Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle story..Pencetus Blogger "Doodle Story"


Wednesday, March 21, 2012

Doodle story..Pencetus Blogger "Doodle Story"

.



Assalamualaikum...


"Hidup nie simple je...Law ade,adelah..Law tak de, tak delah..Tak yah berharap sangat pun" Begitulah respon Wan atau lebih dikenali sebagai Wan Hazel apabila ditanya mengenai kehidupan sebagai blogger , si pencetus "Doodle Story" dan pelajar yang kini masih menuntut dalam jurusan kejuruteraan elektrik kuasa program gandingan UTM di kolej ICATS.


"siapalah saya jika dibandingkan dengan blogger blogger dan pendoodle doodle lain yang banyak lagi diluar sana.Ramai lagi blogger otai dan pendoodle otai yang saya hormat sebagai orang lama dalam dunia blogger doodle nie.Memang terasa kecil je..Cikkeding"..sambil tergelak Wan Hazel dengan sikap yang merendah diri.


Mahupun begitu sibuk dengan kehidupan luar dan pelajaran yang digalas ,Wan Hazel tidak pernah lupa untuk berborak bersama blogger blogger yang sering menjenguk blog beliau..Pantang mempunyai masa terluang,Wan Hazel pasti menyajikan pelbagai info dan kisah kisah seharian beliau melalui "Doodle Story".


Ditanya sampai bila akan menjadi Blogger Doodle.Wan hazel tanpa teragak agak memberitahu yang dia tidak mempunyai sasaran umur untuk berhenti berblog sambil berdoodle..Jelas Blogger yang meningkat populor masa kini.Selagi ramai pengunjung blog dan blogger yang masih menerima beliau,beliau akan terus berkarya.


"Saya seronok dengan kehidupan sekarang nie.Nak kejar populariti tu memang tak lah..Berkarya adalah jiwa saya..Disamping boleh menambahkan pendapatan saya..Saya turut berkongsi ilmu , sambil berblog saya cuba menyampaikan unsur unsur kerohanian dalam "Doodle Story"...Tak kisah lah law ada yang mengutuk belakang saya..Sebagai seorang Blogger saya boleh menerima sebarang pendapat , itupun dengan cara yang betul.."


Bercerita tentang perkembangan terkini, Wan Hazel memberitahu dia semakin sibuk dengan pelajaran disamping sering mengisi masa lapang dengan hobi photography beliau.Dari sudut Photography beliau dapat melihat alam ciptaan dan Kekuasaan Allah..


"Pelajaran memang saya tak pernah lupakan , Hobi dalam bidang photography nie banyak cabang nya , justeru gunalah sebaik baiknya..Apa yang kita rakamkan itu mengambarkan siapa kita.Profesional atau tak , belakang cerita yang penting kita rakam dan muhasabah diri dengan ciptaan Nya"ujar Wan Hazel .


Berkongsi tentang penggunaan Adobe Photoshop untuk mendoodle,Wan Hazel memberitahu diri sendiri tidak percaya akan kebolehan dalam penggunaan perisian berkenaan walaupun tidak pernah mengambil jurusan graphic editing.ditambah beliau lagi "Doodle Story" tercetus dari persekitaran dan kenangan lampau..


"Sekadar hobi masa bosan."Doodle Story" boleh hilangkan tekanan saya.Perisian nie godek godek boleh lah..dan skang saya dapat kuasai penggunaan software berkenaan,Sebab tu lah saya tak pernah jemu beritahu kalau nak belajar biar belajar sungguh sungguh dan kalau nak main..main main lah betul betul.Sampaikan ada yang labelkan saya sebagai budak multi intelligence


Berbloglah dengan cara sendiri , setiap yang diluahkan memang akan dilihat dengan pelbagai perpekstif dan fikiran..setiap orang ada cara nya..Apa yang membezakan kita semua adalah cara..jadi gunalah kelebihan untuk jadi yang terbaik..Setiap manusia tak kan ada yang sempurna..Saya sekadar menyatakan pendapat ..Saya pun tak sempurna..banyak lagi yang perlu saya belajar...nanti ada lak yang kondem saya..Cukuplah dengan isu Anon sebelum ini...Owh ye..Meniru tidak salah tapi yang salah adalah menipu..jangan lah mengaku jika itu bukan hak kita."Ujar Wan Hazel mengakhiri perbualan.



Kalau suka entri kali nie klik like atau sponsor Wan rm0.20 klik satu je..senang je klik nie.

JOHARA
DEW MORE
MATTA
SURVIVE
LMFAO
WORLWIDE
HIT.FM
1 PLAN




Papai


.



11 comments:

Mitsu Kizu Zie said...

rambut macam G-Dragon...hehe...tk macam kenak interview jak...jadi kau g Al-Hijrah tek?hehe ;D

Misha Ieza said...

wan mmg kreatif :)

Wan_hazel said...

Mitsu Kizu Zie

ahahha...alu kedak..sik jadi bro..sik da bajet..sayang da jak..sik pat jumpa yuyu..waaaaa

Wan_hazel said...

Misha Ieza

tengs..ehehhe

Jujue said...

Congrats Wan.. ktk nang kreatif aeh.. moga2 lepas tok ktk kin brjaya gk & blaja bait2 my Junior ICATS.. hhikhik..

Keri said...

fuuyooo.. retis kena interview...
dapatkan Akhbar Hairan Metro .. eh Harian Metro esok!

Unknown said...

suka doodle story Wan :D keep doodling!

dya nasir said...

doodle wan comel2..tu yang dya suka singgah sini..hehe

Wansteddy Tales said...

akak dah lama xdoodle. jgn jd macam akak. passion dah out! ahahah... wan tau, latest akk tgk konsep dsgn dolly akk org ciplak buat buku pula alahai... lagipn buat minat nk lukis dolly kian merudum ^^

WieyaRaudzi ♡ said...

Tahniah :) wan dah kena interview dengan sapa ni..?..


Bestnya :)

Unknown said...

ni mmg terer la guna adobe photoshop tu. sya nal buat doodle pun xtau. susah la guna adobe. x faham. hehe :D btw, ur dodle look nice.