Wadah Madrasah Pengalaman: Hari pertama masuk sekolah


Wednesday, January 4, 2012

Hari pertama masuk sekolah

.

Assalamulaikum...


Pergh..Penatnye hari pertama masuk sekolah..Mesti korang rasa macam tu kan?ataupun korang seronok sebab boleh jumpa orang yang korang suka dalam diam..eceh eceh..tak yah tipu..Wan pun macam tu dulu..hehehe..Skang nie Wan hanya sekadar mampu merindu zaman persekolahan..Mengalas beg sekolah yang dipenuhi buku buku teramatlah berat..Kecil kecil memang tak terasa menggalas beg yang berat tu..Fikiran merawang nak bermain..Datang sekolah pun nak bermain..Dari darjah satu sampailah darjah lima..Masuk enam dah mula terasa bunga bunga cinta..ahahha.


Bila masuk menengah rendah..Terasa alam persekolahan tu berbeza..Gaya hidup berbeza..Dan ada budak budak yang cepat matang..Hensem hensem , cantek cantek... Wan..hanya budak hingusan..Orang tak pandang pun.. Memendam rasa cinta dalam hati je..hahaha..Ada ke yang macam tu?? Bagi Wan.."biarlah ku pendam rasa itu" yang penting enjoy dengan kehidupan..Belajar dan belajar..Dan jujur Wan kasi taw..Wan seorang yang tak suka membaca dan menulis .Tapi terlalu kagum dengan bahasa . Wan benci sejarah dan Wan gembira bila ada simbol tambah tolak matematik.


Saya gembira terjun ke dunia baru.
(Diploma kejuruteraan elektrik(kuasa))
Biar dahulu menuntut dalam aliran sains di menengah rendah,
sekarang bacaan saya adalah elektrik dan tambah tolak matematik.



Masa menengah atas..Semua guru pandang rendah dengan Wan.. Wan masa tu memang jahat sikit..Noob..Tak brapa pandai dalam pelajaran.. Pernah dilucutkan jawatan ketua kelas dihadapan tapak perhimpunan diperlihatkan oleh semua pelajar.. Malu malu..tapi biarlah hati je yang tahu..ok lupakan story sedih nie.Biarlah kan jadi kenangan..Dan skang Wan nak sangat buktikan kat guru guru Wan , Wan dah berjaya.. Wan dapat hasil dari apa yang Wan usahakan sendiri..Dan Wan nak sangat tanya kat guru guru Wan.. Mana pergi semua pelajar cemerlang yang guru guru Wan sanjung dulu..?? Bukan nak berlagak cuma tak nak guru guru lain pandang rendah kat pelajar..Tu je..


Eh.. k lah korang..Papai..Belajar lah selagi korang mampu ..Selagi ibu bapa korang masih nak sekolah kan korang..Jangan sampai suatu masa nanti korang menyesal ..


Selamat bersekolah..

lain lain yang korang mesti tahu




.




14 comments:

dyabunga said...

dya doakan wan berjaya..wan mesti dapat bukti kan kt guru-gur wan..:)

♛ Dea Arematt ♛ said...

kiut da doodle ya.. hehe

AisYah said...

aik kite same bidang la...saye juge kejuruteraan letrik =)

ilishaheera said...

Tak patot depa malukan Wan depan semua orang macam tu. Walaupun bawah umur, maruah tetap maruah! Grrr!!!
Buktikan kat depa, Wan! Wan boleh! Yeaaah!!! \(>A<)/

Izz Faizah said...

izz pun da abes skolah..rindu jgk..anyway, izz mse skolah dlu pun rmai pndg rndah kat izz..dorg ingt izz tak mmpu wt pape krana bdn kcik..haih =__=!

Puan Besar Shag Yahaya said...

Yeah~ Setuju dengan Wan, cikgu memang suka pandang rendah kat students. Asal tak ada A dalam ujian percubaan, nakal nak rak, mulalah nak cop budak tu tak pandai. Shag dulu pernah kena cuma tak teruk sebab Shag malas nak amik tau. Hehe :D

cik hijau purple VS nur faie said...

bangkit dari kegagalan itu bagus , :)

Chenal said...

skolah makei suar pendekkk! ingat jeman lamak

Ckin Kembaq said...

Luahan rasa.. sabar ye.. tanggungjawab as guru memang berat.. tak boleh pilih kasih semua.. yg penting wan dah berjaya skang ni..Allah nak bagi nikmat, kadang tu, hari ni mintak, hari ni dapat, tpi ada jugak yang tahun ni mintak, berpuluh2 tahun lagi baru dpt...

p/s : doakan yg terbaik buat sahabt2.. ^_^

cik ayuni said...

keep it up wan..buktikan yg kita juga boleh berjaya:)

Waiz Aufa (Penasihat Yang Setia) said...

singgah.. =)

Wan_hazel said...

tengs all..tengs sesangat..

QasehSuci said...

comel lah doodle wan...

boleh wat tutorial tak? macamana nk buat badan doodle..sebab akak perasan badan doodle mesti kecik dari kepala...

kenapa eh??

Wan_hazel said...

hehehe..sebab wan suka tgk doodle kecik..chibi..hehehe..dulu wan wat doodle badan besar..nie tuto dia..

http://wanhazel.blogspot.com/2011/06/tutorial-doodle-dan-mewarna-doodleadobe.html