Wadah Madrasah Pengalaman: Nak jadi blogger tak perlu ada rupa tak perlu artikal lucah


Friday, January 10, 2014

Nak jadi blogger tak perlu ada rupa tak perlu artikal lucah

.



Assalamualaikum ...

Ramai sebenarnya yang bertanya
lebih lebih lagi kawan yang sering berbicara
Kawan rapat
Nak jadi blogger perlu ada modal ke?
Macam mana boleh dapat untung dengan berblog?
Kalau tak de rupa boleh ke nak wat blog?

Jujur saya kata
Nak jadi blogger tak perlu ada rupa
Rupa mungkin salah satu pakej yang boleh dijadikan batu loncatan untuk populariti
Namun tidaklah semua blogger yang punya rupa
Contohnya .. saya..
Saya sendiri tidak lah punya rupa yang menarik
Sekadar manis mata memandang barangkali .. hehehe

Modal lagikan tidak 
Punya internet dan komputer sudah cukup

Jadi apa yang perlu
Yang perlu hanya kelebihan menaip dan mencari cerita
Sebelum dikenali
Semestinya perlu mencari follower dengan artikel yang menarik
Mudah asal berterusan

Owh ya..
Bagi saya
Kalau boleh biarlah blog bersih dari carian yang lucah
Dan memperkenalkan blog dengan artikal yang berbaur artis dedah sana dedah sini
Artikel maksiat..

Kerna bagi saya
Segala yang dikongsi boleh jadi satu dosa

Buat blogger yang lain
Beringatlah dengan artikel yang diterbitkan

Yaaa...
Saya cukup benci dengan blogger yang menerbitkan artikel lucah
Untuk menarik pembaca
Biarpun dia punya nama dimedan blogger
Apalah dia disisi Tuhan jika ceritanya hanya maksiat jadi punca rezeki.



.






9 comments:

qarr jalil said...

maka konklusinya..
berblogging pun kene berakhlak..
hehe :D

kalau ade letak ads .
lepas tu artikel penuh dgn bahan lucah..
dimana keberkatan income ads tu ye dak :D

Akeyla Azmi said...

betul T_T
semalam qila hampir terfollow blog 18 above lah mcm mcm. Haih

Akeyla Azmi said...

Thanks abg wan :)
u made my day!
Qila pun takde rupa n thanks to u <3
hehehehehe
semangat!!!

DYatie said...

Betul. Setuju.
Akak berblog sekadar suka2. Hehe.

DYatie said...

Betul. Setuju.
Akak berblog sekadar suka2. Hehe.

Keri Ikhwan said...

Semua orang ada rupa. kalau xde rupa sangatlah mengerikan. hantu je kot yg xde rupa haha.
err.. takde rupa ngan xde wajah sama ke?

shaufikah shukri said...

Setuju. Terbaik!

shaufikah shukri said...

Setuju. Terbaik!

timm_bill said...

aok!!