Wadah Madrasah Pengalaman: Berdoalah selagi termampu...


Friday, February 11, 2011

Berdoalah selagi termampu...

.



Salam korang..


Hari hari kita mesti banyak perkara yang terjadi..Ada sedih bersilang duka dan ada gembira disaluti tawa...Entah lah korang..Kenapa Allah jadikan airmata??mungkin untuk kita membasuh duka...Tapi sampai bila kan.??


Hidup nie banyak sangat cabaran...Masalah lak bertimbun timbun je muncul..Mungkin akan ada hikmah semuanya..Bukan nak merengek dengan ketentuan Allah..Tapi sekadar meleraikan apa yang terbuku...Skarang nie Wan biarkanlah Tuhan yang tentukan mana hala tuju kehidupan Wan lepas nie...


Alhamdullillah..Setakat nie rezeki yang Tuhan berikan tak pernah putus putus..Syukur sesangat...

Dalam kesibukkan kehidupan kita..Pernah kah kita berdoa untuk yang lain dan diri kita??Dan baru Wan perasan dalam Blog Wan nie lansung tak de Doa..So lepas nie nak selitkan satu Doa untuk kita baca



"Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya aku memohon kepada Mu ilmu yang bermanfaat, amalan yang diterima dan razeki yang bagus (baik).

Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung dengan Mu dari ilmu yang tidak bermanfaat, hati yang
tidak khusyuk, doa yang tidak di dengar (makhbul) dan amalan yang tidak di naikkan (diterima)."



Hari ini tidak seperti hari hari kelmarin,
Langkah kaki ini semakin pantas kekadang jua perlahan,
Ada tangis yang ditinggalkan jua dikejar,
Payah tatkala mengejar sinar kebahagiaan,
Ada hitam,biru dan merahnya...



.



19 comments:

sweet strawbery said...

aminnn..setiap yg terjadi pasti ad hikmahnyer..=)

Professor Hanan said...

Wan,
wan minat sastera ke? ayat mcm sasterawan pulak :).Btw nice ya :).Han doakan wan cepat sembuh :)

Ain Jia Zainudin said...

byk2 kn bersabar wan..sume 2 dugaan nmenye kn..
jgn mudah ptus ase,,kuatkn smngat keyh?? n_n

Wan_hazel said...

sweet strawbery

amin...a ah betul tu...

Wan_hazel said...

Professor Hanan

tengs han..wan memang minat sastera sgt2...hehehe

Wansteddy Tales said...

dugaan tu dlm pelbagai bntk. tabahlah wan walau apa pn dugaannya...

Putri Zara Sofea said...

sabar itu tinggi maknanya.. ada hikamah disebalik tiap kejadian.. adakala tuhan datangkan kita ujian yg mana kita rasa kita x mampu nak hadapinye. tapi, tuhan tu adil.. dia uji kita dengan ujian yg mampu untuk kita hadapi...

hadapi ia dgn sabar..berdoalah mohon petunjuk.. i'allah semoga semuanya dipermudahkan :)

FariehanIbrahim [LBC] said...

aminnn~
doa itu senjata muslim. ^^

so nice word, kreatip!

zahidah dihaz said...

salam wan..
lamak dah sik singgah sitok...
semoga sentiasa bertemu kebahagiaan, dipermudahkan yang susah, diberi kesihatan....amin...



New entry: Design pertama

Wan_hazel said...

Wansteddy Tales

tengs kak wan...

Wan_hazel said...

Putri Zara Sofea

amin..tengs....

Wan_hazel said...

FariehanIbrahim [LBC]

tengs...amin

Wan_hazel said...

zahidah dihaz

makceh tak..amin...

Melati Qistyna's Mummy said...

nape ni wan, sedey lak akak baca...
xpe, yg baik jadikan pengajaran, yg buruk jadikan sempadan....

:)

cik mieza said...

hanya pd-Nya kte berdoa mntx dipermudah kan segle urusan ... :)

i am S!L4H.. said...

doa ialah senjata umat islam....
=)
nice entry wan..

Wan_hazel said...

Melati Qistyna's Mummy

ade masalah sikit kak..tengs..betul tu kak...yg baik jdikan teladan dan yg bruk jadikan sempadan

Wan_hazel said...

i am S!L4H..

tengs silah

Wan_hazel said...

cik mieza

amin..