Wadah Madrasah Pengalaman: Doodle Story...Kecelaruan Maklumat..Mat Luthfi


Monday, April 23, 2012

Doodle Story...Kecelaruan Maklumat..Mat Luthfi

.


 

Asssalamualaikum..



Bertemu lagi untuk hari nie..Alhamdullillah masih dipanjangkan umur..Harap korang semua sihat..hari nie tak de entri sedih sedih k..hari nie nak senyum dan berfikir sejenak..Owh ye terima kasih sangat sangat pada mereka yang mendoakan Wan dalam entri sebelum nie , Itulah kehidupan..realiti kehidupan Wan..


http://wanhazel.blogspot.com/2012/04/blog-post.html..






Jadi hari nie kita nak bercakap pasal Mat Luthfi lak..Ada ke wat Vlog mempermainkan Ustaz...






Percaya tak??


Kalau percaya sebarkan k..


 


Begitulah Masyarakat sekarang nie..Tak yah korang nak tegakkan benang yang basah..Sebab kebanyakkan masyarakat dalam facebook dan blog dan laman sosial lain akan menyalin maklumat yang belum tentu betul..Kalau kat Muka buku ada button share..kan pencicit (twitter twitter) akan copy dan share..kat blog sama jugak..korang akan copy..Mohon share konon nye..padahal korang belum mengkaji lagi sama ada maklumat tu betul atau tak..Kekdang korang memandai mandai lak tambah tajuk yang bukan bukan..




Sebenarnya Wan pun kekadang terlepas pandang jugak..Ada jugak khilaf Wan.."maafkan saya" kalau ada maklumat yang salah disebarkan..Sebab tu Wan jarang nak berkelompok dengan muka buku dan like atau share mana mana maklumat yang entah datang dari mana.Kalu tak kerana Video Matt Luthfi ni mesti wan sampai sekarang tak sedar semua tu..



Dan satu lagi pesanan Wan..jangan mudah percaya dengan kata kata dan apa apa yg ada kat dalam facebook tu sebab Fitnah Dajjal sekarang nie semakin banyak..Minta dijauhkan dari semua tu..“Sejak penciptaan Adam sampai ke hari kiamat tidak ada suatu makhluk yang lebih dahsyat fitnahnya dari dajal.” (Riwayat Muslim No 7582)


“Ya Allah ku pohon perlindungan dari azab api neraka dan azab kubur dan fitnah kehidupan dan kematian dan fitnah Al-Masih Al-Dajal. Ya Allah, ku pohon perlindungan dari dosa dan hutang. (Ya Allah aku sudah menzalimi diriku sendiri dengan kezaliman yang besar dan tidaklah dapat mengampunkan aku melainkan Engkau, maka ampunilah aku dengan keampunan daripada-Mu dan rahmatilah aku, sesungguhnya Engkau maha pengampun lagi maha penyayang). (HR al-Bukhari No 832 ,834, 6326, 7387, 7388 dan Muslim No 589, 2705).


Jadi kalau korang semua ada pengalaman dan pendapat mari kongsikan kat ruangan komen bawah nie..
Kalau suka entri kali nie klik like atau sponsor Wan ..senang je klik nie.Satu je taw.Klik biar iklhas.


i-Punya Volkswagen Golf TSI!
Oh My English!
(klik kanan > open new tab)

Atau klik button Donate..


Papai



.





8 comments:

Chuu Muqhlis said...

mmg pon wan., byk berita skang x twu mne satu betul mne palsu ., kne selidik dulu

Khai_Sol said...

setuju dengan entry wan and video mat luthfi.. Dua2 two thumbs up^^

Azhafizah MN said...

sama sama lah kita ingat mengingati tentang baik buruk penyebaran maklumat ni..entry kita topik yang sama ^_^..

Nur Asmida Bt Karim said...

pape pon kena selidik sahih ke tk sesuatu maklumat tuh

gadismanja said...

betul tu wan ,, sy pon tak suke sebarkan something yg org lain dok eboh2 ,, sy pon tataw nape ,sbb sy tak suke masuk cmpor hal org ,, lagi 1 ,kita mmg patut kaji dulu pon semua benda tu sebelom kita wat sesuatu kan ,,

btw ,sy still takleh nk tggl jejak lagi kat shoutbox

ReramaBiru said...

~byk sgt skrg maklmat yg sngja diadakan..kdg2 bnda 2 xbtul pon..

Unknown said...

Mat Luthfi bagus sbb berani bersuara apa yg dia rasa betul.. Wan pun bagus sbb byk selitkan pengajaran dlm entri2 Wan :) guna kelebihan masing2 utk sebarkan apa yg benar, bukan perkara yg salah :) selidik dulu then fikirla sejenak.. (^.^)v

Unknown said...

Setuju la ngn Abg Wan :)