Wadah Madrasah Pengalaman: Nikmat sakit


Monday, October 8, 2012

Nikmat sakit

.

Nampak...Kucingku bernama monyeng sedang memerhati aku bermain dengan cahaya.


Assalamualaikum....


Beribu nikmat yang ALLAH telah beri pada ku..Salah satu nya ialah Nikmat sihat sebelum sakit...Kali terakhir aku sakit adalah awal tahun yang lalu.. bermakna sudah lama sakit tidak menjenguk ku.. Risau pula dosa kecil ku tidak terbasuh .. Dan kekadang aku mula takut bila mana sakit tidak menjenguk ku..adakah ALLAH tidak rindu pada ku atau adakah ALLAH sudah lupa pada ku..


Lantaran itu, tidak semena-mena, aku jadi tidak keruan. Air mata mengalir laju. Menangis tersedu-sedu, kepiluan dan rindu. Dalam hati berdoa, " Ya Allah, aku mensyukuri nikmatmu, terima kasih kerana membenarkan aku merasai bagaimana rasanya menjadi orang yang sakit, (jiwa mahupun tubuhku)"


Aku yang menangis penuh hiba seperti anak kecil. Pada aku, dalam hati yang jauh itu, nikmat itu sesungguhnya hanya dapat kita hargainya apabila kita telah kehilangannya. Ironi bukan?



P/S: Aku sedang mengatur jalan hidupku..Doakan segalanya dipermudahkan.. Semoga ALLAH redha..



.





10 comments:

ckynnogha78 said...

Good boy...

Sammy Winchester said...

amin~ ^^

btw, blog abang memang cool!
tengs coz dah ajar banyak benda kat saya! ^^ arigatou gozaimasu!

farisha fadzly said...

Sabarlah abang wan :)

Allah tidak akan memberi bebanan kalau indivindu itu tidak dapat menanggungya :)

ada hikmahnya :)

Unknown said...

yess, kebanyakkan nya manusia akan besyukur dengan nikmatnya selepas nikmat itu hilang dengan sendirinya.. xgitu

Unknown said...

semoga cepat sembuh :)

Unknown said...

moga dipermudahkan segala urusan... ^_^

.::: Princess MOMOY :::. said...

bila sakit orang kata dosa kecil kita akan terhapus.

Fatimah Nabila said...

aah kan, lupa pulak kalau kita sakit ALLAH nk luruhkan dosa..alhmdulillah, bawu lepas sakit n tgh sakit2 lagi..adoi..

Admin said...

cantik (:

shuhadaothman said...

Aminn. semoga semuanya dipermudahkan wan :)