Wadah Madrasah Pengalaman: Lampiran vokal Olahan konsonan


Monday, January 26, 2009

Lampiran vokal Olahan konsonan

Pandang langit,"aku dah katakan langit itu tinggi",

tengok bintang dilanggit."aku dah katakan bintang itu mustahil utk kau capai",

tengok bulan,sungguh menakjudkan,"aku dh katakan bln jauh lbh tiggi dr bintang".

"Tp aku nk tengok dekat,aku nak sentuh,aku nak pegang,aku nak jugak..."

(Gomelan hati dan fikiranku)





Sayup suasana petang btukar wajah,cerahnya btukar mendung,medan chaya yg tadi nya benderang kini menjadi kelabu tutup awan biru.yg tdi nya aku tunduk meneroka teras byangku namun suasana mampu mbwaku mendongak keatas,meratapi wajah matahari.kau gerhana...sakitkah engkau...mindaku terpelusuk dilembah simpati.aku cuba lari dr memikirkannya,tatkala memikirkan kehdupanku.jauh dari celahan chaya matahari,

Aku memikirkan kesempurnaanku.skrang aku melihat jauh dlm diriku melintasi teras2 pmbangunan kdewasaanku.rupanya stiap yg aku kecapi,aku mahukan kesempurnaan.aku utamakan kesempurnaan.apa yg kulakukan,smuanya bkisarkan kesempurnaan.namun soal hati,aku bgtu payah mentafsirnya.biarlah Tuhan yg menentukan.kata org,"bla dh cnta,yg tempang pn jd smpurna di mata.."





Hazel menoktahkan bicara..



No comments: