Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story..Pensil tumpul punya pasal


Tuesday, March 27, 2012

Doodle story..Pensil tumpul punya pasal

.



A
ssalamualaikum...

Kerja rumah dah siap belum???kalau belum baca dulu entri Wan nie lepas tu baru wat kerja rumah tu k..hahaha...Wan punya kerja pun belum siap lagi nie..Tapi tangan nie memang nak sangat taip dan update entri nie..Dah rasa macam satu tabiat lak..Kalau tak buat rasa pelik sikit dan kerja jadi tak tentu serba tak kene..eceh ada ke macam tu..tapi betul lah..Korang ada tak macam tu??contohnya dalam masa sehari korang mesti jenguk blog Wan..ahahha..punyalah contoh tak boleh blah..ehehhe


Hari nie Wan nak cerita pasal benda yang kekadang dengan sendiri nya Wan wat walaupun dah punya kemudahan..Tapi tetap buat jugak.."kalau pensil korang tumpul..Apa korang wat?"




Walaupun ada pengasah pensil...Wan tetap akan gosok mata pensil kat bawah meja..sampai hitam bawah meja tu dan kadang kadang seluar sendiri yang hitam..ahahha..Kalau tak kat bawah meja kat atas kertas..Masa ujian selalu wat nie..



Tutorial untuk gosok mata pensil..Wan nak kongsikan taw..

1) Sudut antara pensil dan tempat korang nak gosok tu adalah 35 darjah..kalau tinggi sangat mata pensil korang akan pendek..kene ukur masa nak gosok tu baru lah mata pensil tajam dengan cantek..

2) Dan masa menggosok tu..Korang kene pusing pusingkan pensil dengan sekata ikut pusingan jam..

3) Ulang langkah (2) sehingga mata pensil tajam ..




Dan korang akan dapat lah hasil yang cantek + hitam pada hujung pensil..hahaha.

P/S: jadi kalau korang semua ada pengalaman dan pendapat mari kongsikan kat ruangan komen bawah nie..



Kalau suka entri kali nie klik like atau sponsor Wan rm0.20 klik satu je..senang je klik nie.Klik kanan dan open in new tab k

Love what you do with the internet? The Best
Social SharingPaint the town green!
JOHARA
LMFAO’s KL entourage!
Solve this mission with Agent 7.7!



Papai


.



21 comments:

Haruno Hana 하나 said...

hahaha :D x suka sgt guna pensil ni.. suka guna mech pencil..

Haruno Hana 하나 said...

hahaha :D x suka sgt guna pensil ni.. suka guna mech pencil..

cik comey said...

hahaa....mmg penah buat dulu...selalu sampai hitam baju..hiihii..

Mitsu Kizu Zie said...

haha...tym ku skolah rendah slalu cmtk wan...ne ndak pengasah selalu kenak selam mbiak

gadismanja said...

hahaha ,, sy penah buat kat atas kertas je ,, keh3 ,, btw,tulisan ape tuh wan namenye ?

Emmy Naz said...

hahaha tuto yang sangat bergune lah... :)

lyana kamal said...

Huahaha.. =D bagus cara tu!

Wan_hazel said...

Haruno Hana 하나

hehehe..wan suak guna pensil macm nie..

Wan_hazel said...

cik comey

sampai hitam baju..ganas nye..ahahah

Wan_hazel said...

Mitsu Kizu Zie

ahahha..teringat ku eh..mun da pengasah pensil ya sik boleh kenak angin..tumpul lak..ehehe

Wan_hazel said...

gadismanja

nama tulisan tu "Udamojial"..ehehhe..

Wan_hazel said...

Emmy Naz

nanti try taw...ehhehe

Wan_hazel said...

lyana kamal

hehehe,.tengs

Mohamad Hanafi said...

Wahh ni tutorial gak ni :D

Selalu buat, tapi pensil xtajam2, baju pulak yang kotor,,, -.-'

-SUPERGIRL- said...

letak pulak pensel lam kocek . abeh itam bajuu . haha . balek mak potpet xD

caliph shuriken said...

patut laa abis itam bwh meja wktu kt skolah dulu, huh...

Cheqna said...

Cute lah entry ni..n suka gambar2 tu, belum sempat nak belajar doodle..

Sekarang dh keje pakai mechanical pencil, so tak de problem, hehe..

Nurul CLumsy Gurl said...

pkai pensel tekan sudah lar......... hahaaa

Busyra Takiyudin said...

sori sy nak tanya sikit, wan guna fornt bapa yg tulis ' tumpul pulak mata pensel ni'... cute la tulisan tu .

Wan_hazel said...

nama fonts tu udamojial

Nurul Aini said...

Tak pernah :3 Tak leh blah :)