Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle Story...Bila tetamu datang rumah_kisah kecilku


Thursday, April 26, 2012

Doodle Story...Bila tetamu datang rumah_kisah kecilku

.


Assalamualaikum...


Masa kecil kecil dulu kalau ada tetamu datang rumah mesti mula nak merapat rapat kat mak.Dengan niat nak kan sesuatu..sebab masa tu fikir kalau ada orang mesti mak akan turutkan permintaan budak comel..





 Bila mama masuk dapur ..mama bagi jugak tapi mama akan marah..hehehe..lucu lak ingat masa tu..




Tapi tulah kan..zaman budak budak.. tak tahu pun apa yang betul dan salah...kadang kadang kalau imbau lagi zaman budak budak mesti seronok sangat walau banyak sedihnya..dalam pahit itulah tersembunyi kegembiraan..



Jadi kalau korang semua ada pengalaman dan pendapat mari kongsikan kat ruangan komen bawah nie..
Kalau suka entri kali nie klik like atau sponsor Wan ..senang je klik nie.Satu je taw.Klik biar iklhas.

The power behind every Ferrari, Shell Helix. Now it's in your car. 
(klik kanan > open new tab)

Atau klik button Donate..


Papai
.




34 comments:

Cik Kira said...

hahaha . budak2 pulak yg lebih dari tetamu . nk tu nak ni . ahahhaha

Anis Farhana said...

comel je doodle tuu ;)

Lady said...

hehe,lawak..dan pernah buat gak,

Busyra Takiyudin said...

haha, betoi2, kita jeles kalau mak kita sembang ngan org len.. hehe

BlueiceButterfly said...

~haha..sama perangai..sngja.
tpi skrg dah bsar kalau ada tetamu buat2 rajin la pulak..>_<

Anonymous said...

kecik2 dulu, bila tetamu datang rumah, mak akan suruh senyap. jangan menyampuk. katanya jangan nak menyampuk orang tua bercakap. bila orang datang rumah jugak, mak cakap pegi masuk bilik jangan suka dengar orang tua bercakap.

Anonymous said...

kecik2 dulu, bila tetamu datang rumah, mak akan suruh senyap. jangan menyampuk. katanya jangan nak menyampuk orang tua bercakap. bila orang datang rumah jugak, mak cakap pegi masuk bilik jangan suka dengar orang tua bercakap.

Mizzs Ninie said...

Yaa,, mmg betul.. tapi time skrg.. bila tetamu dtg.. menyorok dlm bilik.. :)

Badrina Ibtisam said...

Saya dulu cem biasa jeh... Um ntah, lupa dah hahaha. Tapi time kecik2 dlu mmg slalu ngade2 ah =P

Niswatus Solikah Samik said...

heee... anis mase budak2 dulu pemalu.. so kalo ade org dtg jew, anis akan buat2 tido pejam mata kuat2 nyorok2 dlm bilik.. mak pggl pon anis akan buat2 x dgr.. hihi.. skg nasib lah dah boleh la jugak layan tetamu.. walau pun kdg2 ulang jugak perangai lama.. kihkihkih.. =D

nasir hamzah said...

masa kecil2 dulu kalau ada tetamu mesti buat pi'el.. melonjak sana melonjak sini, bila tetamu dah balik duk diam pulak..haha, memang membangkitkan nostalgia betul.. kadang2 rasa nak jadi budak semula, hidup happy jer walaupun adakala kena bantai sebab nakal..huhu

caliph shuriken said...

kiut jaa kartun kecik tu ^^

gadismanja said...

a"a betol tuh ,, haha ,, kdg2 pai iu cubit ,, nakal sgt ,,hahaha ,, tp bile da besar ,,org dtg dok menyorok lam bilik je

Atirah ★ said...

Saye laa tu . Hehehe

Nurul Husna Mohd Hassan said...

sama la. lepas tu mendapat la. hihi bese la zaman budak2 :)

Eyra Meow said...

Ahaha . comel :)

Wan_hazel said...

Cik Kira

ahahha..hakikat kan...budak2 nie melebih je..ahahaha

Wan_hazel said...

Lady

hehehe..sama

Wan_hazel said...

Busyra Takiyudin

ahahhaa...ye lah kan..budak2 nie pelik je..

Wan_hazel said...

BlueiceButterfly

wan kalau skang nie duk bilik je..ahahha

Wan_hazel said...

Anonymous

betul tu...dulu maka memang pantang kalau anak mendongak org tua tengah cakap...

Wan_hazel said...

Mizzs Ninie

setuju...tidur or online..

Wan_hazel said...

Mizzs Ninie

setuju...tidur or online..

Wan_hazel said...

Badrina Ibtisam

budak2 memang menyakitkan hati...hahaha..budak2 macm wan lah

Wan_hazel said...

Niswatus Solikah Samik

aik...ahahhaa...lucu...budak2 perempuan amcam nie kot..ahahhaa...

Wan_hazel said...

nasir hamzah

a ah..bila dikenang memang lusu sangat..ada org siaplah melonjak lonjaka balik orang semua dah bsorok...

Wan_hazel said...

caliph shuriken

tengs saudara caliph

Wan_hazel said...

gadismanja

eehhee//betul2

Wan_hazel said...

Atirah ★

nakal...nak kene babap nie

Wan_hazel said...

Nurul Husna Mohd Hassan

ahahha/..kan kan...kenalah babap tu

Wan_hazel said...

Eyra Meow

tengs

cinta03 said...

kenangan yg sgt manis...
masa budak2 dulu klu org dtg mula la nak tunjuk kita ada nie ada tue...sekarang dah kawin dah ada anak, anak plak buat semua tue..hhihiih

Wan_hazel said...

cinta03

mana tumpahnya kuah kalau tak kenasi..anaknya ikut mama..

Amanina said...

hahaha, saya time budak2 gini hak dulu.
menyendeng kat mak lepastu mintak macam. :DD