Wadah Madrasah Pengalaman: Hanya sekadar bisikan


Sunday, March 29, 2009

Hanya sekadar bisikan


Salam ....♥♥♥



Disini kisah,
Ada kisah yang terpisah,
Ada rindu yang tak sudah,
Dan kekecewaan yang kian bertambah,

Ku ukir madah gmbra sbgai helah,
Dsebliknya aku bukan itu,
Tidak mengerti,
tidak mengetahui,
Dan tidak memahami,

Maknanya aku menipu selama ini,

Kata ku,
Aku gmbra,
Namun realiti nya bukan seperti yang ku kata,
Maaf atas segala...
Yang pasti itulah aku,
Kehidupan dibalik kaca mataku,
Dengan kata lain,
Behind these HAZEL eyes....



star star star star star star




Ahad,masih jua ahad.Sedikit kerunsingan dihati. Pilu tidak jua rasanya,entah seakan terasa begitu sayu dihati,March semakin melangkah pergi,amat terasa pantas masa berlalu. Pejam celik pejam celik,sebulan semakin beransur pergi. Seperti baru semalam saya mempublish entry kedatangan bulan March. Kerana kedewasaan kira nya penyebab masa bergerak pantas. 2,3 langkah lagi April akan menyingkap.




Bulan yang bleh saya umpamakan bulan runsing,bulan yang kejam bagi saya.Amat kejam,bulan yg penuh kekecewaan. Mungkin bg kalian tidak,kita berbza bukan?,,khdupan kita memang jauh bbza.bgitulah kisah hdup yang menjadi tajuk sepanjang bulan March ini. Namun saya tidak akan mengkhabarkan disini,biarlah ia menjadi debu disuatu sudut,kata org"patah tmbuh hlang bganti". Namun ada yg patah xkan tmbuh kmbli dan yg hlang trus hlang tanpa penganti,bgtulah khdupan,,membuatkan saya sedar kata kata hanya manis untuk dilafazkan,,,bgtu pahit bila kita mengetahui realiti diseblik kata kata itu jauh menyimpang dari yang tsurat. Ada yg ktawa mlihat sy kcewa,jenaka bagi mereka,ada jua yg tsnyum mlhat saya yg msh kseorang,entah senyuman untuk apa,saya kurang pasti,senyuman sindiran saya mungkinkan,biarlah apa yang didamparkan dhadapan saya,saya xserik dan saya tidak kisah,itu bukan matlamat saya. Yang saya tahu saya akan tersenyum...sering saya pujuk hati saya dgn snyuman,begitu lh saya,memang tidak silap lagi,saya semakin tegar,tidak rapuh seperti dulu, Jadi dahan yg kuat bukan ranting yg lemah,tidak,bukan dahan namun akar yang dalam dan kuat,,,saya sekuat itu saya harapkan...saya hanya perlu yakin bukan..?




Kisah seorang sahabat.Dulu pergaulannya bgtu mesra,permasalahan,kesedihan,kegembiran semua dikongsi bsama,semua pertanyaan terjwab.ada itu,ada semuanya."ya","ya begitulah","ya boleh","ya semesti","ya i will" but when da love ask,cinta mula mencari jawapan," No,i cant..."answer 4 da love...n thats why i said"ALONE make me SMILE". And i think better im ALONE...biarlah,semakin dihirau semakin payah rasanya.. Penat bhadapan dgn semua ini,biarlah kisah ini terbuku tanpa renung kembali,kerna bagi saya semua nya sama,memang nasib saya sebgtu.

After a years ago,its still the same,"keep the faith and nothing else matter" begitulah pegangan saya,ajal maut jodoh semuanya ditangan Tuhan. Kejayaan itu milik org yg berusaha,,saya percya pada takdir,doa sering kali meniti dibibir saya. Semoga kejayaan itu milik kita...




Lampiran yang agak pilu bagi saya,sdikit tsentuh,owh,maaf andai mengukir kisah kamu disini,usah risau,hanya dirangkap ini,,,usah menangis andai itu 1 pngorbnan,biarlah hujan sementara yang pasti pelangi akan mengukir snyuman mu kembali. Tidak salah andai mahu mulakan khdupan yg baru,saya disini menyokong tindakan itu. Mulakan dgn wajah baru, bgmbralah seperti dulu...seperti sblum ini saya sering bkunjung disana. Byk yg saya dpt plajari,namun kini sunyi seribu bhsa.terukir pula rindu. Ya,sgala yg dperlukan saya akan bntu, i will make ur new page. N plz make sure u will smile always.i really mean its.so take care my dear sis....after this u have a new DIARYLAND. teruskan bkarya.



star star star star star star










Hazel a lost March.



6 comments:

lala sahaja said...

terkedu mmbace sbntr.ayt dia masuk dlm tulng2 sum2 yg ada.my hope is u be more though again n again.
world n life is not simple as we thought.gudluck wan :)
"i think alone make me smile"
u not alone!!

chentaMAYA said...

heee..
salam ahd wan!

Wan_hazel said...

Lala.

Thankz ya.hehehe.xlah smpai msuk ketulang.huhuhu...

Wan_hazel said...

Salam ahad maya.take care ya.

SRISUFI said...

SALAM DIK WAN

Semuanya masih dalam kawalan ok. So iboh risau. Kamek tetap akan menulis selagi ada kesempatan. Dan kamek baru lepas isi entri blog.

TERIMA KASIH


-->kuat semangat. chaiyok

Wan_hazel said...

chaiyok kak,,camya kta..hehehe,,,take 2...kuatkan semangat..huhuhuhu