Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story..Mentaliti masyarakat Islam_aurat lelaki diabaikan


Saturday, March 17, 2012

Doodle story..Mentaliti masyarakat Islam_aurat lelaki diabaikan

.



Assalamualaikum...


Selalunya kita sering je dengar orang mempersoalkan cara pemakaian dan aurat wanita.. Tapi kemana plak pergi aurat untuk lelaki??Adakah bila dunia dah semakin moden aurat lelaki jugak semakin moden dan semakin hilang atau...Adakah bila ramai yang persoalkan soal aurat wanita maka soal aurat lelaki dibiarkan dan dilupakan..


Memang dah mentaliti masyarakat kita bila yang menyuarakan pendapat cakap tak serupa bikin..Dan kadang kadang lelaki yang tak menutup aurat nie yang lebih mengata , mengaibkan sesama kita.. Bukan nak memberi teguran dengan cara yang baik tapi menyebarkan aib..


Kita tengok je persekitaran kita..kat tempat renang kat tempat sukan..kat mana manalah..korang tengoklah pemakaian lelaki macam mana..?? Bukan semua tapi segelintir.. Jadi ... Fikirkan dan renungkan..jangan asyik salahkan wanita ...


K lah korang..

Papai..

P/S : sebarang kritikan dan pandangan boleh diutarakan diruangan komen..


Kalau suka entri kali nie klik like atau sponsor Wan rm0.20 ..senang je klik nie.Agent 7.7.All rangers!.Atau klik button Donate..Sumbangan iklhas anda amat Wan hargai..



Papai


.



13 comments:

arenis said...

sokong dengan entry nyh :)
sesetengah lelaki kalau psai aurat pompuan mcm2 depe ckp tpi aurat depe pon x tutup dengan sempurna lagi :)
wlpon mmng pompuan skrng aurat ramai x ikowt..
kalau ade yang terase harap maaf :)

Haruno Hana 하나 said...

nice! lelaki pun ada aurat, jgn ingat takde.. hehe :D

dyabunga said...

btl tu..dya tgk ramai jugak lelaki yang tak menurut aurat tp salahkan wanita yang tak menurut aurat.. dorang nak salahkan wanita tp diri sendiri tak betul..erm..

Shifa Jue said...

Ustaz Don versi wan.. ok, cute.. he3..

wani said...

kalaw aurat pompuan terdedah pun org buad xtaw,apa lagi laki...hurmmm,tapi bukan semua ya,segelintir je...doa2 lha harap masyarakat kita berubah, ^_^

Fyzal said...

Sharp... enough said.

Mitsu Kizu Zie said...

sik pat mandik swimming pool agik la cmtk...hehe

Yumida said...

perkongsian yg menarik..jarang lelaki tegur kekurangan mereka...hope lelaki muslim sejati membaca entry ni..
sy adore doodle awak la wan hazel..so cute!

neRdy pakOuR said...

yeah , btol2 , sokong..!!!

Ckin Kembaq said...

ni time bola sepak, sukan, kat padang...hmm...

p/s : cara elak adalah tundukkan pandangan dan membenci perkara itu..selemah2 iman.....

Siti Hajar Noh said...

i n t e r e s t i n g :)

Sam Banjamin said...

setuju... selalu cakap pasal aurat perempuan sahaja.... ape lelaki tak de aurat? hmmm... ingat-ingatkan... dan sampai-sampaikan...

#####

menjenguk update rakan-rakan Gerila Penulisan Kreatif... Jemput lah ke Blog saya yg biase-biase tu...

http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/gila-kuasa.html

jom singgah...

Miss Nana Farhana said...

hah tu la pasal... aurat laki xde sape pon nak amik kesah kan... kalau prmpuan je, ada je yang x kena.. huhu