Wadah Madrasah Pengalaman: Pernahkah kalian alami rindu yang diserabutkan lesu?


Saturday, October 9, 2010

Pernahkah kalian alami rindu yang diserabutkan lesu?

.


Sejuk..Rintik hujan semakin deras menerjah ruang bumi...Aku masih berselimut membiarkan diri diawan genawan kenangan..Aku bosan akan diri ku yang asyik terperuk dengan kenangan lama..Hingga bila aku akan hidup di puruk ini.Kelmarin Syawal yang terakhir bagi kita..Sudah 3 Syawal aku membiarkan diri aku keseorang tanpa pengganti yang selayaknya..
(kisah Sasha)


Saban hari aku meniti kehidupan dengan penuh pembohongan, mungkin senyumku tak semanis madu, atau lebih pahit dari hempedu.Siapakah selayaknya yang menghakimi diriku..Biar ada rasa yang teraniaya..Aku sudah bosan dengan semuanya.


Cinta yang tumbuh ialah cinta yang tertolak dari duniawi, tidaklah bermaksud aku sudah tawar terhadap cinta duniawi. Malas? Acuh pun tidak. Kemalasan ku punya objektif tersendiri.Mengapa perlu cinta lagi..Tidak cukupkah cinta ku diduga...Atau mahu aku aku lebih merana ..???


Setahun demi setahun berlalu, bayang Sasha masih lagi bermain difikiranku..Rindu gelak tawa Sasha..Masih ku simpan kemas Surat terakher dari Sasha..Cengengnya aku saat ini...



Pernahkah kalian alami rindu yang diserabutkan lesu?



Kisah rekaan


.



3 comments:

budak_nakal said...

ehem2.. ayat.. haha.. :D

Wan_hazel said...

budak_nakal

hehehe...peace

Dhiaqiud said...

erk..penah gak alami bnd2 camni..
like evriting goes wrong..