Wadah Madrasah Pengalaman: Imbas kembali....Kisah Ramadhan adeq 2010


Saturday, April 9, 2011

Imbas kembali....Kisah Ramadhan adeq 2010

.











Salam korang.


Hari nie adeq lagi...Hari pertama puasa memang syok...Pagi pagi lagi adeq dah diuji dengan sakit perut..

Mama kasi taw adeq law tak larat tu berbuka lah..

"alah mama nie adeq dah besar lah mama"
adeq wat lagak cam papa.. kpale dongak kat atas je..

Adeq minum milo and nestum je pagi tadi,,,Adeq pun tak taw nape perut adeq memulas sangat..

Pagi nak sahur tu mama kejutkan adeq..Kali nie mama tak payah susah susah tarik kaki adeq.. bab adeq dah tak saba nak bersahur... huhuhuhu.

Lepas sahur adeq terus terlelap .. seingat adeq ,adeq terlelap atas meja makan..mesti papa yang angkat adeq masuk bilik. Tengs papa.. susahkan papa je kan.


Pagi tadi cam biase lah turun sekolah.. lepas mandi adeq terus ke meja makan macam biasa lah kan nak bersarapan.. Tapi kali nie meja makan kosong je..

"mama..mama lupe ke nak wat sapan?"
Adeq wat muka monyok majok majok kat mama...

"adeq .. kan arinie kite puasa , adeq tak ingat"
Mama goyang goyang badan adeq... mama adeq memang comel...huhuhu

Papa lak gelak gelak kat adeq...jage lah papa nanti






Balik tengahri dari sekolah.. mama ambek... sejuk nye dalam kereta mama.. datang je umah adeq terus tido tak ingat dunia..


jam 5 petang adeq terus bangun.. mama mae tu tengok TV sambil lipat pakaian..

"adeq , Adeq larat lagi ke nie??''
mama tengok adeq sambil senyum

"mama, mama...adeq koat lah mama nak pose penuh"
Adeq geleng geleng kpale kat mama..






Adeq teringat lak nak bace doa berbuka petang tu,,, papa dah ajar malam semalam.. so adeq ingat lah lagi....


Wah.....lepas tu baru adeq ingat..lepas bace doa berbuka mesti mam kan..


Adeq jerit jerit kat mama...

"mama adeq berbuka dulu"
sambil minum air sejuk dalam peti ais..


"ok adeq..berbuka lah ye"
Mama jerit balik kat adeq.




Wah seronoknye puasa adeq dah penuh hari nie..


-------------------------
Lain lain kisah Puasa Adeq klik link dibawah ye..

Ari kedua adeq puasa...bez nye puasa cam monyet

Mama..adeq berkumur boleh je kan...tak batal puasa kan..

Mama , adeq tak leh poce g lah arinie..

Mama adeq tak nak g teraweh_makruh tu ape??


Tu je..

Lama dah kan si Adeq tak muncul lagi...Rindu si Adeq...

.

.



2 comments:

Han Hanan said...

wan adek bongsu ke?haha comel percakapan wan dulu2.haha

| gad1s s0ypans | said...

siapa watak adeQ tue.....???
dari gambaran wan, jelas kec0melan dy.....
(=