Wadah Madrasah Pengalaman: Drama TV3 Alisa (Sinetron Alisa di TV3). Sinopsis Drama Alisa TV3. OST Alisa.(D'masiv-cinta sampai disini.mp3 download dan lirik)


Thursday, June 3, 2010

Drama TV3 Alisa (Sinetron Alisa di TV3). Sinopsis Drama Alisa TV3. OST Alisa.(D'masiv-cinta sampai disini.mp3 download dan lirik)









Drama TV3 Alisa (Sinetron Alisa di TV3). Sinopsis Drama Alisa TV3. OST Alisa.(D'masiv-cinta sampai disini.mp3 download dan lirik)


Drama Alisa TV3 mungkin untuk para peminat Nia Ramadani. bakal menemui anda diTV3











Sinopsis drama Alisa TV3



Alisa(Alyssa Soebandono) dan Evan(Christian Sugiono) bertemu dalam situasi yang tidak menyenangkan. Alisa yang bekerja dikedai minuman melanggar Evan hingga terjatuh saat mengejar pencuri yang mencuri barang jualannya. Evan memarahi Alisa kerna mengotorkan pakaiannya, sedangkan pada masa itu Evan bergegas hendak bertemu dengan kliennya.


Namun takdir mempertemukan mereka kembali. Ternyata Alisa menjadi salah seorang mahasiswa bimbingan Evan. Oleh kerana pertemuan pertama mereka masih berbaki kemarahan,maka setiap kali mereka bertemu pasti akan bertelagah panjang. Alisa tidak suka akan sikap Evan yang angkuh,playboy,bersikap malas dan suka memandang rendah terhadap orang miskin. Sebaliknya pula bagi Evan, Evan tidak suka akan sikap Alisa yang berlagak bijak,dan suka membangkannya dan turut suka memalukannya didalam kelas.


Alisa seorang gadis yang perlu bekerja untuk membiayai kehidupannya dan untuk rawatan ayahnya. Alisa bekerja sebagai pencuci pakaian Natasha(Nia Ramadani) iaitu kekasih Evan.


Setelah mengalami liku liku permusuhan yang panjang, Alisa dan Evan akhirnya sama sama jatuh cinta. Dan akhirnya berimpikan untuk mendirikan rumah tangga.


Tetapi,pernikahan mereka terhalang diakibatkan oleh hubungan sebenar keduanya. Ternyata Alisa dan Evan adalah bersaudara. Alisa adalah putri dari hubungan curang Henri iaitu ayah Evan. Akhirnya mereka berdua menderita dan menerima kenyataan ini.


Apakah yang akan terjadi?adakah Evan dan Alisa mampu mendirikan rumah tangga atau sebaliknya? Sama sama kita lihat kisah seterusnya...




♣ ♣ ♣ ♣







Lirik lagu OST Alisa D'masiv-cinta sampai disini



Mencuba tak fahami,
Mencari celah hatimu,
Bila harus menangis aku kan menangis,
Namun air mata ini telah habis,


Segalanya telah kuberikan,
Tapi kau tak pernah ada pengertian,
Mungkin kita harus jalani,
Cinta memang cukup sampai disini,
Mencuba tak rasuki,
Menyentuh palung cintamu,
Bila harus menghiba,
Aku akan menghiba,
Namun rasa ini telah sampai dihujung lelahku,


Segalanya telah kuberikan,
Tapi kau tak pernah ada pengertian,
Mungkin kita harus jalani,
Cinta memang cukup sampai disini...




Download.MP3











.



2 comments:

Mis Erika said...

huhuhu..ada jga trnampak iklan wyg ni dlm tv..mcm bessss ja :)

Wan_hazel said...

wan pun ase bez ..hehehe..jln cit e okk..1st lucu pas tu sedih..hehehe