Wadah Madrasah Pengalaman: Mama marah Adeq Sambut Valentine Day


Monday, February 14, 2011

Mama marah Adeq Sambut Valentine Day

.



Salam Korang..

H
ari nie Brapa ari bulan erk???ceh ceh ceh..Pura pura tak ingat lak..hehehe..Mane de Wan nak sambut "Valentine Day" nie..tak de lah..Saje je Wan wat tajuk entri camtu..Pa pe pun bagi Wan bende nie yang penting niat kita je..Law niat tak ok..Or niat nak sambut bende nie koz agama lain..Yang tu dah syirik..Berdosa..

Bagi Wan lagi dan lagi..Hari hari lain pun adalah hari hari kekasih kan..tak yah lah sambut hari perayaan agama lain nie...Korang sendiri pun fikirlah..Nape hari perayaan "Valentine Day" nie ditetapkan pada hari nie..erm..Wan pun tak taw..hahaha

So kepada sesape yang sambut "Valentine Day" nie..Wan tak taw nak cakap ape..Nak larang ..Wan bukan ustaz.Sekadar berpesan je lah kan..Ingat...Niat tu yang kite kene jaga..Syaitan tu dimana mana taw...Maksiat jangan sekali...

Owh ye..Setiap kali kita dijajah melalui minda...renung renungkan..


K lah korang...Papai..

Andai kau anggap dunia ialah Syurga..
Nescaya Neraka menunggu ..


.




19 comments:

belog saya a.k.a naz said...

ye,takmorh gatal2 nak smbut velntine day yea ..hehe~

Hafawati Azman said...

sebenarnya kan wan , hafa baca dea kata H A R A M tau sambut valentine day ni sebabnya 14 Februari ialah Hari Kejatuhan Islam dekat Sepanyol . Maaflah kalau info hafa salah :)

ieyla said...

btul tu...
sambut la maulidur rasul esok :)

dreaming iylia.. said...

haa. btul2.
ske ayt yg akhir sekali tu haa. hehek

Wansteddy Tales said...

akk mmg xpenah smbut valentines day tp suka tgk dekorasi yg hias2 kat mall tiap kali perayaan ni. tema pink yg sngt cantik. nak2 bln ni sekali dgn raya cina. 2 kali ganda pink temanya :)

Ana Solehah said...

Setuju..

Wan_hazel said...

belog saya a.k.a naz

tul tu..eheheh

Wan_hazel said...

Hafawati Azman

betul tu..sebab tu lah haram..ehehhe

Wan_hazel said...

ieyla

a ah..ehehhe...esok sama2 kita sambut

Wan_hazel said...

dreaming iylia..

hehhee..betul tu...

Wan_hazel said...

Wansteddy Tales

sama lah kak..hehhee..hiasan je cantek kan kak..ehehhe...

Wan_hazel said...

Ana Solehah

peaace

chiLleD...!! said...

jgn dismbut pryaan agma lain..nnti kita trmsuk dlm gologn tu jugk..huhu

a.i.z.a said...

bet0l2..

Mr. TN_SkY said...

Setuju bro =_=..ingtkan tajuk ape la tdi hehe

Panas! Valentine Days Vs Maulidur Rasul??

yayalya said...

tak de faedah nak sambut...huhu hari2 lain pon boleh berkasih...hihihi

Wan_hazel said...

yayalya

ahhaha..betul2

wiwyd said...

cartoon tueh wan buad sendiri kea?

Wan_hazel said...

wiwyd

a ah..wan wat sendiri..nape>>??