Wadah Madrasah Pengalaman: Kenapa ye ALLAH??


Sunday, March 24, 2013

Kenapa ye ALLAH??

.



Assalamualaikum...


Sepanjang kehidupan ini  pelbagai yang aku rasai . kadang dalam hidup , aku akan rasa betapa beruntung nya aku dengan nikmat bahagia dan terlupa segala duka. Jua aku terlupa akan ujian dan dugaan . Suatu masa dulu ku fikirkan kebahagian itu kekal jadi milik ku. Namun ..ALLAH menguji ku dengan penantian dan harapan. kenapa ye ALLAH Kau menguji hamba MU ini dengan pelbagai bentuk ujian . ?


Kenapa ye ALLAH?


Bila difikirkan lagi , aku lebih banyak bergantung kepada manusia disekeliling ku . Hingga kan ALLAH menguji ku di tempat yang paling rapuh  . Hati .


Kenapa ye ALLAH?


Dan segala ujian ini begitu banyak hikmah nya dari yang sebelum nya.. Ya ALLAH . Moga hati ini lebih terdidik dan istiqamah . Ya ALLAH hanya kepada MU tempat kebergantungan ku .

Hikmah nya sebegitulah .

Mungkin jua ALLAH nak lihat kesungguhan aku untuk kehidupan yang bakal aku tempuhi  sejauh mana aku mampu bertahan . sejauh mana kesetian ku. Sejauh mana kepercayaan ku . sejauh mana keyakinan ku dan juga mungkin buat bakal suri ku .. Sapa tahu bukan.

kebergantunganku seratus peratus hanyalah kepada Allah . 

Semoga DOA ku ini satu kesetian + TAWAKAL ku ini satu usaha + REDHA ku ini satu penantian .. Doa kan aku . Yang pasti aku tetap menanti..

Tatkala perasaan ini kalau di layan mungkin boleh jadi permainan syaitan. Tapi tatkala kalau kita berpisah untuk 1 hingga 2 bulan / 3 hingga 4 tahun. Dan Saat Allah temukan kita semula dengan sebab sebab DIA sendiri itu lah yang dinama kan . " RAHSIA ITU MANIS "


 YA ALLAH.. Sesungguh nya ini lah masa nya .. 



.



7 comments:

Unknown said...

Tak dak rasa yang lebih manis,dari rahsia Allah. Kadang-kadang benda yang kita nak,belum tentu kita dapat. Mungkin Allah ada yang lebih baik untuk kita. Perhaps. Yang terbaik,usaha diiringi doa dan tawakal. Be strong ya! La Tahzan. ;)

ZULHILMI TEMPOYAK said...

terima kasih Ya Allah...

EmeLiena said...

Put your believe in Allah : )

Miss Lemonade said...

rancangan ALLAH adalah lebih baik

Unknown said...

Usah kita bertanya kenapa kenapa dan kenapa...kerana sesungguhnya perancangan Allah itu adalah yang terbaik untuk kita..

Nice sharing ∩__∩

eizz said...

Allah Maha Mengetahui..

strawberi ungu said...

my opinion is:
Allah beri kita kesusahan sbb He know we can stand with it.
Dia xakan beri ujian yg teruk2 klu pada hakikatnya kita x mampu and x kuat.
HE KNOWS MORE FOR YOU. :)