Wadah Madrasah Pengalaman: Belajarlah menerima HAKIKAT


Wednesday, May 11, 2011

Belajarlah menerima HAKIKAT

.

Halwa telinga..

Salam korang...

Beberapa hari dah Wan tak update blog...Bagi sesape yang taw sebab tu...Terima kasih..Dan terima kasih gak sebab menyedekahkan Al Fatihah wat sahabat rapat Wan yang terlebih dahulu pergi..Tuhan lebih sayangkan arwah..Al fatihah buat sahabat-Arwah Nurfazillah Abdull Kadir


Update kali nie pun Wan cuba nak hilangkan rasa rindu kat arwah...Bukan Wan nak menolak atau Wan nak mempersoalkan perancangan Allah..Tapi susah Wan nak terima kenyataan..Hakikat yang hari ini bukan mimpi...Yang hari ini mesti diteruskan seperti biasa..Sejujurnya segala yang Wan wat semua tak menjadi..Study pun Wan leh hilang fokus..Final tak lama lagi...Kekadang..Wan sering bertelagah dengan minda.."mengapa aku di uji sedemikan rupa"..Mungkin bagi kalian senang nak memuntahkan kata dari mengalami..Atau Wan mungkin tak setabah karang dilautan..Sapa yang mengerti??


Asalkan, saat terpetiknya kenangan lampau, istighfarku dibalut syahdu yang mencengkam. Pipiku dihujan permata yang mahal. Khusyukku pada Dia moga mencapai tangga yang meloncatkan. Dahiku biar kejung, legam, mencium sahabatnya, sejadah. Tanganku bersalam teman yang sering mengingatkan.


Benar perpisahan itu punya nikmat yang perit..Dan perpisahan antara dunia dan alam seterusnya punya perit yang lebih..Lagi lagi jika seseorang itu terlalu rapat dengan kita..Mungkin perpisahan jarak atau tempat mampu berikan kita perit yang mendalam..Bayangkan perpisahan untuk selama lamanya di dunia..Tiada sapa yang mampu menduga bukan??Sanggup untuk merasanya??Jauh sekali tidak..


Teman biar berbu..Tapi aku tak punya teman beribu...Yang patah tumbuh hilang berganti...Tapi aku tak punya penganti untuk arwah..Teman sejati sukar untuk dicari ganti..


Kali nie biarlah Wan relakan pemergian nya dengan tenang..

Tabahkan lah hamba Mu ini Ya Allah..Biarlah aku mampu tersenyum seperti masa yang sudah sudah..Tapi janganlah Kau hapuskan kenangan ku.....

Al Fatihah..


.



15 comments:

:: Azizah Alwi:: said...

Al-fatihah.Memang susah nak berpisah dengan org yang rapat dengan kita.Takes time untuk benar2 melupakannya.Be strong wan.

Mas Ahmad Safwan said...

.wan , sabar yer
.al-fatihah buat arwah

ecadwinkyasha said...

teman sejati sukar diganti.betul tue....tabahkan hati oke?!.hehe :)

ibu MZW @ farah idayu said...

al fatihah buat shabat wan tu..moga tenang di sana. buat wan..moga tabah dan sabar ye.

khai said...

al-fatihah..salam takziah ya,mmg adat yg hidup mcm tu..chill okey?? ^^

atie said...

alfatihah...bersabarlah dik...tuhan lebih sayangkan die...

alfatihah dari kita tanda rindu, ingatan...

Wansteddy Tales said...

Kadang2 kita cuma dapat melihat keperitan orang. Merasainya jauh di sudut hati. Lebih dari itu, kita doakan semoga ketabahan itu kekal dan meruap penuh dalam hati. Itu la situasi akak sekarang. Dapat bagi kata sokongan semata-mata. Kebalkan dan cekalkan hati. Semoga mampu Wan tenangkan hati dan redhakan segalanya. Insya'allah dik, doa kita jika ikhlas makbul. Doakan yang baik2 untuk diri sendiri dan semoga arwah tenang di alam sana.

♥sophie♥ said...

wan.. takziah.. fie pon pernah rasa cm wan rasa ;( tp kite tak boleh buat pape melainkan mendoakan kebahagiaan dia kan . so wan bangkit maju kehadapan okeh :")

nano said...

touching nano baca,,,T.T mik tisu jap,








T____T sedey plk mlm ni,,,huhu

cik dila said...

al-fatihah..smoga arwah tergolong dikalgn org2 beriman..sabar..

blog-tips-kurus said...

Al-Fatihah..
berat mata memandang, berat lagi bahu memikul

Solehah_SS97 said...

sabar ye,wan..Saya penah lalui,orang yang saya hilang lagi orang yang tak akan dapat diganti iaitu arwah ayah saya..Reda lah

Lulu caldina said...

takziah buat awak.. al-fatihah

Yukie Neko said...

sabo ye, wan...><
sumer ni takdir idop y tlah ditntukn oleh Dia...

Hajar Hadija said...

Takziah.Tabahkan hati Wan.Kita nok masih idup tok perlu teruskan hidup mcm biasa.Allah lebih syg ny.be strong!