Wadah Madrasah Pengalaman: Perbezaan Churp chupr per unique clik dan per deal


Monday, January 16, 2012

Perbezaan Churp chupr per unique clik dan per deal

.



Assalamualaikum...

K
ali nie Wan nak share lak perbezaan antara per deal dan per clik dari Churp Churp nie..Ramai yang dah tahu dan ramai yang tak tahu..So kali nie Wan akan kongsikan apa yang Wan tahu k..


Churp Churp nie bukan share sebarang share je..Kita mesti lah tahu apa yang pembaca blog nak..Jadi teknik pemasaran nya dalah fokus utama..Contoh nya blog korang nie ramai pembaca dari kalangan budak budak maka nya korang tak seharusnya letak link iklan Churp Churp yang berbentuk per deal , sebaliknya korang letak lah iklan per clik..Kalau Blog korang dikunjungi oleh warga yang dah bekerja dan suka shopping online korang patut letak iklan per deal kat blog korang atau korang leh letak kedua dua sekali..Per deal dan per clik dan begitulah selebihnya..


Jadi skang Wan nak kasi taw lak apa tu per deal dan per klik..mula mula Wan akan ceritakan apa itu iklan per clik..Contoh iklan per clik. Korang klik dan tengok apa kandungan dalam page tersebut. So korang akan dapat lihat hanya ada iklan yang mempromote sesuatu tu je kan..dan tak ada iklan yang menjual sesuatu barang..Yang nie korang tak perlu tahu sebenarnya Wan cuma nak wat perbezaan iklan..Per clik ialah korang akan dapat RM0.20-0.40 dari setiap klik dari orang..Kalau sepuluh orang klik so korang akan dapat RM1.00..Mudah kan..Sehari korang hanya perlu menabung dengan Churp Churp nie dan target RM0.20 sehari pun dah cukup.Janagn klik diri sendiri k..


Per Deal lak...Contoh iklan per deal. Korang klik dan tengok apa kandungan dalam page tu..Nampak tak ruangan tu ada ruangan untuk korang membeli??Iklan nie adalah iklan per deal maksud iklan per deal nie ialah..Setiap kali orang membeli dari page link Churp Churp yang korang share tu korang kan dapat RM1.31 macam yang dalam gambar kat atas tu..Bergantung jugak dengan iklan tu..Kadang kadang ada iklan per deal korang leh dapat RM2.00 , RM 4.oo dan sebagai nya..Suatu masa dulu ada iklan per deal leh dapat RM10.00. Maksud keseluruhan nya ialah korang dapat komisyen dari iklan tu..So ada orang nak beli baru lah korang dapat income..


Hope korang semua dah faham..Senang je kan melabur dalam blog nie..Tak perlu modal bagai..Korang hanya perlu daftar Churp Churp dan share iklan je..



-Tutorial daftar Churp Churp Income lebih per-klik
-Tutorial letak iklan bergambar Churp Churp dalam Blog
-Churp Churp beri ganjaran untuk beli DSLR
-Menabung dengan Churp Churp_satu hari RM0.20 pun dah cukup
-Satu Klik berlambak tabs ADS keluar
-Kenapa Income tak naik naik??
-Tutorial Follow Churp Churp kengkawan
-Tutorial Post Stories dalam profile korang kat Churp Churp
-Grapevine Tambahkan income Churp Churp
-Macam mana nak Sign Up Grapevine??
-Adakah Churp Churp dan Nuffnang benar benar memberi income?

.



6 comments:

Mimie said...

oooo.. baru faham.. seblum nie, main share je.. =,=

Anonymous said...

ohhhh..ada trfikir jgk pasal ni..tme kaseh atas info ni k...:)

kaammeeyy said...

kitew da dftar churp churp...tp kan bila kwn kita klik iklan kiter jer...x kuar mcm wan pown..dia kuar sign up for churp churp or nuffnangs...1 g kan...bila kitew nk shre jer...msti dia suh kitew lengkapkan borang untuk pembayaran...padahal kitew dh lengkapkan...leh x wan ajr kitew yg lemah bab2 nie...hehehehe...sorry bnyak pertanyaan....

mujib said...

informasi yg menarik

cik siput said...

haha..oke wan..thanks for sharing =D

Ckin Kembaq said...

gud info.. ^_^