Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story..Terasa malu untuk berubah


Sunday, February 12, 2012

Doodle story..Terasa malu untuk berubah

.



Assalamualaikum...


Pernah tak korang dalam delima?Rasa sangat sangat sukar nak buat pilihan..Antara dunia dengan dunia dan antara dunia dengan akhirat.Tapi kali nie Wan nak ceritakan lebih mengenai akhirat.Mungkin ramai antara kalian yang berasa sedemikian dan mungkin ramai tak tahu dimana jalan untuk melangkah..Atau mungkin terasa malu dengan perubahan diri...



M
anusia , begitulah hendaknya.. bukan hanya kalian ... Diri ini sendiri turut seperti itu..Malu untuk berubah namun kita terpaksa harunginya..Jika jiwa terasa kosong , kepada Allah jualah kita meminta..mengapa perlu malu kepada manusia tidak kepada ALLAH??Tepuk dada tanya iman..


Bagi sesapa yang hendak berubah ke arah kebaikan.Sokongan Wan tetap bersama kalian..Insya Allah jalan kalian akan diberi lebih hidayah.. dan semoga semua antara kita diberi keberanian dan diberi hidayah rahmat...Amin.


P/S:kalian boleh berkongsi luahan diruangan komen .


Kalau suka entri kali nie klik like atau sponsor Wan rm0.20 ..senang je klik nie.Louis Koo or Daniel Wu? What's your pick?..Atau klik button Donate..


Terima kasih


.



37 comments:

NURUL SYUHADA said...

selalu... selalu fikirkan .. tapi macamana..

Wan_hazel said...

tanya pada diri sndri...kalau berubah untuk kebaikan teruskn..

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

malu tu satu...

yg tak tahan, orang lain ngata..damn!

Izz Faizah said...

slalu nk brubah ke arah kbaikan dan jd yg trbaik di hadapan Allah,,tp hasutan syaitan amatlah kuat..:( moga terhindar..:)

ilishaheera said...

Bertudung? "Belum masanya". Banyak yang akan cakap macam tu...
Tapi kalau ajal dah nak sampai, boleh tak kita kata "Jangan! Belum masanya untuk saya pergiiiiiiiiii~..."
=.,=
Okay, ili dah terkeluaq topik xD

Detective Fiqa said...

comel doodle abg :) tapi sy tak pandai nak buat

Wan_hazel said...

NiGhTiNaNgLe_FARA

betul tu...tapi kita terpaksa harungi

Wan_hazel said...

Izz Faizah

amin moga terhindar..Syaitan tu selalu sesatkan mnusia

Wan_hazel said...

ilishaheera


betul tu...slalu jawab..belum datang seru..

Wan_hazel said...

Detective Fiqa

terima kasih..boleh je buat tu..blajar taw

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥ said...

berubah utk kebaikan itu wajib :) jgn brubah jd bad, huhu

Sam Banjamin said...

support each other ke arah kebaikan.. aminnn...

miranadia said...

pernah rasa cmni...nak berubah tapi tak buat pon. bila kita jmpa sorg kwn yg slalu bg motivasi, insyaAllah....

TiraPengemis said...

kita msti berubah untuk kebaikan kan...hihi

Syafiqah Othman said...

brubah bmaksud penghijrahan..
kalo nk berubah perlu ada pengorbanan.
so kuatkan tekad kalo nk berubah . coz bila berubah macam2 dugaan kita kena tempuh. im i right? :) x tau btol ke x sy ckp ni ..hehe. ^_^

Ckin Kembaq said...

titik perubahan perlu mula dari diri sendiri...Allah akan tolong.InsyaAllah..kalu betul2 rasa nak berubah, buat slow2...jangan mendadak..nt terkejut..kita semua takkan terlepas dari buat kesalahan, cuma cara kita elak kesalahan tu yg berbeza..tk gitu wan? ^_^

Anonymous said...

singgah sini...

http://shaberry92.blogspot.com/

alia farhah said...

assalam. selalu terfikir. tp bila hati ragu2. 1 benda yg kita kena ingat ialah ALLAH tak kan ubah nasib seseorg tu melainkan dia sendiri yg berusaha untuk mengubah nya :)
wallahualam.

^_^ Zaza Nur Iman said...

skg brusaha ke arah kbaikan..alhamdulillah :)

ira said...

tu lah dugaan bila nak berubah kearah kebaikan..

klw nak berubah kpd tak baik, sng jerk.. tapi nk tanggung nnt susah.. haha

RAPI PTSS said...

ana mohon share..

ps:dah share pun..hehehe =)

Hans said...

suka entri nih
berubah ke arah kebaikan
:-)


P/S : Nak Minta Tolong Bantu Hans Menang iPad 2

http://hanspunyablog.blogspot.com/2012/02/pusingan-akhir-contest-gadget-impian.html

Wan_hazel said...

ina_noorlina♥ mY oWn LiL StoRy ♥

betul tu...jangan berubah jadi jahat je..

Wan_hazel said...

Sam Banjamin

amin

Wan_hazel said...

miranadia

semuanya bgntung dgn sahbat..kalau sahbat kita tu baik solehah dan soleh ..insya Allah kita boleh berubah

Wan_hazel said...

TiraPengemis

semestinya

Wan_hazel said...

Syafiqah Othman

yep..ur right...betul tu..kena kuatkan semngt utk berubah

Wan_hazel said...

Ckin Kembaq

setuju..bgitulah hndaknya

Wan_hazel said...

alia farhah

waalaikumsalam...betul tu..nasib hamba Allah..Hamba nya sndri yang tentukan.

Wan_hazel said...

^_^ Zaza Nur Iman

alhamdullillah

Wan_hazel said...

ira

yep..jadi jahat senang je..nak jadi baik tu lah yang payah

Wan_hazel said...

RAPI PTSS

ehehhe..silakan

.........cP~ said...

Walaupun susah kena jugak mulakan langkah. IsnyaAllah, walaupun jalan tu payah tapi Allah sebenarnya menolong kita untuk punya jati diri yang lebih teguh.

syura ramli said...

delima ke dilema wan?? hehehe :p laju sangat taip tuh...ok2 maen2 jek :P

nak berubah nih kne la dengan keinginan sendiri..takleh kene paksa..tapi diri sendiri tuh yg paksa diri sendiri..pastu lame2 diri sendiri tuh akn terbiasa pe yg terpaksa pada dirinya sendiri...errkkk~ cam pelik je ayt..byk tol ayt diri sendiri..kbai (malu~~ )

puteri cahaya. said...

lama sis pu3 tak singgah ke sini.... Ya ALLAH, alhamdulillah... semoga istiqamah. jgn pernah malu untuk melakukan kebaikan ye wan

puteri cahaya. said...

http://ainblogger.blogspot.com/2012/02/perubahan-kerana-apa.html kalau rajin singgah-singgah la ye...

Bella Muslim said...

thanks atas perkongsian info ini... realy useful...^_^