Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story..Makanan segera


Wednesday, May 30, 2012

Doodle story..Makanan segera

.



Assalamualaikum..


Hiraukan lukisan yang comot k.Akibat malas melanda jadi macam tu lah jadinya..Menjak menjak nie memang dah malas tak taw lah kenapa..Malas menulis malas mendesign malas dan malas..entahlah penyakit M nie suah sanagt nak kikis..


K lah korang kita beraleh ke tajuk utama..Makanan segera mesti semua pernah makan..Makanan segera nie . Lebih lebih lagi orang yang macam Wan nie. Kalau dah lambat atau tergesa gesa sangat maknanya menu segeralah akan disajikan..Semua tahu kan keburukan makanan segera nie tapi tetap ada yang nak makan jugak..Makan tu boleh tapi biar berpada pada..Bukan takat makanan , minuman pun sama taw..





makanan segera mengandungi kandungan lemak trans-fats, gula, garam dan bahan kimia yang tinggi serta bahan pengawet yang berbahaya. 
Ia juga dikategorikan sebagai ‘sampah’ dan mengancam kesihatan terutamanya kanak-kanak.
(Sampah dimaksudkan ialah benda yang tidak berguna. Ini kerana, keburukan makanan segera mengatasi kebaikannya sendiri.)



Apa kata lepas nie kita kurangkan makan makanan segera nie.Dan bagaimana nak elakkan diri kita makan makanan segera nie..Lebih lebih lagi sekarang nie banyak makanan segera dikeluarkan dan ramai diantara kita begitu sibuk dengan kegiatan harian..nak tak nak makan jugaklah makanan segera nie..

Jika korang ada pendapat atau cadangan sila nyatakan diruangan komen


P/S : Berusaha menyiapkan cerpen..Mood tetap malas..





.




13 comments:

Dak Fisha said...

hehe. tapi kan. lau kat hostel mesti kene makan gak mee segera ni. nak bajet duit la wan. tapi tak kerap sgt la. hehe.

CiK FizA said...

huuu~ mmg x elok pon makanan segera nie. tp tetap nak makan jugak. xtau la knpa. sedappp kottt. hohoho >.<

^^eKaTiKaH^^ said...

maggie memang susah nak dipisahkan dgn pelajar U nie. nak berjimat la itu la ini la. hihi

Syuk Ry said...

mee segera lah pling sedap.. :P

Siti Nurul Hidayah said...

xdek duet terpakse le mkn megi hehehe

Cik Rongoks said...

mee sedap, sedap terasa.lalalallala

|shuhadaothman|TM said...

Makanan time duit sengkek ni. Err, mmg ssh nk dipisahkan. :D

Saiful Bahrin said...

Mee segera ? hoho , Ni kes hostel ni . Btw hostel kitorang tak boleh bawak mee segera laa Abang Wan .

Saiful Bahrin said...

Hoho . Mee segera ? hostel kitorang tak boleh bawak ni . hehe

BlueiceButterfly said...

~yang tak boleh tuela yang sedap..hehe cara nak kurangkan makan cuba jangan beli..kalau tak ada mesti tak boleh nak makan kan..:P

Sheda ucu said...

rajin mendodolekn entry huhu.. tomel2 nk cubit doodle leh haha..

Dayz said...

lme da xmkn mknan sgere nie.. klau t'ingin rembat je.. huhu~ ^_^

geeAhmad said...

kalau dah malas plus duit xde memang maggi jugak lah jawabnyaaaaa... huhuhuhuhuhu...