Wadah Madrasah Pengalaman: myMetro : jasad bayi masih sempurna atau jasad bayi yang terapung


Tuesday, January 7, 2014

myMetro : jasad bayi masih sempurna atau jasad bayi yang terapung

.


Assalamualaikum

Terkejut bila baca tajuk dari myMetro
Teringin nak tahu mengenai bayi yang masih sempurna selepas dikubur
Namun apa yang lebih mengejutkan bayi terapung dari tangan
Artikel ini disiarkan pada : 06/01/2014
Sumber : http://www.hmetro.com.my/articles/Jasadbayimasihsempurna//Article?HarianMetro

Dilihat dari sudut gambar
Gambar kelihatan amat kaku
Kadang terfikir berita diMalaysia semakin mundur
Berita sebegini lagikan diputar belit dengan gambar
Apatah lagi berita politik

Nak ambik  percaya
Kalau masih percaya nie gambar sebenar
Mungkin
Semasa gambar ni di"snap"
Bayi itu TERLAMBUNG ke udara
Dan dia terkejut risau bayi nak jatuh
Shutter speed kamera wartawan lak 1/3000

Nak wat berita hebat
Tak semestinya menipu dengan gambar
Rakyat harapkan berita yang benar

Mungkin berita benar tapi gambar dimanipulasi
Dan mungkin gambar benar TAPI fakta politik dimanipulasi

 Owh ye dan inilah yang dikatakan "levitation photography"


.





7 comments:

DYatie said...

Betul. Malaysiakini. =_=

Shiqin Sunshine said...

tu la terpikir benda sama jugak...mst dia terlambung bayi tu... (^^_)"

Huny eda said...

betul..! or sekrang kalau nak buat brita gemparpun jangan buat mcm ne..nak tipu wallualam

Keri Ikhwan said...

kontroversi punya pasal.
kang tak pasal2 kubur tu jadi tmpat pemujaan pulak.

Akeyla Azmi said...

astaghfirullahal'azim.
Hm betul, sebenarnya ramai dah nampak.
Byk putar belit.
Kalau politik tu takyah cakap lah kan, mmg tunjuk sebelah side je.
Hehe.

Sue Bee said...

susah juak mok di padah..kali cun2 masa nya ngalih kejap dari tangan,foto iya di ambik

Zana Hassan said...

Skg byk putar belitnya..huhu