Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle Story : Puasa pertama adeq tahun nie..


Saturday, July 21, 2012

Doodle Story : Puasa pertama adeq tahun nie..

.



Assalamualaikum...


Hari nie adeq lagi...Hari pertama puasa memang syok...Pagi pagi lagi adeq dah diuji dengan sakit perut..

Mama kasi taw adeq law tak larat tu berbuka lah..


"alah mama nie adeq dah besar lah mama"
adeq wat lagak cam papa.. kpale dongak kat atas je..


Adeq minum milo dan nestum je pagi tadi,,,Adeq pun tak taw nape perut adeq memulas sangat..

Pagi nak sahur tu mama kejutkan adeq..Kali nie mama tak payah susah susah tarik kaki adeq.. bab adeq dah tak saba nak bersahur... huhuhuhu.

Lepas sahur adeq terus terlelap .. seingat adeq ,adeq terlelap atas meja makan..mesti papa yang angkat adeq masuk bilik. Tengs papa.. susahkan papa je kan.


Pagi tadi cam biase lah turun sekolah.. lepas mandi adeq terus ke meja makan macam biasa lah kan nak bersarapan.. Tapi kali nie meja makan kosong je..

"mama..mama lupe ke nak wat sapan?"
Adeq wat muka monyok majok majok kat mama...

"adeq .. kan arinie kite puasa , adeq tak ingat"
Mama goyang goyang badan adeq... mama adeq memang comel...huhuhu

Papa lak gelak gelak kat adeq...jage lah papa nanti


Balik tengahri dari sekolah.. mama ambek... sejuk nye dalam kereta mama.. datang je umah adeq terus tido tak ingat dunia..


jam 5 petang adeq terus bangun.. mama mae tu tengok TV sambil lipat pakaian..

"adeq , Adeq larat lagi ke nie??''
mama tengok adeq sambil senyum

"mama, mama...adeq koat lah mama nak pose penuh"
Adeq geleng geleng kpale kat mama..






Adeq teringat lak nak bace doa berbuka petang tu,,, papa dah ajar malam semalam.. so adeq ingat lah lagi....


Wah.....lepas tu baru adeq ingat..lepas bace doa berbuka mesti mam kan..


Adeq jerit jerit kat mama...

"mama adeq berbuka dulu"
sambil minum air sejuk dalam peti ais..


"ok adeq..berbuka lah ye"
Mama jerit balik kat adeq.




Wah seronoknye puasa adeq dah penuh hari nie..





.



7 comments:

Izzati Syazwani said...

Comel lah entri ni Wan.. Teringat masa kecik2 dulu.. huhu.. :)

SoLy SoLicious said...

same lah nan kite..bersahur dgn nestumm+milo je...heee

merahitujambu said...

salam ramadhan wan

sedutzone said...

begitu la cabaran puasa hari pertama ahakz..

Xiao Xandria said...

kita sahur tomyam dah kenyang hehehehe
" _ "

|shuhadaothman|TM said...

esok puasa lagi taw adeq ^^

|shuhadaothman|TM said...

esok puasa lagi taw adeq ^^