Wadah Madrasah Pengalaman: first NUFNNANG aku RM5K


Saturday, April 24, 2010

first NUFNNANG aku RM5K

.





Yey yey ari sabtu.
Hm seronok ke?
Tak lah seronok sangat kot. . .
kelmarin lagi seronok


Kelmarin aku tak update blog coz banyak sangat urusan. Pagi jam 8.00 sampai 11.30 kuliah. Lepas tu petang plak jam 2.00, aku renew insuran and rotax krete aku kat pejabat pos. Tapi tak dapat renew, coz dalam sistem aku kene black list. Aku ade kene saman lagi kot. Saman tak pakai seat belt aku dah bayar. Hm. Tapi tak pe lah aku tak kisah.. Len kali wat insuran baru lah. Yang best nye kelmarin aku g bank kluarkan cek Nuffnang aku. . .


Lepas aku balik dari pejabat pos aku tido skejap. Lepas tu araound 3.00pm aku ke bank, dengan cek nuffnang kat tangan aku first nuffnang aku RM5K. Seronoknye aku, tak taw nak kate ape dah. Dalam fikiran aku pelbagai bende dah aku set nak beli. Huhuhu. Kalau lah setiap cek Nuffnang aku dapat RM5K keatas kan best.






Sampai je aku kat bank. Lepas ambik nombor giliran. Aku duduk betul betul kat kerusi belakang sebelah kanan. Nombor aku 2145 tak lah lame sangat tunggu. Biaselah hari jumaat skit je orang kan. Aku tengok kiri kanan aku, aku sorang je yang ade cek Nuffnang. Tak ke bangge aku,bangge tu. Cek Nuffnang RM5K tu.


T
ing tong 2145(dalam bahase inggeris). Nombor aku kene panggil oleh mesin and terpampang gak nombor aku kat skrin yang dibentuk oleh L.E.D. First cek Nuffnang aku. Aku neves sangat. "ye encik" sorang awek kat kuanter tu tanye penuh dengan senyuman. Cair hati ku, dapatlah ajak awek tu kluar mamam malam nanti."nak kluarkan cek" aku cakap teragak agak, coz tak taw nak cakap ape. Al Maklumlah first Nuffnang.



Huhuhu. Aku kasi cek Nuffnang tu kat awek tu. Tik tak tik tak tik tak,awek tu tekan tekan papan kekunci kat sebelah kanan bahagian nombor je. Lepas tu awek tu tanye. "encik ade akaun bank tak" aku pun jawab " ade, RHB, nape?" aku garu garu kepale aku. "ok, encik kene pindahkan nilai wang cek nie kedalam akaun RHB encik dulu k, lepas tu baru bleh kluarkan" dengan teliti awek tu terangkan kat aku. Awek tu bagi satu borang and suruh aku isikan. Lepas aku isikan semua. Awek tu tekan lagi papan kekunci kat bahagian kanan yang nombor tu. Tit ti tit ti ri tit..skeping slip kluar kat satu bende ala ala printer kat sebelah kiri tempat duduk awek tu "ok encik kemasukan wang ke akaun RHB encik sudah selesai" awek tu pun kasi kertas entah ape ape kat aku (slip kemasukan wang). "tengs cayang. I love you" aku balas dengan senyuman and kasi sehelai kertas beserte nombor telefon aku kat awek tu. Awek tu ambik and aku berlalu camtu je. Coz nak kluarkan duit.


Beep beep, handphone aku berdering, aku tak hiraukan, beep beep, masih gak berbunyi vibrate pun ade skali, pantas gak awek tu nak meseg aku, tapi nie bukan bunyi meseg aku. Bunyi panggilan masuk pun tak. Beep beep, kali nie baru aku taw. Beep beep tu bunyi alarm aku, aku set jam 4.30pm. hah, kacau ah handphone aku nie. Aku tengah bermimpi nak kluarkan wang Nuffnang. Hm, tak dapatlah nak merase wang Nuffnang dalam mimpi nie. Akhernya, aku terjaga dari mimpi. Tak sempat nak blanje wang Nuffnang dalam mimpi aku. Hmm.. Kacau ah.


So, pesanan aku, law korang nak tido,better korang silent kan handphone and tak yah alarm alarm k. Pesanan iklhas dari persatuan mimpi. Peace. Hehehe.



Orang kate mimpi tu mainan tido tapi bagi aku mimpi tu tempat aku bermain.





mimipi je...



.



45 comments:

Ace said...

segalanya bermula dari sebuah mimpi... ;).

