Wadah Madrasah Pengalaman: sarawak diperkampunganku dikejutkan dengan HUJAN KAPUR


Monday, April 19, 2010

sarawak diperkampunganku dikejutkan dengan HUJAN KAPUR

Hai korang,
Salam isnin.

Ari isnin dah start , ape yang korang harapkan dengan hari nie. Nothing, hanya hari yang malas bagi aku. and tenet yang lambat cam kure kure..


Hari ini aku dikejutkan dengan pembentangan yang aku lansung tak ready. Huh, yang berlalu biarlah, nasib baik semua barang assessment aku ada bawak. Susahkan jadi cam aku nie. Biarlahkan dah berlalu, hope markah aku tinggi. Amen.





Petang tadi aku dikejutkan dengan berita hujan kapur diperkampungan aku. Dirumah pak Wahab, mase tu aku dalam perjalanan balik dari kuliah ke rumah, around 2minit lagi nak sampai umah. Mula mula aku memang tak caye, datang je kat umah. Owh ya, mase aku nak datang umah aku, hujan dah brenti. Aku tengok pun biase je. Tak lah bebekas kapur pun kat jalan. 'may be hujan kapur tu bercampur dengan hujan betul kot' aku bermonolog sendiri sambil mate aku meliar tengok awek yang berjalan pakai payung, eh no no, i mean tengok jalan ade tak kesan kesan kapur.


Sampai je kat umah. lepas tu aku kluar dari kreta. You all know what I see. . . Hujan kapur menepek kat krete aku. Tak banyak lah, tapi bleh lah kan. Bleh di jadikan bukti. Lepas tu aku selidik lah waima aku bukan saintis. Aku hidu hidu pun bau kapur bende tu. Aku memang tak sentuh pun bende tu. Takut virus plak.






Last last aku dapat taw kebenaran, upe nye ape yang menepek kat krete aku tu upenye. Hm, susah nak kasi taw. Upenye. . . Tahi burung berak kapur . . . Fuhh , aku kene tipu adek aku.


And korang pun kene tipu oleh aku. Aku reke je kisah nie. Pembentangan tu betul betul terjadi k. Peace.





mood...penat sangat and sakit kepale



No comments: