Wadah Madrasah Pengalaman: Betul lah tu...


Wednesday, January 7, 2009

Betul lah tu...

Apa dipgang ngn kuali angat,
Mun tauk nya skit glak,
Apa dcoba gk mun tauk xdpt,
Mun bena kta tnggalh klak.

hahaha..kcoh2.


Pembohong,penipu,pembulak...
Nak nie bgus gk,pmbulak nk.hehehe.

Salam muhibah.salam sgla jnis salam,hari nie aku nak bawe korang menyelusuri dan mengupas kejadian dsblik pmbohongan nie.so,kte mulekan pbcaraan kte.hehehe.

Aku nk mule dr mane erk.aku nie bkn nk bncang tntang mengape org suke bhobong.yg aku nk crte nie len.aku nk crte mengenai tanggapan org thadap org yg bbhong nie.korang ape korang fkr skang???

Korang bnci xdgn org yg suke bbohong nie.ade xorg anti pmbhong nie.kalau jmpe msti xnk kawan g,trus nk bnuh.hehehe
.(kamek madah ajak)

Cmne kalau dlm ssbuah phubngn 2,pasangan kte die tpu kte,die ckap n die blagak mcm org kaye.tp hkikatnye,die xsekaye yg kte lhat.korang marah x?msti lh marahkn sbb die menipu.lgi2 die mnipu sbab nk jd pasangn hdup kte.hm,xdpt dimaafkn kot,

Yg nie plak,dlm ssbuah phubngn gak.pasangan kte die tpu die nie miskin plak.tp hakikatnye die nie xsmiskin yg kte sangke.cmne plak 2.korang marah x?same je kan,pasangan kte 2 mnipu..hm,tpuk dade tnye slre...

Antre kdue2 pristwe diatas 2.sme je kan,motif nye mnipu.dose,ye taw dose.tipu sunat xpe.xpe ke?bleh ke cmtu,?utk khdupn,hm,cmne kte nk bzekan pnipuan nie.sme je pnipu kn.yg ptma tpu die nie kaye,ble kte sdar die nie tpu kte.kte trus lebel kn die sbgai pmbohong tahap naga api.xdpt dmaafkn.tp kalau pkre 2 btol cmnie.sbnarnye die kaye tp oleh krne mslh ttntu die jtuh miskin.cmne plak 2.dpt trme x?hm...

Prstwe yg kdue plak.tpu die nie miskin,tp sbnarnye die kaye,korang trus lebelkn die sbgai pmbohong x?kureng kot.n korang trus wat andaian sndri.may b pasangan aku nie nk uji sma ade aku nie mte duitan or x?cmnie plak 2.?korang tntu dpt maafkan.hm,dr kdue2 prstwe 2.susah aku nk jelaskn.pnipuan yg mcm mane,yg btul2 dikatekan pmbohong sbnar.

Dlm khdupan kte,otak kte dh diberi utk bfkir yg mane yg btul n yg mane yg slah.sbab 2 lh smue andaian yg kte wat.smue nye bksarkn tntang khdupan.wlaupn hkikatnya pbuatan itu tetap sma,namun kta dpt lhat apa yg tsirat dblik kejadian.,

So,kte lh yg menentukan sgle ape yg tjdi.hehehe








Hazel mcari dibalik yg tersirat..



No comments: