersandarkan nama ISLAM..


Kita protes punyalah Hebat tapi kita sedut habis habis budaya barat kat dalam diri.. Kita sama sama cermin diri k..


Hah. yang berdiri tegak serupa pejuang tu banyak.. Kejap tu je lah. "Like dan share" je pun..Subuh tak buat pun.. update status sana sini.. Betul ... saya tak de hak nak menilai dosa pahala orang lain. Sekurang kurang nya ada usaha.. Kan kan kan



Tapi ingat Matlamat tak halalkan cara.

Benda macam nie dah jadi trend manusia dah.."DUNIA AKHER ZAMAN" "KIAMAT DAH DEKAT" orang wat cakap mulut je pun... Takut.. tak.. mana de takut.. Biasa dah... dah jemu dah dengar kot.. Wat gurau adalah ..

Saudara ku.. Kalau kita nak berlindung dibawah Bumbung AGAMA kita dengan selamat.. kita persiapankan semua nya..TIANG itu penting agar tak runtuh. Selepas tu kita persiapkan DINDINGnya.. Dan selepas itu kita persiapkan lah PAGARnya nya.. saat tu kalau kita nak berjuang mati matian ..SILAKAN..


Bila kita tahu ilmu AGAMA..Cara perjuangan kita juga turut berubah 100% ..

Jom tengok video nie hope kita sama sama dapat manfaat





Kalau kita sayang RASUL ,ALLAH dan AGAMA kita.. Kita berjuang bukan sebab isu protes tapi berjuanglah menuju ke jalan SYURGA...Sepatutnya perjuangan kita sudah bemula dari dulu lagi..OK..

Maafkan saya sekiranya ada yang tersalah.. Yang baik itu datang dari ALLAH dan yang buruk itu semestinya dari diri saya yang hina ini..


.










19 comments:

Unknown said...

sokong.. teguran yang baik..

harap dengan tindakan mereka share info tentang agama atau menegakkan agama dapat memberi mereka hidayah dan galakan untuk mengubah diri mereka ke jalan yang baik. Kita doakan mereka.. :)

ikhlas dari www.kisahsigemok.com

Sofea Riena said...

terdiam seketika .
betul cakap abang wan :')
semoga kita sama2 tegakkan TIANG yang runtuh .

Unknown said...

ap yg wan ckp tu ad benarnye,,,

Aimacomel said...

teguran & peringatan yg baik.. terima kasih kerana saling ingat mengingati.. betul tu, berjuanglah sehebat mana pun kalau tak jaga solat yg jadi asas tiang agama,apa gunanya.. thanks utk entri ni

Unknown said...

setuju dengan kamu. Kita patut tgk diri kita dulu. Best thing fikir dulu sblm buat something.

Ahlul Albab said...

InsyaAllah,, Lillahi Ta'ala..

Fatimah Nabila said...

true3,,

Adi Herman said...

bagaikan menyimbah minyak ke dalam api yang marak...kekerasan tidak boleh ditentang dengan kekerasan, maka akan jadilah kekacauan...Islam ada diplomasi,sekalipun agama kita dihina, ada cara lebih bijak untuk menentang selain daripada portes dan bakar kediaman duta amerika...adalah lebih baik kita merujuk kepada perlembagaan dan undang2 sesuatu kerajaan tentang hak kita sebagai rakyat...well ini bukan isu politik tapi sekadar menegakkan hak kita untuk beragama di sesebuah negara...

Unknown said...

nasihat yg bermanfaat!
kbanyakkan org mmg mcm tuu.
mcm ketam suruh anknya brjalan lurus.
sdangkan dia pun jln xlurus.

mnusia pula protes dgn keadaan skeliling. sedangkn diri sendiri entah apa apa.

hehe :D

Unknown said...

apa yang wan tulis tu benar..

Unknown said...

Betul kata ktk ya :) Nice..

RynieNas * KyuRyn said...

matlamat tak menghalalkan cara...Abg wan..dun worry..sy tak unfollow punyer lps da bace entry ni...hihi

ηuя αιмι Ƒαянαηα said...

Tapi ingat Matlamat tak halalkan cara :)

Baik wan :)

Unknown said...

bener gan. gak perlu pake cara cara kekerasan.....

drzirakudo said...

betul!!!btul sgt!!! sy amek cntoh politik. maafla klo ade yg tk ske. klo tgok prbndingn antre tut n tut, kn yg stu lg nmpk lg alim an . tp ble bkk fb, PENYOKONG yg alim tu bg sye trlalu fanatik smpai bile pape blaku, mulut dorg nauzubillah. slambe je ckp yg tut sorg lg masuk nrake!! jahanam!! jd bg sy, dorg kutuk yg tut sorg lg tu sbb tk pndai jge bini la apela, tp dorg tgok tk dri dorg sdri? mulut diorg yg kluakan kte2 kesat tu, dorg nampak tk? jd klo dri sdri tk kuat, tk pyh jge tpi kain org sgtla. sokong yg alim dah ok, tp knape tk leh mgubah perangai sdri.. tu je sy nk share opinion sy.haha

Maisarah Azmi said...

betul juga tua.. sebelum mulakan apa-apa baik betulkan diri dulu..

Zierwa Zainal said...

betul pun ape yg wan ckp.. rata2 pun selalu mcm ni.. mmg ape yg die org buat tu salah, tpi lebih baik kita perkuatkan saf islam dlu.. ni yg marhnya byk.. yg solat subuh berjemaah tu dkt masjid tu, kdg2 zz tgk x smpai pun 1 saf.. lgi sedih kalau masjid tu sunyi je wktu subuh.. Islam akan kuat bila kita sume penuhkan saf dekat masjid pada waktu subuh.. =(

Momo said...

Insyallah...

shuhadaothman said...

Nasihat berguna. :)