Wadah Madrasah Pengalaman: Ramadhan Coming Soon..


Thursday, June 14, 2012

Ramadhan Coming Soon..

.



Assalamualaikum..

Layan lagu dulu ye..hehehe..





Tinggal beberapa minggu je lagi nak puasa..Sejujurnya dunia akher zaman nie semakin cepat masa berlalu kan kan..Bukan nak menakutkan tapi nak mengingatkan..Wan tak sabar nak puasa..Sebab Wan nak banyakkan amalan dan nak dapat lebih pahala..Insya ALLAH Wan nak berubah lebih lagi ke arah kebaikan..Bulan Ramadhan nie lah ujian hawa nafsu yang paling besar kita tanggung dan dalam bulan Ramadhan jugaklah kita akan dapat tahu sama ada semua ibadah yang kita tinggalkan tu adalah hasutan Syaitan atau kesalahan kita sendiri..


Korang dah buat persiapan untuk Puasa..Ke korang siapkan persiapan Raya??ahahha..Persiapan puasa nie maksudnya kurangkan mengumpat,rendahkan pandangan,berjimat , lakukan ibadah,dan lain lain..Korang dah ready nak puasa??Tak sabar kan nak puasa..rindunya puasa..Rindu nya Ramadhan..


Alhamdullillah..Syukur sangat sangat dan Insya ALLAH kita sempat bertemu Ramadhan yang bakal tiba tak lama lagi..Insya ALLAH..Wan doakan semoga kita sama sama boleh beribadah di bulan Ramadhan pada tahun ini..


Berpuasa adalah rukun Islam ke empat..Berpuasa di bulan Ramadhan.Sesapa yang belum ganti puasa tu..Cepat cepatlah ganti taw..hehehe..Bulan Ramadhan banyak banyakkan lah mengaji..Kalau siang kita bekerja ..tengah malam pun kita leh MENGAJI taw..tak kan tak leh kot..Tengok BOLA boleh je..Macam nie..Bola nie..kick kick..Kalau tak pun ambik sedikit masa baca dua tiga potong surah pun dah cukup..



Pada bulan Ramadhan pun kita digalakkan bersedekah..Bersedekah nie umpama menanam benih yang subur dan menanti untuk berbuah..Insya ALLAH kebaikan korang ALLAH akan balas berlipat kali ganda..Dan pada bulan nie lah kita menyelami hakikat kehidupan saudara saudara kita yang tak berkemampuan..Kesempatan korang leh lah diet kan kan..ehhee.


K lah korang,,

Papai..

Selamat menyambut bulan RAMADHAN yang bakal tiba..

Apa pula reaksi anda ? Ramadhan bakal menjelang..Jom kongsi diruangan komen.



Jika entri kali nie berguna like/share dan klik button Donate jika sudi..terima kasih  
 
 
Sudi lah kiranya klik link dibawah untuk memberi sumbangan kepada blog ini..Terima kasih sangat sangat




.



13 comments:

cci said...

haahkan cepat jer masa berlalu.. ^_^

Shida Radzuan said...

alhamdllah..pose ganti dan selesai :)

ayut said...

Rindu sangat kat Ramadhan..Suasananya lain.Terasa damai je time Ramadhan.Tak sabar jugak nak puasa.Semoa diberi kesempatan.amin..Hati mula dh terasa sayu....oh tidak :(

CikMunBlogger said...

tak sabar nak tunggu puasa ! hehe . nak g terawih . macam macam kenangan time pose . btw , tahun nie first time puasa kat tempat belajar . sedih bukak pose and sahur tak de mak depan mata . wuuu :( nanti sape nak masak time sahur and bukak pose kalau mak tak de depan mata . belum pergi tempat belajar pun dah rasa sedih . aiyakkk ! sorry komen terlalu panjang . hehe :D

cik faez said...

x sabar nak jumpa Ramadhan .. ♥

Unknown said...

Betol2 :) Masa makin cepat berlalu :D

gnesop said...

sabar menanti ramadhan..:)

Allyna Endy said...

puase...terawih...sahur...buke...lailatul qadar...bazar ramadan...dengar lagu raye...wahhhh....bestnyer!!!!!...

Mukhlisah said...

puase kat umaaaaa..:DDD:DDDDDDDDDDDD!!!
alhmdlillah:DDDDDDD!

noraqilahjohari said...

tahun ni keje mase bulan puase..
harap2ny i'll be strong =)

Zierwa Zainal said...

seronok dan x sbar.. plus zz puase kat rumah... owh... syoknye.. tpi sedih2 sbb zz sorg je ade kt umah.. adik2 pose di perantauan..

Unknown said...

salam wan...thanks ea..wan baik sangat...hehehe...skang nie, ngah tuto cara2 adb photshp dr tuto wan...

Anonymous said...

ramadhan rindu pada tarawikh nya,,jom puasa sunt sempena rejab dgn syaaban..:)