Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story : hari ketiga adeq puasa...bez nye puasa cam monyet


Monday, July 23, 2012

Doodle story : hari ketiga adeq puasa...bez nye puasa cam monyet

.



Assalamualaikum..




Hehehe..adeq nie..ingat lagi tak?? Ape nak abang Wan.. Eh eh..abang Wan tak de lah.. Abang Wan tak larat nak puasa.. Malas lah nak cerita pasal abang Wan.. hehehe


Hari nie isnin kan… adeq dah ingat dah yang adeq puasa.. Tak de dah nak g meja makan nak sarapan.. Adeq kan budak comel yang bijak.


Tapi pagi tadi mama tanye adeq plak…
“adeq tak nak sarapan ke ?”

Sambil mama butangkan baju sekolah adeq, mama ato koler baju adeq , bedakkan muke adeq pun mama.

“mama….arinie kita puasalah mama..mama tak ingat??”
Adeq tiru gaya mama yang buat muka comel tu..


Hari nie kat sekolah adeq belajar pasal Haiwan.. adeq belajar pasar monyet , kambing , kucing , ikan , banyak lah.. tapi adeq suka monyet…

Cikgu Azie yang ajar adeq mase tu.. lepas habis cerita pasal haiwan. Cikgu tanye adeq soalan..

“adeq.. antara semua haiwan yang kita belajar tadi..Adeq nak jadi haiwan ape??”
Cikgu wat gerakan comel untuk adeq..huhuhu .. cikgu comel lah macam kucing.

“adeq nak jadi monyet cikgu !!!”
Adeq berdiri terus melompat.. semua kengkawan ketawa kat adeq.. ade gak yang cakap “wah bez nye”





“adeq nape nak jadi monyet”
Cikgu cekak pinggan sambil wat muka hairan..

“alah cikgu nie..Law jadi monyet boleh simpan makanan kat tepi mulut.. Tak lah lapa time puasa”





hehhee.. tu je lah kisah adeq arinie..adeq penat lah..nak tido jap...


Hope mama bangunkan adeq berbuka nanti.,,




 papai


.



8 comments:

Hafizzi Aziz said...

hahaha. baru taw monyet simpan makanan kat mulut. kangaroo simpan dlm poket. hihi.

Maisarah Azmi said...

cutenye... alahai, geram plak tengok

Hana said...

Comel la doodle yang monyet tu :D
geram je tengok.. esok puasa lg ye adeq ^^

Adi Herman said...

no monkey business during ramadhan ok hehehehe

Xiao Xandria said...

Doddle wan semua sye akan baca mesti best :D

SoLy SoLicious said...

pulak dh..boleh pulak tpikir alasan mcm tu..bijak2

keri ikhwan said...

haha.. ingat apala puasa cam monyet td

aisya said...

haha.. pande adeq lok..