Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story..Kita yang sering kali terlupa ...


Saturday, February 11, 2012

Doodle story..Kita yang sering kali terlupa ...

.



A
ssalamualaikum...

Apa...penat hari nie??Apa...tak makan lagi??Hari nie korang buat apa??hari cutikan..Keluar jenjalan tak tadi??Hari nie Wan wat entri pendek je..tak leh nak wat panjang panjang..Sebab nak siapkan design yang tertangguh.


Hidup nie kadang kadang kita tak pernah nak puas dengan apa yang kita ada..Bila senang , kita nak lagi senang..Tak salah kalau nak kejar kejayaan tu tapi kalau kita terlalu riak dengan kejayaan , jadi yang tu lah yang salah.. Sepatutnya kita bersyukur..Dan kalau kita dah senang beringat ingatlah pada yang susah. Jangan lupa pada yang memerlukan..paling penting jangan bazirkan makanan , harta benda dan jangan lupa diri..



Kehidupan nie tak semua orang senang...Ada yang susah..Ada yang tak pernah dapat miliki sesuatu yang diorang inginkan..Kalau ada yang lahir terus merasa kesenangan tu..Alhamdullillah jangan lupa bersyukur dan bagi yang tak pernah rasa apa yang dia inginkan , harap semua korang tak pernah mengeluh..Usaha dan usaha untuk kecapi kebahagian dan kejayaan tu.Kejayaan tu datang dari tangan orang yang berusaha.jangan mengeluh dan jangan mengeluh jika kita jatuh tersungkur.Ingat jang mengeluh..


Jadi , senang susah kita ... kita pastikan yang kita semua beringat...


Papai.



Kalau suka entri kali nie klik like atau sponsor Wan rm0.20 ..senang je klik nie.Louis Koo or Daniel Wu? What's your pick?..Atau klik button Donate..


Terima kasih


.



5 comments:

Fendy said...

betol tu...kita xkn dpt apa yg kita impikan dgn mudah...

Puan Besar Shag Yahaya said...

Peringatan untuk diri Shag yang kerap mengeluh dalma tak sedar :D

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

usaha tu penting.. :)

cute doodle!

Ckin Kembaq said...

InsyaAllah.. ^_^

Nurul Aini said...

Lagi la setuju :)