Wan_hazel said...

hehehe..betul tu,,,segalanya dari mimpi

luvly mya said...

wahh...mimpi je..haha..;P

Wan_hazel said...

hehehe..mimpi je..huhuhu

uncle said...

uncle pun nak mimpi sama lah hahah

Aku said...

cehh . mmpi rupenyee . HAHA ;DD

Wan_hazel said...

sape nak mimipi tu...silent hp dulu k..hehehe..

shilang00 said...

mimpi di siang ari.. hehehe
best woo dpt cek~

Amirahsza said...

mimpi rupenya..ingatkan btul2.

.::cik lin::. said...

kejayaan itu bermula dr dream...so tido la kalo nak berjaya..hehehehe

Wan_hazel said...

yep mimpi..kadan kadan ade mimpi yang jadi kenyattan ..hope cek RM5K tu jadi kenyataan..hehehe,,,amin

LaNuNsepet said...

coii...
aku igt betul td..
khusyuk aku bc..
ha3.. aku tertipu..

atiza-irmeahs ransom said...

haha..igtkan btol2 td..
terkena..dusshh!

.. i Nurqa_Maria .. said...

terkeno den..
haishhh

Wan_hazel said...

hahhaha..alamak semua tertipu...huhuuh...praktis tu smile

Anonymous said...

cehhhh
hampeh je ingat botul!
patotlah picture nampak ala-ala edit je
heheheeeeehhhhhh :D

Fia Abas said...

mati2 fia ingat dpt 5k betul hehehe xpe, usaha tga kejayaa =) nti2 mane tau dpt 5k tuh kan?hehe =)

Wan_hazel said...

hahaha..alahai kantoi..huhuhu...a ah..doakan je kite semua dapat 5K nanti..amin..hehehe

mrdzy said...

cis..aku tertipu dengan check 5k anda..muahahaha~

MissNadeeya said...

lorrr...
igtkn btol3 la dpt 5k from nuff...
aigoo

Wan_hazel said...

hehehe...sowie...tu semue mimi pi..je..hehehe

soffya cik bulan said...

ala....kalau betul leh share2 kan..hehe

P.Mahasiswa said...

lor..
ingatkan betul2 dpt 5k..
huhuhu..

tak dpt lah nak kongsi kan..
huhu.. (T^T)

Wan_hazel said...

Dara lapok

hehehe..mimpi je...law real nak kongsi gak..wat contest ke ape ke..hehehe

s h a said...

wakaka....wan sengal...org da tertipu habes da...insyaAllah...akan jd kenyataan satu hari nnt...amin...

Wan_hazel said...

s h e e

hahahha..tertipu jugak....hehehe...amin nanti Insya Allah kita dapat kot.huuhuh

acerap said...

oh...xcited aku bace....
rupe2 penipuan yang penuh kelicikan haha

Wan_hazel said...

ahhahaha..kene tipu gak dah,,ehhehe

afro said...

haha.. da agak da.. tido xbasuh kaki ke bro?

MiJiE BLoG said...

haha..bgs citer ko bro...kelakar pun ade..gelak sorang aku..huhu

Wan_hazel said...

hahaha.,..utk suke2 je bro..hehehe

Nur S. said...

ceit. baru je nak tabik spring toing2. mimpu ghupenye =.="

Wan_hazel said...

hehhe..mimpi je..law dapat tu..kan dah bez ..hehehe

Syafinas said...

wargh....penuh semangat baca...btul ker dpt RM 5k....tup2..last2 mimpi....ni kira terna gak yer...heheheh..akk dpt 5 gak...tp bukan 5k..0.5posen

Wan_hazel said...

hahaha..akak dapat 0.5sen..hehehe,,nanti dapat plak 5k kan...hehehhe

-:AkU.iNsAn.BiAsA:- said...

ye la hampeh betul....heheheheh

atieaizam said...

bila masuk bab terjaga tu.. terkeluar pkataan dari mulut aku..

bod-------h!!!

bang---------ng!!!

hahahahah!!! terkena aku.. siot jer.. sambil gelak guling2..

pst: sorry wan.. sbb excited baca tadi hahahaha!!!

Wan_hazel said...

atie

hehehhe...tak pe....huhuhu

Mz Nik said...

alaaaaaaaaaaaa ingat betol2 da td xcited dh td ni huhu

Lily said...

Slumber ja cerita xD

Wan_hazel said...

Ili Shaheera

hehehhe,,,

caliph shuriken said...

kt mana bole beli mimpi cmni?..
ingt btul2 dpt 5k, hukk...

Wan_hazel said...

caliph shuriken

hahhaa,,,mane nak beli..tak de stok g dah...huhuhu

zahidah dihaz said...

alahai..mimpi je rupanya...punya lah excited membaca...but never mind, from dream it come true...amin...

Wan_hazel said...

zahidah dihaz

hehehe,,,amin..mudahan je kan..