Wadah Madrasah Pengalaman: Acap kali malamku


Sunday, January 25, 2009

Acap kali malamku



Saat mata terpejam,disaat itu angan ku terbit...mula mencipta bongkah2 kebahagian rekaan,yang pnuh pura2.atau senang dgn samarannya yg bnama "PLASTIK".suasana dlm nya pnuh dgn pmintaan yg bisa kutunaikan,yg mampu mciptakan stiap impianku.jrang utk ku bfkr scra rasianol,kerna dsitu ku tahu,itu alamku,tempatku,,,bukan sama sekali tempat kamu,tempat itu hanya singgahan kamu yg wataknya aku ciptakan,yang aku perwatakan,yang aku berikan dialog,seolah2 dsitu,akulah pengarah.akulah yang mendondangkan syair permainan hati,tanpa bntahan,tanpa sempadan,dan tanpa menunding jari walau sesaat.

Kian lama ku bernaung di alam angan2.kini lena mula menjemputku.mbwaku blayar,entah kemana,bkn inginku,dan bkan jua pintaku.kadang2 diajak nya ku pantai,ke hutan,malahan kelaut,hampir terlemas aku,tcekik tanpa udara scra am nya,oksigen scra khususnya,namun kekadangnya aku xmengerti,kemana nya mbwa aku blayar.merantau,aku tlalu asing bhadapan dgn suasana yg sukar utk kutafsirkan.mungkin ini yg dinamakan permainan tdur..."mimpi".aku tlalu kekok bhadapan dgn suasana dialam mimpi.seakan nya aku dijadikan dagang yg merantau,dsini bkan aku yg memerintah,bkn aku yg mengawal semuanya.kian wujud diri kamu,malah kamu,kamu dan juga kamu,hdup dlm alam mimpiku,sekadar menyinggah atau aku yg merantau jauh menyinggahi alam mimpimu.aku xpasti.

Tsedarku disekerat mimpiku,dpertengahan jalan mimpiku,kemudiannya,aku cuba memejamkan mataku.mengingatkan kembali pada mimpiku,ingin saja niat hatiku menyambung rangkap2 mimpiku,namun disaat tlena ku smula.aku dbwa menerjah ke dstinasi lain.jauh melencong dr yg sblumnya...

Hampir semalamanku diulit mimpi.namun trasa bgtu singkat dialam mimpi.khdupan sbnar bgtu payah.amat mengujakan,pnuh dgn kejutan.mustahil utkku mencorakkan nya seakan anganku dan dilakarkan seakan mimpiku.namun aku terpaku,kekadang realiti kehidupanku seperti pernah tjdi,mungkin dr mimpiku,atau aku pernah pergi ke masa hadapan..aku terdiam,memikirkan apa lg slpas ini,nyata stiap yg ku fikirkan,benar2 tjdi.sperti aku pernah menghadapi pkra itu,aku xmengerti...







Hazel sekadar berkongsi



2 comments:

chentaMAYA said...

eit!
kam0 pnya rasa yg sama?
wehheew!
agak nye sume manusia rasa yang sama!
se0lah2 kehidupan yang sudah pernah kita lalui!
adakah mimpi?
atau~
realiti???

Wan_hazel said...

Yep,xpandai nk bgtaw,nanti melanggar aqidah plak.bek diam.hehehe.tp serius i tell u.it wonderfull klau kte bleh tgok mse dpan.hehehe.hdup xlah mcabar sgt.hehehe