Wadah Madrasah Pengalaman: bukan Hotel Mania tapi Kawan


Thursday, April 1, 2010

bukan Hotel Mania tapi Kawan

Malam tadi malam tadi tadi tengok hotel mania bez sangat. . . Hotel mania I vote 4 u. Hehehe.

Sorry erk,nie bukan entri pasal Hotel Mania. Nie entry pasal kawan.

Jom

Mase kecil kecil dulu, geram sangat nak jadi dewasa, ada misai,ada janggut. Hm,camne erk rupe aku ada misai and janggut. Huh,

hahahahha...lucu je aku...tak nak lah camnie...huhuhuu..tapi terpulang lah masa yang tentukan k..


Bila dah dewasa plak, geram sangat nak jadi bebudak. Comel,dimanja,diberi kasih sayang,makan minum pun teratur. Tapi sekarang,tengoklah keadaan kita. Jauh sangat dari yang dulu. Banyak bebudak skang dapat jangkitan kejutan budaya. Susah susah,nasib baik aku tak camtu. Bukan nak cakap besar cuma nak beri pendapat je.


Skang korang sedar tak dalam banyak banyak kawan korang,ada yang jenis kawan makan kawan, ada gak yang selalu sangat minta tolong, tolong yang nie, tolong yang tu. Padahal sendiri yang malas nak usaha.

Kawan nie banyak jenis, korang pun taw lah. Ada kawan yang terlalu sangat minta pembalasan.

Rupe nye ada udang disebalik batu.

Ingatlah kawan, menolong bukan untuk minta dibalas. . .

Aku pun bukan sempurna sangat,aku masih bercermin diri bila berbicara. Aku kadang camtu, tapi aku tak sampai nak ungkit ungkit. Bila tak dibalas

Ye lah, law aku tak dapat tolong,aku cakaplah tak dapat tolong,tapi ada jenis kengkawan yang mulut bez sangat, senang senang je cakap aku nie tak kenang budi. "dolok aku nolong kau,dah tok.. Camya ko molah aku"(dulu aku tolong,skang nie,macam nie kaw wat aku)


So,korang,hati hati bila berkawan k, dan ingat menolong bukan untuk minta dibalas k. . ..


Salam satu Malaysia.
Peace.

Masih dalam mood bz...
And maseh dalam permasalahan besar...




.



No comments: