Wadah Madrasah Pengalaman: Sangat surprise cara ALLAH


Saturday, June 22, 2013

Sangat surprise cara ALLAH

.



Assalamualaikum.


Kelmarin handphone buat hal lagi
Saya cabut bateri on balik
Lepas on seminit lepas tu buat hal balik
Tekan tekan pun tak leh
Risau
Saya cabut bateri balik
Kali nie biar lama sikit dengan harapan akan ada perubahan

Dalam kurang 15 minit saya pasang balik bateri dan on
Alhamdullillah semua ok balik
Set time dan set date
Kena set balik
Tengok jam dan tarikh kat laptop
Ok betul dah
Bila semua dah selesai saya letak handphone betul betul sebelah laptop

Seperi biasa sebelum tidur saya akan berangan
Saya pasang niat kali nie nak skip tahjud
Sebab penat sangat nak tidur sampai subuh
Alarm kat handphone pun dah set bangun subuh
Dan mula lah tidur.

Alarm subuh kejutkan
Cepatnya masa berjalan
Malam nie tak tahjud pun bisik hati saya
Erm .. tak pe lah lagipun ALLAH tak wajibkan
Tapi rugilahkan
Kan doa masa tahjud ALLAH angkat satu satu ke langit
Dan masa tu ALLAH turun tengok tengok sapa yang beribadat pada NYA

Tak pe .. tak pe
ALLAH pun pesan bersederhana lah kamu
Yang wajib jangan tinggal pun dah cukup comel dimata ALLAH

Bangun bangun capai tuala
Terus mandi
Sejuk..
Siap kemas semua sikat rambut
Mula ambik wudhuk
Kali nie hairan sangat
Kenapa Azan subuh tak kedengaran
dah hampir 10 minit tunggu azan
Masih gak tak de

Saya bangun dari sejadah
Tengok jam dinding

ALLAH .. Senyum sambil geleng kepala
Tengok betul betul

Jam 3.30 pagi
Patutlah azan subuh tak kedengaran

ALLAH
ALLAH
ALLAH

Sungguh perancangan MU buat hamba MU adalah yang terbaik
Terus terus buat tahjud..
Terharu kan..
Tanda cinta ALLAH
ALLAH saya pun cinta ALLAH
Sangat sangat sangat

Diam
Tak de respons lain. 
Sangat surprise cara ALLAH ajar hati hari ini.
ALHAMDULLILLAH.
Terima kasih Allah.

Yang berlaku semua ada hikmah kan
ALLAH dah rancang baik baik dah
Jadi apa kata kita didik hati nie
Supaya percaya pada perancangan ALLAH




.



18 comments:

Iwan Shah said...

membaca sambil tersenyum (^_^)

Cik Fie said...

setuju ! setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya :)

Nur Dzafirah said...

:) terdiam bila membaca...

#Rahmat yang sangat besar walaupon kecil dimata manusia...

:: julianaramli :: said...

subhanallah.. alhamdulillah syukur padaNya sebab Allah telah memilih a.wan untuk merintih padaNya tika dinihari . Moga Allah terus menjaga a.wan . Teruskan menghunus pena hati di sini. Jue sentiasa menyokong perjuangan a.wan .. doakan moga Allah juga turut memilih Jue untuk istiqamah merintih padaNya tika insan lain lena dibuai mimpi.. insya Allah .. aamiin ya Allah

Wan_hazel said...

Iwan Shah

tengs sudi baca

Wan_hazel said...

Cik Fie

betul tu...smua nya ada hikmah

Wan_hazel said...

Nur Dzafirah

betul tu.. rahmat ALLAH luas sgt

Wan_hazel said...

:: julianaramli ::

Ammin ju... wan doakan semua kawan2 wan.. Insya ALLAH kalau kita cari rahmat ALLAH . kita cari cinta ALLAH.. ALLAH akan datang kan cinta NYA dalam bentuk yang berbeza beza..

Smoga kita sama sama istiqamah.. nanti mesti nak jumpa disyurga kan kan kan.. :)

Syaza Nazurah said...

Surprise sangat. Semoga saya akan berjaya juga melakukan tahajud setiap malam. InshaAllah. Mohon doa saudara saudari. :)

bakal jenazah said...

bila dah terbiasa,nak tinggal pun rasa sayang. Bukan senang nak bangun melainkan kita cuba paksa diri untuk bangun. Lama-lama,insyaAllah ok kan.

Umie Artoqiemie said...

Alhamdulillah, nya sikmok ktk skip . hehe.

Zaf98 said...

wah! tersentuh sungguh baca entri abg wan ni. :D

Cik Anis said...

subahanallah

Wan_hazel said...

Syaza Nazurah

Insya ALLAH.. asal kuat je.. hehehe..kalau niat kita nak beribadah memang agak susah nak bangun..

Wan_hazel said...

bakal jenazah

a ah.. betul tu.. kene istiqamah..

Wan_hazel said...

Umie Artoqiemie

mena ya kali oo.. Alhamdullillah

Wan_hazel said...

Zaf98

tengs... :)

Wan_hazel said...

Cik Anis

:)