Wadah Madrasah Pengalaman: Fesyen tampilkan keindahan Islam namun...Comelnya wanita bertudung


Sunday, February 5, 2012

Fesyen tampilkan keindahan Islam namun...Comelnya wanita bertudung

.


Assalamualaikum..


Mesti korang fikir ntah ape ape je kan entri Wan kali nie..Tak kisah lah korang nak fikir apa..Dan entri nie pun bukan Wan nak mendikriminasikan golongan Wanita tak bertudung or 100% bulat bulat dengan kenyataan Wan nie..Wanita tak bertudung pun comel gak..Cuma kecomelan tu ada beza nya..Setiap benda tu ada bezanya..Law sesetengah Wanita suka tengok lelaki berbaju melayu..So Macam tu gak Wan..Pandangan mata masing masing berbeda beda gitu..ehehhe.


Skang nie dah macam macam fesyen tudung terbit..Ada yang macam tu dan ada yang macam nie..tak kisah lah tudung jenis apa yang korang nak guna..Asalkan tak melanggar hukum syarak je..Law orang tanya Wan.fesyen tudung apa yang Wan suka tengok..Suka tengok ..Bukan suka pakai..Wan dengan sejujurnya akan jawab..Tudung yang biasa biasa je..Tak yah lilit banyak banyak..kemas sikit sikit dah dan cantek..Erm..Law Shawl lak..Nak kata Wan suka and tak tu..50-50 kot..Yang tu terpulang dengan si pengguna Shawl tu gak..Law muka tak kemas dan tak ok guna Shawl..Bek tak yah guna..fesyen nie bukan perkara yang perlu pun..Cuma kita je yang nak kan kecantikkan tu..Tapi kene ingat gak..Law tak sesuai napa nak guna??tak gitu ibuk ibuk??Apa apa pun.."comelnya Wanita Bertudung"..Namun kena ingat bertudung tu untuk apa..Bukan sekadar menutup rambut .


Mungkin korang dah muak or fade up law ada isu Blogger yang kaitkan tetang wanita bertudung tapi hipokrit..dan entah apa lah yang Blogger watkan jadi isu..Kita banyak digegarkan dengan caturan mulut yang memalsukan fakta dan memburukkan wanita..Dan entah mungkin dia orang lahir bukan dari wanita..Erm..dari mana lah ye?Alien kot dia orang..Kadang kadang memang payah kita nak halang diri kita dari bersuara tapi setiap yang terlahir dari pemikiran dan nafsu tu mestilah difikir setanak tanaknya..Kita punya cara untuk menasihati..So tegur baik baik pun dah ok..Dan ada gak suara yang akan jawab dengan nada marah.."mak bapak aku lagi tak kisah..Ni kan kau yang tegur aku"..Ok cara nie lagi tak bagus..Tolonglah jangan burukkan mak bapak korang dalam hal agama macam nie..Bertudung tu adalah perintah dari Allah S.W.T taw..taw kan..tapi wat wat tak taw..Bukan hendak meremehkan atau memperkecilkan kaum Hawa, tapi sekali sekala apa salahnya Wan meluah apa yang Wan rasa dari meludah muntah memendam rasa..Pa pe pun "Comelnya Wanita Bertudung.."


Erm...Sorie lah law ada yang fikir entri Wan kali nie macam menyindir..Niat Wan baik je..Bukan nak menyindir or nak bincang isu agama..Kat dunia nie banyak lagi yang Wan perlu blaja..So salah ke law kita berkongsi pendapat..Dan Wan tak nak lah jadi macam blogger yang macam tahu sangat AGAMA tapi tak tahu lansung hakikatnya..Ada ke patut kasi taw dah bosan dengan segmen blogger dan macam macam lagi dengan Blogger nie..dan kasi taw gak..Bende nie tak di bawa mati..Memanglah bende nie tak bawak masuk kubur pun..Allah ciptakan manusia otak dan akal untuk berfikir..dan akal tu digunakan untuk mencari kenikmataan dan pembangunan dunia..Kejarlah kenikmatan dunia dan janganlah sesekali lupakan akhirat..Nape nak berkerja law duit tak bawak masuk kubur kan..Tak gitu???Atau dia ada agenda lain..Tak faham...




Sebenarnya Wan tak suka Wanita bertudung namun Wan suka Wanita yang menutup aurat..


