Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story..ALLAH sentiasa ada untuk kita. Susah dan senang


Monday, February 27, 2012

Doodle story..ALLAH sentiasa ada untuk kita. Susah dan senang

.



Assalamualaikum...

Pernah kalian dihembat perasaan sedih??? keluhan diratap sendiri..Tiada siapa yang meratapi lalu kita mula melaluinya sendiri..

F
itrah manusia akan sentiasa mencari tempat untuk mengadu..Sahabat karib..Namun kita manusia ..Tidak sepanjang masa boleh mendengar segala pengaduan dan keresahan yang bersarang di jiwa mereka begitu jua mereka untuk kita. Kerana mereka dan kita juga ada kehidupan sendiri, juga ada keresahan yang bersarang dalam hati sendiri.

Akhirnya , siapa yang kita ada???

Allah...

Hanya Dia , Tuhan yang berdiri dengan sendirinya...

Hanya ALLAh-lah yang tidak jemu-jemu mendengar keluhan, pengaduan, keresahan dan kesedihan kita.

“Maka ingatlah kepada-Ku, Aku pun akan ingat kepadamu. Bersyukurlah kepada-Ku, dan janganlah kamu ingkar terhadap-Ku. Wahai orang-orang yang beriman! Mohonlah pertolongan dengan sabar dan solat. Sungguh, ALLAh beserta dengan orang-orang yang sabar.”
– al Baqarah : 152 – 153

Jangan salahkan manusia lain yang tidak dapat memahami perasaan kita apabila kita betul-betul memerlukan seorang pendengar setia yang boleh membuat kita rasa selamat dan tenang. Kerana disitu sahajalah batasnya sebagai seorang manusia, seorang hamba seperti anda dan saya.

Tapi, muhasabah dirilah sejenak.

Semoga ALLAH merahmati.

belajarlah mengadu kepada ALLAH..


Kalau suka entri kali nie klik like , Juga boleh share gambar dan artikel ini kepada rakan rakan anda..atau sponsor Wan , senang je klik nie.A Growing Up Together Day with your loved ones!..Atau klik button Donate..



Papai


.



18 comments:

IZZATI MUSTAFA said...

mudah-mudahan me dpt reslt yg cemerlang,risau,result nk keluar :'(

Shaznina Sofia said...

Sume entry yg terdapat dlm nih.. Sume nye betol.. Pas baca entry nih.. Saya da x sedih lg..
sbb.. Saya ada Allah..

.........cP~ said...

Yup. Walau macam mana rapat dan baik pun kawan tu, dia tetap takkan ada sepanjang masanya untuk kita. Tetap Allah juga yang sentiasa ada..

Wan_hazel said...

IZZATI MUSTAFA

Insya ALLah...Amin..semoga dapat result yg terbaik

Wan_hazel said...

Shaznina Sofia

tengs..yep..kita sntiasa ada Allah..kenpa nak sedih2 kan

Wan_hazel said...

.........cP~

betul tu...wan setuju

✿ CIK N ✿ said...

ye.. allah selalu ada..

anNaqia said...

Allah sebaik-baik penolong. huu~ need to keep that in mind.

This is true story said...

nice..btol 2...

dyabunga said...

dya pun tak sedih dah..sbb allah selalu ada dekat ngn kita..:) tp kita yang jauh dari DIA

Mohd Ridwan said...

Nice entry!Entry yang penuh makne~

Ckin Kembaq said...

Allah yang terbaik.. ^_^

Wan_hazel said...

Blogger ✿ CIK N ✿

betul tu

Wan_hazel said...

anNaqia

yep....Kita ingat Allah..Allah lagi ingat kat kita

Wan_hazel said...

This is true story

tengs

Wan_hazel said...

dyabunga

begitulah..seharusnya kita dekatkn diri dengan Allah dgn apa cara sekalipun

Wan_hazel said...

Mohd Ridwan
tengs bro

Wan_hazel said...

Ckin Kembaq

betul tu