Wadah Madrasah Pengalaman: Jari telunjuk pun berjalan, mengunjuk setiap baris baris kata Tuhan yang Esa


Friday, September 3, 2010

Jari telunjuk pun berjalan, mengunjuk setiap baris baris kata Tuhan yang Esa

.







Mungkin hari ini, nostalgia Ramadhan terakhir buat kita. Barangkali...



Salam korang..


Seminggu lagi nak raye..So camne persiapan....Wan...Wan persiapan sederhane je...tak de nak gempak gempak sangat..Bagi Wan Bulan Ramadhan lagi syok dari Raya kan..tol tak???and yang bez hari sebelum Raya...Nak wat persiapan terakhir sempena Raya tu lah yang paling bez..Dok kemas kemas umah...


Korang lak camne???


Lepas nie kene tunggu setahun g baru dapat poce g...Baru leh jumpa Bulan Ramadhan g...Bulan poce nie cuma LIMA kali je Wan g bazar....Tak slalu pun g..Kadang kadang je...


-------------


Jari telunjuk pun berjalan, mengunjuk setiap baris baris kata Tuhan yang Esa (Al-Quran). Semuanya dibaca hati, tanpa sepatah pun bersuara. Walau anak mata bergerak rancak. Khalimah yang tercetak kadang membuat leher lenguh membengkok.


Sesampainya disuatu rangkap (bacaan ku punya pengertian 'arab ke melayu'), sekonyong konyong cetakan itu kian berkabus. Pandanganku berkaca kaca. Satu persatu manik cairan menghentam helaian yang sedang terbuka. Dengan pantas aku menggosok kelopaknya, aku meneruskan bacaan mengawal sesak didada, memaksa semua kabur pandangan tulisan ditancap mata.


~dan penghuni neraka menyeru penghuni syurga: "limpahkanlah kepada kami sedikit air atau makanan yang telah direzekikan Allah kepadamu", (mereka penghuni syurga) menjawab. "sesungguhnya Allah telah mengharamkan kedua duanya keatas orang kafir (Al A raaf 50)





-----------







.



11 comments:

Ery Farieha said...

dah nak raya
dah nak habes ramadhan

Wan_hazel said...

ery

a ah...tol tu ery...

نورول فاتيحه said...

wah , gambar die . haha . tak kemas rumah lagi . =,=

Wan_hazel said...

نورول فاتيحه

hehehe...no komen

Lina Lokman said...

x jumpa shoutbox u lah.. happy welcoming syawal :) thanks for the visit too!

apple said...

SALAM RAYA...
wan maaf ye lame tak singgah internet kat kolej macam siput..
btw kool lah gmbr header XD

HEROICzero said...

hehe dah siap header raya.

Selamat Selamat =)

Wan_hazel said...

Lina Lokman

shoutbox wan ade kat tepi blah kanan kat atas tu..ehehhe

Wan_hazel said...

apple

tengs....peace..salam lebaran

Wan_hazel said...

HEROICzero

tengs bro..

Hime said...

tajuk entry...best :)
insaf~~