Wadah Madrasah Pengalaman: Kecantikan itu bermula dari luar dan dalam _ Cover ur aurat


Tuesday, December 27, 2011

Kecantikan itu bermula dari luar dan dalam _ Cover ur aurat

.


Assalamualaikum...


Hai korang semua..macam mana hari nie..Hope sihatlah hendaknya..Selalunya Wan akan post tutorial dan hal yang remeh temeh je kan..Kali nie apa kata kita ambil sedikit waktu renungkan apa yang kita dah miliki..Apa yang kita dah kecapi..Adakah kita bersyukur??Dan pernah kah kita terfikir setiap dari kita diberi kebahagian tanpa pilih kasih dari Allah..Dan adakah kita semua menuruti peraturan yang Allah tetapkan..Tepuk dada tanya selera.Selalunya entri macam nie orang tak tertarik pun nak baca,.


Hari nie Wan ambik sedikit ruang dari medium Blog Wan nie..Semoga ada kebaikan yang terbit dari entri Wan nie..Wan gunakan sedikit teratak nie sebagai medium dakwah..Sama ada berkesan terkesan dihati kalian , yang tu Wan tak nak tahu..Sebaliknya Wan dah jalankan tanggung jawab Wan sebagai Umat Islam saudara Islam saling ingat mengingati.


Kadang kadang Wan terfikir "Sejauh Mana Usaha Kita Melindungi Aurat? "Adakah tudung tu sekadar fesyen..Bagi Wan berfesyen tak salah..tapi biarlah kena dengan caranya..Dulu ada topik guna rantai Owl tu haram..tahu dosa dan terus tak guna lagi..Tapi bagaimana pula dengan isu yang selebihnya??


Dan mungkin ada sesetangah dari kita yang malu untuk berubah..Berubah untuk kebaikan tak salah...Semoga perjalanan kehidupan kita dipermudahkan..Amin


"Sesetengah wanita beranggapan menutup aurat itu cukup sekadar memakai tudung serta memakai pakaian yang menutup tubuh sahaja. Sedangkan ia masih tidak memenuhi ciri-ciri yang digariskan dalam Islam iaitu memakai pakaian yang ketat, jarang dan menampakkan bentuk tubuh badan."


Bagi Wan..Wanita yang comel dan cantek adalah wanita yang menurut aurat nya.



Budak kecil bertanya: "Kenapa kakak pakai topi keledar tu?"

Jawab kakak tersebut: "Undang-undang suruh pakai Dik, kalau tak pakai nanti, takut kena saman. Lagipun untuk keselamatan dik. Kalau berlaku kemalangan kepala kita akan selamat!"
Kakak itu memberitahu lagi penuh keyakinan.

Adik itu bertanya lagi: "Kak, kenapa tak takut pun bila tak pakai tudung kepala? Kan undang-undang Allah suruh perempuan pakai tudung dan tutup aurat. Lagipun kakak tak takut ke keselamatan kepala kakak nanti di Akhirat, kena bakar kalau tak pakai tudung!"

Kakak itu tersenyum dan terpinga-pinga sambil memikirkan kata-kata budak kecil itu
Sumber : facebook


Yang baik itu datangnya dari Allah..dan yang buruk itu datangnya dari kelemahan Wan sendiri.

Papai


lain lain yang korang mesti tahu




.




13 comments:

Arisa Mihashi said...

thumbs up!

asmirul mikoto ueki-san said...

hehehe...me too...like it

wani SWISS said...

best tgok doodle wan buat. suma comel2! wan memg kreatif!

ilishaheera said...

Nice one!!!

Bella Roast Almond said...

:)

MiSz fiFiEyQa said...

marilah sama2 berusaha utk menutup aurat dgn sempurna!!yeahh..

Si Pengembara said...

muhasabah diri.. huhuhu.. sempurnakah aurat kami? huhu..
;) wan.. nak doodle atas tu boleh?

Wan_hazel said...

doodle yg prempuan tu ke??ok boleh je..ehehe

FatihahRadzi said...

sgt kreatip ! jeles btol . :D

rafiqa said...

salam wan...xbuat doodle ker? Fiqa mengidam doodle ni...hahha....nk bwt sndiri..tpi xpndai...Fiqa x "sekreatif" dan "seseni" wan....

misshannajr said...

InshaAllah berubah ke arah yg lbh baik pastinya..lelaki yg baik pasti dpt pompuan yg baik..InshaAllah Wan carik pompuan yg baik2 ok..doa akak :)

p/s yg ayat last tu mmg "menurut" ker atau "menutup"? hehe

MaYa MustWany said...

alahai comelnya doodle tang mata tuh..pakai c.lens ke?hahah..

Wan_hazel said...

tengs all