Wadah Madrasah Pengalaman: Raut halus melitupi wajah hati


Friday, February 6, 2009

Raut halus melitupi wajah hati

14Feb xlame g kan...jatuh pada hari sabtu...aku pun ada klas time 2 dr jam 8 a.m sampai 5 p.m.tak dapat lh nak sambut...but who cares...xkisahlah kan.kalau yg nk sambut,sambut lh,yg xnak 2,wat lh cra xnk...slgi xmelanggar hukum2,xmerosakkan dri,its ok.kita bleh sambutkan. . .(aku xde sesape.hahaha)

Tutup topik 2...

Loading...

Skang aku nk crte pasal cinta...jatuh cinta dgn kawan sendiri...mcm lagu jason mraz 2,yg duet dgn colbie entah ape2 ke name nye 2.aku xtaw sgt.(sowie bg sesape yg meminati artis 2)lagu dia orang yg bertajuk lucky...ya ya,jatuh cinta dgn kawan sndiri...btul ke?pernah terjadi ke kat korang or korang xtaw maksud sayang dan cinta..sayang dan cinta nie..memang banyak beza nya.2 org katalah,bkn aku,aku pun xpandai nak klasifikasikan perbezaan 2 perkataan 2..yang aku taw ejaan dan sebutan je len.hehehe..

Bagi aku,pendapat aku lah,dalam cinta pasti ada sayang,dan dalam sayang pasti ada cintanya.namun apa yg membezakan nya...owh ya,mungkin sayang nie meluas n cinta n hanya pada yg tertentu saja...betul ke???melarat ke tempat len plak topik aku nie...aku kasi pengenalan kat korang je 2...

So camne erk,bleh jatuh cnta dgn kawan sndiri,kalau kawan bleh lh ditrima,tp kalau kawan rapat.camne plak?hm...ye lah,2 aku taw,kalau xbkawan mane nak kenal...sebab 2 aku cakap tadi,kalau kawan,msh ok,kalau kawan rapat plak,camne,?byk yg aku dgr dr org,ada yg kata salah,xfhamlh kenpe ada perasaan cmtu,ada yg marah,heran,lucu,ada gak yg sokong bnda 2.sgalanya xmustahilkan...dari mata turun ke hati...sapa tahu...jodoh dh ditentukan,,





XXXXX

Kucedok kasih untukmu,kusulam sayang bagimu dan ku kaitkan cinta antara kita...namun ternyata ia bukan untuk ku,maafkanlah aku kerna membicarakan kenangan itu...sekadar titisan dakwat yg hampir pudar...namun helaian kertasnya tetap nyata...

Madah bersilang madah,

kata mula berteka teki..."apakah semalam ngak cukup utkmu?"

bhasa terdiam kaku..

nada segan menunjukkan rupa..

Lantas bicara mengungkap "andai semalaman cukup untukku maka hari ini aku ngak perlu wujud lagi"...

terdiam masing masing menunjukkan riak kasih...

kasih mula mengukir."andai aku yg terbaik utkmu maka ukirlah aku sebagai senyuman mu diwajahmu".

nyata smua masih terdiam...

muncul pula sayang yg menyapa "aku disini,aku ada jika kasih ngak ckup utkmu,ambillah aku jadikan aku teman mu,jadikanlah aku dan kasih sbgai kasih sayangmu"

Justeru,terukir sdikit snyumun dimata,,namun masih terasa kekurangan...namun apa ada nya...

hati mula bersuara teresak menahan tangisan"aku tiada teman,mana cinta ku,kasih bukan temanku,sayang bukan untukku,aku mahukan cinta.hanya cinta utk ku,tolonglah aku kasih,bantulah aku sayang,aku perlukan cinta"

Lalu Kasih dan sayang mengukir tanda tanya."mengapa bukan kami?"

hati lantang menjawab nyaring"aku bukan mahukan kau kasih,kau hanya sekadar simpati jasad,kau pula sayang,aku ngak suka perkongsian yang kau amalkan itu..."

Mendiam







Hazel bicara kasih,sayang dan cinta



No comments: