Wadah Madrasah Pengalaman: Ukiran untuk ratapan 2009


Tuesday, December 30, 2008

Ukiran untuk ratapan 2009

Kuintai semalam,
Kubiarkan driku diawangan,
Menantikan lambaianmu,
Memanggil namaku,
Namun,
Disaat kuhulurkn tgn ku,
Yang hanya sekadar mampu menyentuh jari jemarimu,
Lantas kau genggamkn tanganmu,
Mciptakn sejuta ruang,
Kau pergi tggalkn ku sndiri,
Utk apa dan dmi siapa,
Hnya drimu yg thu,
Bknlh driku...




Salam bicara dlm setiap baris2 ayat.chewah,layan erk,xyahlh erk nk pakai ayat yg bbunge2 nie.muke bkn men g..muke cm peropak tp hti bunge2.hehehe.owh ye,pic kat atas 2.saje je aku pkai,kucing aku yg name kitty yg jd mdel..pandai gak kucing aku 2.skang nie,kucing aku tgh tidur,biarknlh.cian die..hehehe.

2009,kau semakin menghampiri.2008,kau kian pergi,"patah tmbuh hilang bganti"hari,masa kau tetap bputar,tnpa bhnti,umur pn mkin mningkat,stkat nie.blm ade ape2 yg dpt aku banggakn.2008 kau ukirkn aku lbh tngsan dr kgmbraan,lbh pahit dr manis nye.namun smue 2 ku tggalkn sbgai knangn,mjdi pngalaman utk aku menempuhi jalan2 dhadapan ku,

Memasuki ruangan empayar 2009.impian?azam?cinta?.arh,aku dh pnat ngn smue 2.impian,aku xtaw nk ckap.may b dh xde dlm kmus pmkiran aku,hm,entahlh.Azam,aku xde azam pn.kian hari,kian blalu pasti akn ku tggalkn azamku.tatkala aku cptakn azam baru.so,aku bleh buang n fkir ape je azam aku kn.serabut2.cinta plak,hm,tgk keadaan lh...(aha,ktk lh.sapa gk.hehehe.tggu ktk jak o.mun da jdoh.adalh o.kita doakn jak.hm,mek ingat ya.kita sma2 doakn.jdoh dh dtetap,tandah Tuhan jak ngatonya)

Hope,tahun baru nie,aku btmbh matang,bfkir sewaras2 nye.aku bkn mhu dsanjungi,tp aku hnya mahu dihormati,


Keep the faith and nothing else matter







Hazel Sekadar mengukir utk ratapan 2009.



3 comments:

مرهمه جونايشا said...

Dari belakang kucing tuhh mcm omeyy... :)

Wan_hazel said...

memang comel pun..eheheh

chinta said...

puitis bahasa awk...hehe,,suke3