Wadah Madrasah Pengalaman: Sesekali biarlah sedemikian


Thursday, March 10, 2011

Sesekali biarlah sedemikian

.



Sesekali biarlah aku berbahasa indah dari meluah titis mutiara merengek sendirian...Sering kali aku biarkan diri ku sendirian menghilang dari segala hiruk pikuk dunia..biarkan dunia bisu biarkan dunia buta..Owh Tuhan ku mohon kau berikan ku jalan untuk ku pergi dari sesi dunia yang gelap...namun siapa aku untuk mencipta segala drama kehidupan..


Sejajar aku berkhayal..mencari secubit ketenangan dari kemelutan yang aku alami saban hari..tapi siapa yang menduga???..Kalian ?? lansung tak ambil peduli??kasihan ??aku tak layak dilayan sedemikian..Cuma apa yang aku mahu..Sikap hormat...Tepati janji dan jangan terlampau memaksa..Minta pertolongan pun ada cara nya..Mengapa layan aku seperti hamba kalian..hampir berpuluh kali aku draft kan keratan entri ini...Berfikir sewajarnya kah aku mementingkan diri dan biar kalian tersenyum dan menganggap tiada apa pun yang terjadi pada ku..


Sikap manusia memang begitu.. bisik pula suara hati...Kalau begitu mengapa aku tak seperti kalian??


.



27 comments:

αզʋ::∂нʏɛα::καмσ0 said...

wah.. nape nie wan?? sadis aje..

miz ruha said...

kenapa ni wan,,??

Ain Jia Zainudin said...

knpe kah wahai wan hazel?? hee..
chill lah.. :D

nurulsyaheera :) said...

nice words :)

.:|kamaryeah|:. said...

tabahkan hati ye wan~
if kt ade pape yg x kene tlg gtau~
kt nie manusia yg serba kekurangan dan layak ditegur~
take care dear~

MiLa MaLeK said...

hai wan..
ctk pic tuh..
mila dh lame xwt pic tu
lupa sudah,,
nnt wan buat tuto nie k,,
hehe klu ley la..
klu x xpe,,^ ^

eddi said...

blog yang menarik....gambar memang cun.

saYuri said...

wan..are u ok dear???alaa..biaqla ea??bkn sume phm kite cmne..so, jgn tensen2 lg...btw, nape yuri xley shout nie wan??iskk

Cik Sue said...

yuhuuu..nape nih dik wan tetiba syahdu nih....jgn sedey2 okies... cheer up.. =D

NAD_YA said...

tolong komen blog sy cket. thanks :)

chuu said...

amboi., berbunga2 bahasa wan.. :P

♥sophie♥ said...

setiap manusia ada sifat yg berbeza :)
sbb itu lah sabar itu amat penting
dan sbhgian dr iman..mcm2 manusia,mcm2 ragam.. :)
mohon petunjuk yg esa :)

Wan_hazel said...

αզʋ::∂нʏɛα::καмσ0

ade malsah skit..ehehhe...

Wan_hazel said...

miz ruha

ade prob ruha...

Wan_hazel said...

Ain Jia Zainudin

hehehe..tengs...

Wan_hazel said...

nurulsyaheera :)

tengs..peace

Wan_hazel said...

.:|kamaryeah|:.

tengs...ade sesetengah org tu wat macam tak faham...tp biarlah kan..

Wan_hazel said...

MiLa MaLeK

tuto nie wan dah wat..ehehhe..cari tuto..gambar ala2 kulit novel...

Wan_hazel said...

eddi

tengs..peace

Wan_hazel said...

saYuri

yuri..tak le shout??nape???law shout jadi camne????tengs yuri....

Wan_hazel said...

Cik Sue

tengs kak...nanti2 ok lah wan nie

Wan_hazel said...

NAD_YA


ok..wan terjah nanti

Wan_hazel said...

♥sophie♥

tengs..hope ditabahkan dgn segala cabaran da dugaan

Cik Anis said...

Happy blogging ye kawan, tok sah pk2 lg, ok, chill :)

αզʋ::∂нʏɛα::καмσ0 said...

hahaha.. wan2.. chill aja c ;) x pyh nk pk sgt.. owg nie mmg la.. bnyk ragam.. so jgn amek port sgt ;)

Wan_hazel said...

Cik Anis

tengs anis...

Wan_hazel said...

αզʋ::∂нʏɛα::καмσ0

tengs taw...tu lah..wat tak nampak je lah..ahahha