Wadah Madrasah Pengalaman: sisipan kenangan


Wednesday, October 10, 2012

sisipan kenangan

.



Assalamualaikum...

Benarkah kita boleh mengulang masa lampau kita? Masa yang meliputi kenangan silam kita?


Atau, pernahkah kita mahu mengubah satu sisipan kenangan supaya kenangan itu menjadi kenangan paling manis dalam hidup kita?.


Usai solat ku , Sesekali aku merenung hamparan sejadah ku.. Sahabat solat ku , Sahabat yang membiarkan dahi ku kejung mencium hamparan nya. Kadang setiap butir kenangan itu menerjah . Dan aku hampir pasti setiap kenangan dari setiap episod berlalu dengan sisipan kenangan yang berbeza .. Dari saat aku tertawa lalu menangis .. Ku sisipkan pula kenangan saat ketawa kembali lalu menangis kembali.. Sehinggalah ke hari dimana aku kini.. Setiap sisipan itu punya pengajaran yang bermakna.. Itulah madrasah pengalaman..


Sebagaimana hari ini , saat ini aku mula menyisipkan setiap sisipan untuk dijadikan kenangan ku agar menjadi sisipan yang paling manis dalam hidup ku. Kerna aku pasti kali ini kenangan itu akan menjadi yang termanis dalam hidup ku selagi aku berpegang dengan CINTA ALLAH..

Mudah-mudahan impian ini boleh drealisasikan. Kerana sebuah kenyataan itu bermula dengan impian dan citra cita yang menggunung.


Dalam hati berbisik,

" Akan adakah teman dan kalian nanti mengapai impian ku hanya semata-mata mahu menjejaki pengalaman ku? Hanya semata-mata kerana cerita-cerita manis di mulut aku yang sentiasa bercerita kepada kalian tentang kehidupan aku ? Akan adakah diantara kalian akan mengejar nikmat CINTA ALLAH yang senantiasa aku laung laungkan dengan bangga nya..."


Aku semakin teruja dengan pengaturan ALLAH.. Setiap ujian itu ada manisnya.. Dan jika ditakdirkan kemanisan ini hanya untuk seketika aku redha akan aturan NYA... namun Aku mahu kemanisan ini hingga ke syurga.. Semoga ALLAH redha..


Teman Doakan aku . Aku perlukan kekuatan menghadapi angka 13/10/2012.





.




9 comments:

nur azian said...

kenapa dgn 13/10/2012 ?

Wan_hazel said...

Nur azian..

akan berlaku peritiwa pentng..ehehhe..

Fendy said...

semoga semuanya selamat....

miz ruha said...

mari mengejar CINTA ALLAH... moga kita dapat merasai kemanisan itu hingga ke syurga... ^_^

apa2 pun peristiwa penting itu, moga wan kuat ya.. :)
moga Allah permudahkan urusan wan.amin.

keri ikhwan said...

nak kawen ke 13/10?
*muka excited :P

Wan_hazel said...

tengs all


keri...

hahaha..bukan lah...memandai je nak kawen..ahahhaa..bukan2

Adi Herman said...

interview kerja?well whatever it is,semoga tabah menghadapi segala dugaan....

Aimi Syahirah said...

Salam. Wah your blog sgt menarik & ohsem! =) Jom join.. http://www.aimisyahirah.com/2012/09/segmen-cik-misya-nak-follow.html

maisarah sarah said...

semoga dipermudahkan urusan dan dilindungi Nya selalu..

salam perkenalan :)