Wadah Madrasah Pengalaman: Penduduk Sabah diharap berjaga jaga..Doakan untuk sabah..


Sunday, March 13, 2011

Penduduk Sabah diharap berjaga jaga..Doakan untuk sabah..

.



-----------------

D
i sepanjang pantai Putatan, Sabah. Semua siput yang muncul adalah reaksi haiwan terhadap bencana yang akan datang. Siput ini selalunya bersembunyi di bawah pasir. Reaksi siput ke permukaan adalah hal yang tak biasa dan tidak wajar! Ini seperti kejadian awal pekan di pantai California dibanjiri ikan tuna mati terdampar. Mari kita sama-sama berdoa untuk negeri Sabah.


-----------(copy 100% dari aliff cullen/facebook)

--------------------

Penduduk Labuan, Sabah dinasihati jauhi pantai

Sila jauhi mana-mana pesisiran pantai di Malaysia (Sabah, Terengganu) kerana kemungkinan tsunami boleh sampai ke Malaysia.Menurut kenyataan Jabatan Meteorologi Malaysia, pusat gempa bumi terletak di 38.3 darjah Utara dan 143.3 darjah Timur, 4,391 km dari Timur Laut Kudat, Sabah."Tiada ancaman tsunami kepada Malaysia," kata kenyataan itu yang menambah jabatan itu juga sedang memantau perkembangannya.
Penduduk di Labuan dan Sabah dinasihati supaya menjauhi pesisir pantai berikutan laut bergelora dan paras air laut lebih tinggi daripada yang dijangka bermula 6 petang hingga tengah malam ini.

Jabatan Metereologi dalam satu kenyataan hari ini berkata ini dijangka berlaku ekoran gempa bumi kuat yang melanda Jepun tengah hari tadi.
Katanya satu gempa bumi bermagnitud 8.8 pada skala Richter telah berlaku di Pantai Honshu, Jepun pada 1.46 petang, 4,434 kilometer dari timur laut Kudat, Sabah.
Bagaimana setakat ini, tiada amaran tsunami dikeluarkan kepada negara ini.


-----------Bernama


Rakyat Malaysia pun harus berhati hati dan banyakkan berdoa untuk rakyat dan diri kita..macam macam dah jadi kat Asia nie...Inilah tanda-tanda akhir zaman untuk peringatan bagi mereka yang yakin akan hadirnya ia...bagi yang tak sedar lagi,insaf la...sementara pintu taubat masih terbuka..

Renungkan segala yang terjadi dimuka Bumi ini..

-Disaat kita mengejar kekayaan dan kejayaan dunia maka semakin hampirlah kematian kepada kita-


.



16 comments:

puanbee said...

takut akk kalau baca bab nih api kena jugak ambil sebagai poeringatan dan pengajaran pada kita!

Wan_hazel said...

puanbee

a ah kak..wan pun kdg2 terlupa dan slalu gak khilaf..kita nya hamba NYa kak...Segala yang terjadi tu atas ketentuan Nya

ema.amirah said...

serius mira pon takut jugk bila dgar sume ni. and dgr2, btul ke now jrk bumi n buln tggl 30 km je? and sume ni tkkn brhenti smpai 19 hb? huuu :'(

Wan_hazel said...

ema.amirah


sama2 kita berdoa mira...jarak bulan makin dekat..yang tu wan tak pasti lak..nak google lah nie

Cik Sue said...

nauzubillah...mintak dijauhkan...semoga kita semua berada di bwh lindungan Allah SWT..amin

Wan_hazel said...

Cik Sue

amin..semoga kita dilindungi dari segala bencana...Mohon perlindungan Dari Allah..amin

cik faez said...

Insya Allah , Allah melindungi org2 sabah . Aminn ..

Wan_hazel said...

amin

josrevalution said...

ya sma2 lh kta brdoa .. ngn adnya brlku gmpa bmi,tsunami..ne.. mmbrikn tnda. dn tu brtobat lh kta sblum trlmbt... allah sygkn kta smua...

juma said...

moga2 kita dilindungi..banyakkan doa selalu.

Cik Anis said...

semoga setiap daripada kita dilindungi ALLAH :)
betul kata wan... banyakkan berdoa :D

Wan_hazel said...

josrevalution

betul tu...Allah sayangkan umatnya...

Wan_hazel said...

juma

a ah...banyakkan doa..ehehhe

Wan_hazel said...

Cik Anis

a ah..doa banyak2..skang nie banyak dh pkra terjadi..

fyza oh fyza said...

dunia dah nak smpi ke penghujungnye. insaf2 kn lah diri kita. insyaAllah pintu taubat masih trbuka utk kita kan :)

Wan_hazel said...

tu lah kan,...