Wadah Madrasah Pengalaman: Pemilik separuh jiwaku . AKU dan KAMU.. masih menjadi sebuah Rahsia


Wednesday, March 27, 2013

Pemilik separuh jiwaku . AKU dan KAMU.. masih menjadi sebuah Rahsia

.



Assalamualaikum ...

Apa kabarmu hari ini Si pemilik separuh jiwaku bakal suri ku... Masihkan Iman itu ada di dalam hatimu.. Masihkan engkau biarkan dirimu dalam keadaan sihat, dan masihkan engkau pergi mencari Redha Allah untuk kehidupanmu.. Meski waktu ini tidak denganku.. Aku akan berdoa untukmu sampai batas waktu kesendirian ini terputus, tak selamanya kerna jodoh itu INSYA ALLAH milik kita .. Dan kamu.. Biarkanlah kamu hanya akan menjadi CINTA dan RINDU ku . >.<


Pemilik separuh jiwaku..

Orang sering bertanya siapakah kamu ? bagaimana kamu ? dan dimana kamu ? Bagaimana kita bertemu dan bagaimana hubungan kita. Aku tak mengerti, kamu yang di cari atau mereka ingin mengetahui akan hidupku, atau aku yang hanya memendam rasa getar rindu tak pernah berhujung atau mungkin kamu yang di cari mereka kerana kamu ada di dekatku, atau aku yang ada di dekatmu?

 

Pemilik separuh jiwaku..

Bagaimana aku melukiskan kamu di depan mereka, akan kah mereka mengerti apa yang kubicarakan sedangkan kisahmu adalah sebuah keabsurd'an yang aku sendiri tak memahaminya. Bagaimana caraku menceritakan kamu di depan mereka sedangkan aku sendiri tak pernah bisa bercerita jika kamu adalah topiknya.


Pemilik separuh jiwaku..

Bagaimana aku bisa menjadi bahagian dari sebuah cerita itu sendiri saat mereka bertanya.. Bagaimana sesungguhnya hubungan yang kita miliki.???

Bagaimana kita ada dan disatukan dalam cerita ini, Sungguh aku tak pernah menyangkanya meskipun  aku yang selalu memintanya.

Aku sering berdoa agar jodoh kita ke syurga.. Apakah kisah ini akan berhenti pada kamu atau akan kulanjutkan dengan perkahwinan. Aku ingin belajar kehilanganmu ketika aku ingin terus mencintaimu. Aku ingin belajar menangis ketika aku tersenyum keranamu. Aku ingin belajar memendam ketika aku ingin berteriak betapa aku ingin kamu tahu betapa aku mencintaimu. Aku selalu belajar kehilangan ketika aku begitu menginginkanmu. Dan aku mula belajar semuanya kini.



Pemilik separuh jiwaku..

  
Aku ingin menghadiahkan cinta yang indah, cinta yang baik yang mungkin mereka akan berkata aku tak akan mampu melakukannya untuk kehidupan kita. "Jika orang lain mampu menjalani hidupnya dalam sebuah rumah tangga, kenapa kita tidak?".

Sekarang dengarkanlah kalian yang selalu bertanya tentang pemilik separuh jiwaku.. Aku tak pernah mengerti dia bagaimana, aku tak pernah mengerti dia seperti apa dan aku tak pernah tahu bagaimana dia hidup. Aku tak mengenalnya dengan baik, aku masih haus tentangnya , bagaimana dia menjalani hari-harinya. Dan ketahuilah wahai kalian, aku tak ingin mengenalnya jauh lebih banyak ketika aku tak pernah punya hak atas kehidupannya. Aku tak ingin mengenal dia bagaimana ketika saat ini aku tak memiliki keharusan untuk mengenalinya. Aku.. Aku bahkan tidak mengenalnya dengan baik karena aku tak pernah hidup dengannya.Dan kerna itu doakan AKU dan DIA dijodohkan hingga ke hujung hayat ke syurga.. YA ALLAH satukan lah hati kami dan satukan lah kami dengan perkahwinan bila masa yang telah kau tetapkan.



 

Dan Kamu.. Untukmu...
 

Aku tak bisa bercerita banyak tentangmu... Aku akan belajar menjadikanmu yang kedua kerna cintaku ini pada ALLAH yang utama , Aku belajar untuk meluruskan setiap jejak yang akan kita tinggalkan, Aku akan belajar menangis ketika bagaimana hati ini terpaut kepadamu semakin dalam dan semakin dalam saban hari .

 
Pemilik separuh jiwaku..

Aku tak akan memikirkan apa yang mereka katakan , atau bagaimana seharusnya aku menjalani hidupku. Aku tak akan mempercayai kata-kata mereka ketika aku harus menjalani kisah ini, Aku hanya ingin menjadi diriku sendiri, aku ingin mengubah hidupku, aku tak akan mengatakan apa yang kulakukan dengan kisah cintaku. Selama ini aku tak menjadi jahat keranamu, selama ini aku tak menjadi jahat kerana kisah yang tak pernah kutahu, malahan keimanan itu semakin kuat dihati ini dan selama aku mampu menghilangkan setiap keraguan ini, aku akan belajar terus menitik setiap rasa yang akan kutitipkan kepadamu. Aku akan mempelajarinya.,. karena itu adalah hidupku!! kerna aku mencintaimu !!


Dengarlah....


AKU dan KAMU adalah misteri yang akupun belum pernah mengerti, AKU dan KAMU adalah sebuah teka-teki yang aku pun belum mengenalnya, AKU dan KAMU adalah bayang yang ingin kupelajari hidupnya. Dan jika kalian bertanya apakah aku memilikinya.. Aku hanya akan menjawab.. Insya ALLAH bila tiba waktu nya kerna AKU sentiasa menanti penuh pengharapan dan kesetian.. dengan janjinya, dengan sumpahnya atas diriku, Sampai saat itu.. AKU dan KAMU.. masih menjadi sebuah Rahsia :).




Dan kerna rahsia itu aku sentiasa berusaha dan berusaha . dalam doa ku , ku ukir nama mu dan sujudku kuluahkan nama mu agar nanti jodoh itu milik kita. 




Dan jika benar itu petunjuk istikarah ku INSYA ALLAH pilihan ini tidak pernah salah .. 





 .



3 comments:

SBP QOMAR said...

Aaamiiinnn !

SBP QOMAR said...

Aaamiiinnn !

Diari Si Froggie said...

percayalah wan kalau jodoh sudah ditentukan Allah untuk kita.. kita menidakkan, kita menolak, kita menafikan satu hari ianya tetap juga akan milik kita.. Doa banyak2 semoga cinta kita berlandaskan cinta kepada Allah :)