Wadah Madrasah Pengalaman: Owh...Siapakah yang bertuah itu... :)


Saturday, October 20, 2012

Owh...Siapakah yang bertuah itu... :)

.



Assalamualaikum..


Aku seringkali bertanya. Bertanya itu dan ini. Namun , Kadang yang ditanyai itu bukanlah yang benar - benar dimaksudkannya. Benarkah aku "benar-benar" bertanya? Atau sekadar mengisi ruang kosong. Atau sekadar menghabiskan sisa rindu . Jika kiriman pesanan ringkas itu alat penghapus rindu terlampau murah lah harga sebuah kerinduan.. Jeda..


Hari hari ku kini ibarat menantikan untuk mengkagumi keindahan langit petang bersama pelangi ciptaan, yang tidak pernah tamat. Persisnya, begitulah lagaknya diriku, yang masih mentah untuk mengenal sejauhmana kematangan diri dalam meniti hari - hari di dunia ini. Walau terasa sejumlah besar hati ini terlalu sensitif pada patah patah kata yang terluah mungkin kerna angka hidupku sudah melepasi 24 tahun... Atau sayang itu semakin merebak .

Aku tidak seperti orang lain. Tidak mempnyai impian dan harapan yang tinggi. Tidak juga terlalu spesifik.Cuma rindu itu semakin berkarang dilubuk hati.. Dia mungkin tidak pernah tahu..Ya.. tidak pernah tahu...


Sudah menjadi lumrah hidupku bermain dalam angan , menjadi pengarah dalam angan ku , aku yang mengarah aku jua pelakon nya.Angan ku itu berupa harapan dan boleh jadi ia sebuah Doa hadapan ku.Aku mahukan sebuah rumah yang indah lanskapnya. Mungkin dipagari dengan pagar kayu yang bersilang dengan tona warna kayu yang alami. Punyai tembok dinding yang kasar dan berbatu. Punyai pohon pohon hijau yang rendang , Pohon bunga kertas pelbagai warna , boleh bersemayam atas selasar pangkin kayu. Waktu itu, aku dengan DSLR ku dan dia Suri hidup ku...


Owh...Siapakah yang bertuah itu... :)







.






18 comments:

Fendy said...

tunggu dan lihat...hehe

nazureen said...

InsyaAllah..akn muncul jua cik tulang rusuk ty

Isteri Khalifah Uthman said...

siapakah?siapakah? siapakah?

Wan_hazel said...

Jodoh itu rahsia ALLAH..siapa tahu.. Doa yang terbaik.. hehehe..

HannaNana Swift said...

insyaALLAH, 1 hari nti.. :)

Xiao Xandria said...

canttik gamba wan hazel tu !
cam ne mau edit ?

Wan_hazel said...

bro..guna dslr high key photo

shuhadaothman said...

One day InsyaAllah. Sabar dan lihat :)

Emas Putih said...

^___^

miz ruha said...

siapakah yang bertuah itu..?? ^_^

Che Rosliza Che mat said...

tak sabar nak tahu kikiki

Pelangi Biru said...

okeaa , sy nakk taw jgakk sape bakal nenek sayeee ? X﹏X
hentak2 kaki , naakk taw jgakkk !!

maisarah sarah said...

comelnya nurse tu.hehe

◕ Kawaii D Y S H A ◕ said...

sorg doktor yg kawaii kan

Cikgu Ma said...

salam wan...apa khabar..lama tak singgah sini...maybe dah lupa akak kot..hihi...


**ex-student IPGM Kota Samarahan ^_^

Wan_hazel said...

tengs all..ehehhe.. nurse yg comel.. Semoga hati nurse tu lebih comel..amin

Wan_hazel said...

Cikgu Ma

akak..wan lupa lah kak..erm..leh ingatkn wan tak??

Eryn Edrina said...

Wahh! sangat meruntun kalbu ..
InsyaAllah.. akan ketemui juga k wan :)