Wadah Madrasah Pengalaman: Rindu :)


Wednesday, November 14, 2012

Rindu :)

.




Assalamualaikum...


Bagaimana satu patah kata itu menjadi nilai pengukur disetiap jiwa jiwa manusia.. Serasa benar mahu menulis. Rindu dan kepingin sungguh. Kerana menulis itu bagi aku satu luahan hati aku. Tetapinya, aku mahu berterima kasih kepada Allah yang kudus, kerana masih mampu setia di sini. Betapa ujian dan dugaan datang mendesah kiri dan kanan. Namun, masih berupaya mencelikkan mata saban pagi.


Kadang contengan doodle menjadi penawar luahan. haaaa... kan ...aku memang suka berangan dalam lakon layar ku di pentas ciptaan ku... Jangan pula ditanya siapa gerangan doodle diatas .. Masa ini belum berkesempatan lagi memberitahu kalian.. Pada wajahnya seribu ketenangan, pil sedatif bagi setiap keresahan dan kebimbangan aku. Pada setiap kali keluh kesahku ucapkan, pada setiap kali itulah kata-katanya mententeram dan menyuluh jiwa. argh, Si Doodle comel.. dia kah bakal suri ku... hahaha.. Berjumpa lagi kan jarang apatah lagi bersua muka.. erm... hehehe.. Rupa nya aku semakin berusia..  :)



YA ALLLAH . . .

Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu,
rindukanlah aku pada seseorang yang
merindui syahid di jalan-Mu..


Ya Allah, jika aku rindu,
jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku
merindukan syurga-Mu.


Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu,
janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat
di sepertiga malam terakhirmu.


Ya Allah, jika aku terlalu rindu pada kekasih-Mu,
jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang
menyeru manusia kepada-Mu.


Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasih-mu,
jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku
pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepada-Mu.


Ya Allah Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu,
telah berjumpa pada taat pada-Mu,
telah bersatu dalam dakwa-Mu,
telah berpadu dalam membela syariat-Mu.
Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya.
kekalkanlah cintanya.
Tunjukilah jalan-jalannya.
Penuhilah hati-hati ini
Dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar.
Lapangkanlah dada-dada
kami dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan
bertawakal di jalan-Mu..




P/S: salam tahun baru untuk kalian yang beragama Islam




.








19 comments:

Hanna Nabiella said...

really nice entry..huhu,

#comel nye la doodle tu, huk3 >,<

Unknown said...

salam maal hijrah ! :D

Maria Menado~ said...

Comel CIK DOODLE. kem salam sama dia. hehe..

Salam Tahun Baru juga.. =)

Miss Nuyu said...

entry yg menarik...t'tnya2 sapekh gerangan doodle 2..hehehe :)

Gucciey Lavender said...

salam maal hijrah ^^.

Fatimah Nabila said...

salam maal hijrah~

sHaRiNa eLyaNa said...

nice hehe

salam maal hijrah ..

sha ada buat GA tau..kalau sudi meh lah join :)
http://opzzpinky.blogspot.com/2012/11/birthday-ga-by-sharina.html

thnks

Unknown said...

comel ;)

Azza Afdzal said...

salam maal hijrah :)

Unknown said...

aku pun teringin nak buat doodle to..comel gilerr!!

dya nasir said...

salam maal hijrah

Unknown said...

salam maal hijrah wan... ^_^

krole said...

rndu sapa tu wan..cete r skit sapa tu?hihihi...wan serius beb...suka ngan doodle tu..argh!!! stil blatih g skngni..wan bat r g tutorial doodle~sronok sgt dpt nyak ilmu kat sni~

Anonymous said...

agaknya masih belum terlambat untuk ucapkan Salam Maaf Hijrah, Wan.. :)

Elle said...

Salam Maal Hijrah.. masih di bulan Muharram..Rindu jadikan kita tak keruan.. tak tenteram.. Rindu itu indah - andai di manafaat sebaiknya!

Miss Risu said...

comel doodle ni.. :)

aindzaya said...

bulan muharram nie bykkan la pose sebagai pengubat rindu abg wan :)

Nur Shahira MY said...

Comel doodle :DD

Nadia Syakila said...

comel :)

saya sedang kerinduan jugak..