Seperti biasa kalau suka entri kali nie klik like dan sponsor Wan rm0.20 ..senang je klik nie.How much do you know about being healthy?


Terima kasih


.





19 comments:

keri ikhwan said...

terbaik *wat gaya boboiboy

[ Yuyu Atiqa ] said...

pendapat yang menarik wan !
Like like like !

Semoga kaum wanita yang bergelar muslim akan sentiasa menjaga aurat dan sentiasa ingin dekat dengan Allah swt..
amin..

Wassalam. :)

Puan Besar Shag Yahaya said...

Shag suka shawl sebab nak beli murah. HAHA :D

MsCoffeeCat said...

Stuju. Org bertudung pun blh jd mslah. hipokrit ke tidak bukan hal dorg..huhu

NURFARAH SHAHIRA said...

nice entry.semoga jadi peringatan untuk kaum perempuan.peringatan untuk faraa and yg lain jugak.terima kasih ;)

EQieN said...

lagi comel bila wanita itu mlbuhkn sedikit tudung dbhgian depn supya x mnjolkn dada"mahkota hawa" zamn skrgkn rmi pki tdung tpi ats dada hihi ..tu pdgn sy jerp

NiGhTiNaNgLe_FARA said...

err...ta suke wanita bertudung tp mnutup aurat???

tak paham...explain laa..

gHadiskeCik said...

biasalh tu wanita memang sebati ngn kecntikan,pmpuan nk nmpk sweet jerkn hehe dh lumrah seorg wanita. apapun fesyen tdung yg di guna asalkan mengikut syarat islam..wanita itu cntik apabila memakai tdung..dan lebih cntik bila menjaga batasan dan larangn ALLAH..xperlulah menunding jari pada wanita bertudung itu hipokrit..masing2 ada kelemahan:)

caer sasuke said...

panjangnye wan..hehe..anyway terbaik

.cik syana. said...

biasela dunia. ape bende segala fesyen baru sume nak ikut. xsala nk ikut aslkn ikut hukum syarak.
skg byk issue tudung tpi berbogel,kan, and org dengan senangnye kutuk2. sdgkn kite mane tau,org tu sengaje nak burukkan Agama islam yg mnyuruh memakai tudung. tudung tu juz benda. yg penting sekali menutup aurat dengan smpurna. bertudung je tapi aurat xtutup dengan sempurna pn lebih kurg same je gn org yg xtutup aurat,freehair. berusaha menjadi lebih baik dari yg baik. nasihat utk diri sndiri juga. maaf~

Boyz_ed said...

Ouh ! it's mean xmao pkai tudung jea lah eh ? Nak tutup sume ? Pown boleh . =D

::WafaIrdina:: said...

betol 2
agree
tak suka Wanita bertudung namun suka Wanita yang menutup aurat..
bukan semua yang bertudung 2 menutup aurat
kne tgok dy penuhi x syarat2 menutup aurat o x

semoge menjadi iktibar bsamew
:D

gadismanja said...

maKsod wan hazel xsuka pakai tdg tp menutup aurat ialah .. skunk kan ramai yg pakai tdg but baju dieorg mcm mane plak kan ,, ade yg pkai lengan pendek tp bertudung ,, mybe wan nak yg betul2 menutup aurat ,,tak gitu wan ? hehe ,, sy juz ckp je neyhh ,,sory laa pg2 da membebel kat entry wan neyhhh ..haha ,, btw nice entry :)

zirazerra said...

sangat comel doodle nya..
apa pun, semua orng ada pendapat masing2.. =)

Sam Banjamin said...

macam mana pun, bertudung tu tetap tuntutan... nak lilit ke.. nak serkup ke.. janji bertudung... tapi, kalau niat untuk fesyen, tak berapa sedap pulak didengar kan... buat bukan sebab tuntutan agama.. tapi semata-mata untuk menunjuk2 atau memenuhi selera... hmmm.. tak pe la... semoga ade kesedaran 1 hari nanti...

Koding said...

Bertudung dihukumkan wajib kepada kaum Hawa...

Nurul Ain Atikah said...

nak pakai baldi atau khemah atas kepala pon takpe. :D

comel doodle ade hoodie tu.

Musyirah :) said...

Orang yang bertudung tak semestinya menutup aurat tetapi, orang yang menutup aurat semestinya bertudung dan menutup aurat :) Bagussss Wan :D

Nurul Suryana said...

best doodle story! done follow..
nurulsuryana.blogspot.com