Wadah Madrasah Pengalaman: Ramadhan ke Sembilan ke bazar Stutong Tabuan


Tuesday, August 9, 2011

Ramadhan ke Sembilan ke bazar Stutong Tabuan

.



Salam Korang...

Wah..Dah masuk minggu ke dua kita berpuasa kan..Skang dah Ramadhan ke Sembilan dah..Setakat nie camne??OK tak puasa korang??OK...Bagus lah kalau OK..jangan lak K.O..hehehe..Pape pun bersyukur lah dengan segala ibadah yang kita dah tunaikan..Pahala dan Dosa tu Tuhan yang tentukan dengan sikap kita yang sering kali khilaf dipentas dunia nie..Tuhan itu Maha Adil dan mengetahui..Siapa lah kita hendak menghakimi seseorang tu kan..


Kekadang kita sering kali berfikir negatif. Bosan bila kekadang ramai yang memburukkan Wanita.Keburukkan itu dilihat hanya pada tudung yang tidak menutupi rambut..Bukan Wan nak meninggikan atau membela sesiapa yang tidak bertudung cuma..Mengapa Wanita??Lelaki bagaimana???Dasar Manusia berat sebelah..Berpandangan serong..Berdakwah lah dengan cara yang benar..Bukan menjatuhkan sesama ISLAM..Tepuk dada tanya iman.



Hari nie Wan ke bazar Stutong Di Tabuan Jaya..Seawal jam 2.00PM pun dah sesak nak masuk ke Bazar..Belum lagi jam 5.00PM..Gambar kat atas tu lah Bazar kat Stutong..Wan snap guna Handphone cikai cikai Wan je..Nak beli Samsung Galaxy SII Duit tak cukup lak..Hehehe..Korang dah de ke??


Wan cuma beli kebab je kat sana..Pusing pusing tapi tak beli pape...Koz banyak warung belum bukak lagi..Masa pusing pusing tu ade lah sorang peniaga nie siap kasi taw Wan.."Hip Hop Sejati.." lepas tu suruh Wan beli kan makanan lak..hahaha..Wan senyum je lah...hahaha..Tak beli pun Wan koz tak minat makanan tu..Report pun Wan dah hantar hope tak kene reject lah report tu..Amin..Doodle boleh diambil..


K lah korang...


Papai..


P/S: Selalunya syaitan yang hasut kita untuk buat benda yang jahat..Tapi skang nie tak de Syaitan rupa nya Nafsu lebih kuat dari Syaitan..











28 comments:

eyza ♥ said...

huhu ..
rajin nye p bazar ramadhan ..
tuk 9 ari puasa
baru sekali jew eyza pegi ..
haha :)

farah hanim said...

wahh
baazr kul 2 dah der ramai
kat tmpt fara kul 3 bru siap2 nak bukk..hehee :)
pndai bt doodle gak ke..nie jels nie..fara follow blogger ramai kreatif blaka..hehe :D

c i k a n a said...

betul jgk wan ckp tuh kan..kalau bab tutup aurat smua tuju kat pompuan... abs laki mcm mna kan..takpela,bak kata wan tepuk dada tanya iman.. hehe..berbuka kebab je ke wan? hehe..

f i r d a u s said...

wan , neko oder kebab pita 2 ketul tau hehe dah lme x mkn kebab huhu kepingan . nafsu2 haha selamat berpuasa besok ye :)

CikGu Ma said...

salam wan...lama tak satang cni..hehehe..wan pun lama mnyepi...eh, blajar kt mana ni?tabuan jaya???waaa, dh dekat dgn maktab cikgu..IPTAR(kota samarahan)

Wan_hazel said...

eyza ♥

wan baru 2 kali pergi bazar..ehehhe..tak rajin sangat koz mam slalu masak..ehehhe

Wan_hazel said...

farah hanim

nak kata pandai tak sgt lah..ehehhe..kat tempat Wan memang awal sebab kan sarawak berbuka awal..ehehe

Solihahazahar said...

haha hari2 saye pegi bazar semate2 nk beli air keladi je lah :D

RhiyadZhツ said...

Yad nak Doodle neh! ^_^

Wan_hazel said...

c i k a n a

a ah..betul tu..dunia memang lah...ade yh tutup sebalah mata..nak wat camne..biar je lah kan...

wan berbuka dgn nasi n ayam gak..kebab utk mam skit2..ehehe

Wan_hazel said...

f i r d a u s

hahaha..2ketul...byk nye neko....hahaha

Wan_hazel said...

CikGu Ma

wan diam kat muara tuang...dah dekat sgt tu...wan study kat tabuan..hehhe...mane de wan menyepi lama...hehe...

Wan_hazel said...

Solihahazahar

ahahha...semata nak beli air je ke??

Wan_hazel said...

RhiyadZhツ

boleh je yad..

c i k a n a said...

owh.. ana sepanjang pose ni skali je g bazaar.. rimas la nk jaln dlm ramai2 org tuh.. lgpun kalau beli byk2 xabs kan mmbazir..xleh mkn byk bln diet btol2..wahaha..*sekeh skit dak ni*...adoii...

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

fuyyo . pukoi 2 dah ramai .

choki tak pernah lagi pom pegi bazar sejak puase . hehe

:)

cik lina said...

wan nak kebab siket!!!hehehe

super d0uble F :) said...

heee.biasalah manusia.lebih suka pandang sebelah mata.

hanya disebabkan satu kesalahan,habis segala kebaikan dilupakan.

selamat berpuasa es0k wan ;)

ice cream said...

yah.....iboh lupak g bazaar satok gik..haha..tp makin ari makin malas mok g bazaar coz menunya semua sama..haha..eyh..lupak wish..salam ramadhan..raya tang umah k??haha

Wan_hazel said...

c i k a n a


hahaha..yeke je cik ana bulan diet??ehhehe...tu lah kan..wan baru 2 kali pergi bazar...yg banyak ke bazar org bukan islam..hehehe

Wan_hazel said...

::ini belog saya . cinta hati saya::

hehehe..ade masa g lah..sekali sekala je merasa sesak di bazar dan tgk makanan yg beraneka jenis

Wan_hazel said...

cik lina

kebab dah habs..ehehhe

Wan_hazel said...

super d0uble F :)

tu lah...kta nak tegur pun salah kan...slmt puasa gak

Wan_hazel said...

ice cream

hahaha..bazar satok sesak gilak eh..alu xplg sungkey mek lak..ehehhe...ya lah mena ta ktk...menu sama jak

KiKiHanakO said...

rami juak kat area ya oo..kmk sellau di kat demak laut sia jak.. malas nak nelit diri kat jauh² tmepat. haha

zuraa said...

nak buat camane, tue lah cara orang sekarang , berat sebelah sobsobss

Wan_hazel said...

KiKiHanakO

ehhehe..ramey juak..sampey jem bulatan sia tam nya..mun balit klas aher alu sik sampey rumah li...hehehe...demak laut lum gik mek g sia eh..

Wan_hazel said...

zuraa

tu lah kan...biar jelah