Wadah Madrasah Pengalaman: Seandainya aku Adam dan cintaku Maya...


Thursday, May 6, 2010

Seandainya aku Adam dan cintaku Maya...









Seandainya aku Adam dan cintaku Maya...


Hari ini aku akan berangkat untuk menjelajah, begitulah kehidupanku selepas ini untuk mengambil photo mengenai alam sekitar. Tinggallah isteriku dan anak ku selama tiga bulan.


Teringat aku pertama kali bertemu dan dijodohkan oleh keluargaku. Untuk aku mengenali isteriku dengan lebih dekat,aku membawanya berbulan madu di kabin kegemaranku di pendalaman, dari situlah aku mengenali isteriku Maya yang berjalan ketika tidur, sebetulnya aku seharusnya menjaga keselamatan isteriku. Namun dalam pada bulan madu kami, aku dapat rasakan bukan hanya aku dan Maya sahaja, namun ada orang ketiga iaitu Dani muncul mengintip Maya.


Dani adalah kekasih Maya ketika di universiti, maaf Dani andai aku kau katakan perampas. Aku tahu Dani slalu mendesak Maya untuk meninggalkan ku. Beberapa tahun selepas tu, kami diberi cahaya mata, Amani gadis comel hasil perkhawinan kami.


Kami bahagia dan hampir hilang bayang Dani dalam kehidupan Maya. Namun rupanya sebaliknya berlaku, isteriku mula jatuh cinta terhadap Dani, dan berniat untuk menceraikan ku. Dani yang sebelum ini sudah berumah tangga sanggup menceraikan isterinya demi merapatkan hubungannya dengan isteriku Maya. Aku terbeban dengan kehidupanku, aku bersabar dengan karenah isteriku Maya. Aku mempertahankan hubungan kekeluargaanku hinggakan aku mengambil kontrak untuk pameran soloku dan meninggalkan isteri dan anakku.


Aku bekorban untuk memberikan masa dan ruang kepada Maya bagi mengetahui hati masing masing. Yang benarnya aku tetap mencintai isteriku Maya.



Hahaha,mencarut je Wan nie. K lah korang, Wan tak taw nak update ape.


Persoalan yang Wan slalu fikirkan skrang,

Adakah Wan setabah Adam ? ? ?.


Papai...





Lirik Yang Terindah – Dakmie (OST Adamaya)

Semenjak kau hadir dalam hidupku

Tiada lagi keresahan

Kau mengetuk pintu hatiku

Tanpa sedar hingga ku izinkan


Kau yang bernama cinta
Kau yang memberi rasa
Kau yang ilhamkan bahagia

Hingga aku terasa indah

Maaf jika ku tidak sempurna

Tika bahagia mula menjelma

Bila keyakinan datang merasa

Kasih disalut dengan kejujuran


Mecintai dirimu
Merindui dirimu
Memiliki dirimu

Hingga akhir hayat bersama kamu

Kau yang bernama cinta

Kau yang memberi rasa

Kau yang ilhamkan bahagia

Hingga aku terasa indah
Kau yang bernama cinta

Hingga aku rasa indah




Free Download Dakmie_Yang terindah (OST ADAMAYA)

DOWNLOAD





.



7 comments:

efyna.pinkladies said...

woah...!
nak suami cam adam...
setabah adam mencintai maya..huhu

Wan_hazel said...

hahaha...amin..wan doakan taw..hehehe

zyqa zaqy said...

heee..menarik laa..minat citer ni jugak..tapi boleh buat kesimpulan tak..akhir citer nnty maya ng sapee??hehehe..okey...jenput dtg blog...=)

aienzunnur said...

jgn jadi mcm watak adam 2 wan..

memang watak tu menjadi pujaan semua gadis2..

tapi, ada part yg nmpk watak tu dayus..

maaf kalau menyinggung.
ini pendapat.

Wan_hazel said...

hehhe,,aienzunnur betol tu..sebab trlalu merelakan je..wan sokong pendapat tu...

:: Tcher Putri Ifa :: said...

best sgt ke citer ni???

Wan_hazel said...

a ah bez citer nie..hehehe