Wadah Madrasah Pengalaman: cinta..CHENTA..apa adanya....


Saturday, January 3, 2009

cinta..CHENTA..apa adanya....

Sesuatu yang mengecewakan pasti akan berlaku,
Korang xkan pernah tahu apa yang akan berlaku walau sebesar zarah sekalipun...





xhabis2 aku nak selitkan pic aku kat dalam entry aku ni....bosan ke korang tengok?,,,hm,,xpelah erk,,kate org,,blog aku,sukati aku lah nak letak ape,,,hm,,bleh pakai ke??...mane2 je lah erk,,(kmk madah ajak)

bebalik pade topik aku plak...seperti tajuk yang aku gune utk entry aku,,,owh ye...biase nye aku jarang kan nak gune tajuk yang btol..pasan tak korang,,ade2 je tajuk yang xkene ngn entry aku,,,hm,,xpelah erk,,ssape yg sudi bce 2..thankz jelah,,xpasal2 korang layan bowink bace aku pnye entry kat blog aku nie..tol x??kalau btol 2..mohon maaf je erk,,kalau xbtol..yes...here its goes..

loading......


cinta apa adanya..(sayang dan cinta banyak gilak bezanya...)
1st of all,,aku nak minta maaf erk kat korang kalau ade yg trase or ade kene mengene kat korang..harap maaf..sekadar perbualan di entry.tiade kene mengene antara yang hidup ataupn yang mninggal dunie..n aku xtujukan kat sape2 pn,,dari pengalaman n kehidupan aku kongsikan wat korang...


orang kate cinta itu bute kan,,bute nye knpe??krne harte,raut wajah or perihal len...sehinggekan ramai yg ketepikan...ape itu cinte sbnarnye..sekadar luahan I LOVE U n U LOVE ME..that all..n terjalinlah hubungan cinte..ape yang dipandang erk dalam perkataan 2..yep..aku dulu pun terlampau hanyut dalam percintaan nie..shinggekan ape yang aku wat..smuenye krna cnte...aku hilang pertimbangan hidup...entahlah mungkin aku terlalu asyik dgn cinta..bkn ape,aku bnyak habiskan wang aku kat cinte aku...yep...salah aku sndri kan,aku xmenyesal pn dgn ape yang aku korbankan,lakukan n beri kat cinte aku,,tp bile diri aku nie xdihargai...hm,,,Tuhan je yang taw..alek2..putus..aku xmemahami cinte konon nye..owh ye..aku memang camtu kot..
1 je aku taw,Tuhan nk bg cnte yg lbh bgus g dr 2 kn.ops,tbawe plak dgn ksah cnte aku.hehehe.


U noe what,?cnte nie indah ble bsame,but cnte nie menyakitkn ble dh xbsme...tol x?hm,susahnye cnte.hdup nie complete ke dgn cnte.???ye,kalau cnte 2 sampai ke thap pkhwinan.memang lelaki pasangn nye wanta.dh hkum alam cmtu kn.
Ble ade cnte.kte rase,ktelh manusie yg plg epy.


Kalau lh kte dpt taw yg mane 1 jdoh kte kn senang.dh ttlis kat dhi 2 kn senang.yg 2 jdoh aku,yg 2 kau pnye,aku xkcau.kn senang kn.ape??xmcabar,xwarne warni lh dunie.aa,aa lh.tp kn kalau skit ptus cnte 2 maniskn bolehlh ckap cmtu.nie x?menyayat hti.pdih.chewah aku ni.cam gurl plak.(pande jerak juak aku tok eh,nang ada.hahaha).p xpekn,jdikan pjalanan hdup kte lbh menarik.ade suke,ade duke nye kn.


Cnte,ble ade kksh gelap plak.rmai mak we or pak we..cmnie 2?epy ending ke kalau cmtu?owh ye,nk cri yg mane lbh sesuai,tp btul ke dgn cre yg cmtu?xkantoi ke nanti?kalau kene btg hdung sndri,cmnie?pndai plak nk ckap,.buaya darat,playboy,playgurl.hm,..kte nk slahkn sape dlm hal nie?hti kte ke?yg xpnah nk stie,or mudah sgt nk jtuh cnte???tpuk dade tnye slre.


Cnte,hak org wat pe nk kcau?yg nie plak,dh taw org 2 dh de pak we or mak we,wat pe lh nk t'hengeh2 kcau,naye nanti...eh,ye ke cmtu?"sdangkn yg khwin lg bcerai"..owh,ape sebab...sebab yg cmnielh kn.hak org kte nk kcau.xde gune nye.same lh mcm kte nie kcau khdupn die org,ksah cnte die org.menumpang kasih je wat pe?..ku tunggu jandamu lgu irwan shah..buang mase je.lu fk lh sndri.

Cnte,
Xgune mcntai org yg xmcntai kte,
Krna ianya akn menyeksakan dri kta sndri.
Crilah cnta yg bnar2 dtg dr hti yg iklhas...
Bknnya cnta kerna paras rupa dan cnta paksaan...

Xgune jge mcntai org yg mcntai atas dsar ingn dcntai dan bknnya atas dasar mcntai dgn hti dan bknnya pnglhatan,
Biarlh kta mcntai ssorg sprti mana pungguk rndukn bln,snggup menunggu bulan dgn pnuh kesabaran dan kstian wpn ianya adlh musthil,
Dan jgnlh menjadi bln yg tggalkn pungguk krna paras rupa nya...

Sesungguhnya cnta yg suci dan hakiki hanya pada Allah..



Jangan ingat hdup ini hanya untuk bgembira,kerna kesedihan akan dtg tnpa tmu jnji...





Hazel menitikkan titik bcranya...



No comments: