Wadah Madrasah Pengalaman: Bilamana ENGKAU menjadikan dia sebagai isteriku.


Tuesday, June 4, 2013

Bilamana ENGKAU menjadikan dia sebagai isteriku.

.
 http://mentalhealth4muslims.com/wp-content/uploads/2012/02/muslim-couple1.jpg



Ya ALLAH bagi Mu segala kepujian dan kesyukuran sebagaimana layak untuk MU dengan kebesaran kekuasaan MU dan kemulian wajah MU dan ketinggian kemulian MU yang bilamana ENGKAU menjadikan dia sebagai isteriku.

Ya ALLAH jadikanlah dia penyejuk mataku dan pembantu untuk aku mentaati MU
Ya ALLAH jadikanlah aku sebagai penenang untuknya dan penasihat yang diberkati
Ya ALLAH kasihkan aku kepadanya dan kasihkannya kepada aku
Dan rezekikan kami zuriat yang soleh yang menjadi kebaikan kepada agama dan dunia

Ya ALLAH jadikan antara kami berdua sebagaimana antara Ali dan Fatimah
Ya ALLAH satukan hatiku dengan hati-hati ahli keluarganya dengan rahmat MU Wahai Yang Maha Pemurah

Ya ALLAH tutupilah keburukanku padanya dan tutupilah keburukannya kepada ku
Dan perlihatkanlah kepadaku kebaikannya dan redhakan aku apa yang telah Kamu beri kepadaku dan berkati aku padanya
Ya ALLAH permudahkanlah ia bagi ku dan permudahkan urusanku bersamanya dan jauhikanlah aku keburukannya
Jadikanlah aku menerima seadanya dia dan dia menerima seadanya aku

Ya Allah bukakanlah antaraku dan isteriku dan ahli keluarganya sesungguhnya Engkau sebaik-baik pembuka
Ya ALLAH yang menghimpunkan manusia pada hari Kiamat, himpunkan aku dan isteriku dalam kebaikan

Ya ALLAH jadikan aku sebagaimana yang ia sayangi dan jadikan ia sebagaimana yang aku sayangi dan jadikan kami sebagaimana yang ENGKAU sayangi
Ya ALLAH jadikan hati isteriku tergantung kepada MU dan kemudian tergantung kepada rasul MU dan kemudian kepadaku

Ya ALLAH, ENGKAU lah yang menguruskan kenikmatan dan kelazatan dalam kesusahanku,Jadikanlah kegarangannya terhadapku suatu kesejukan dan keselamatan sebagaimana engkau jadikan api ke atas nabi Ibrahim suatu kesejukan dan keselamatan
Ya ALLAH berikanlah petunjuk kepadanya sebagaimana yang ENGKAU kehendaki dan redhai

Ya Allah Engkau yakinkanlah hatiku bahawa sesungguhnya aku tidak akan dicelakai dan Engkau sentiasa bersamaku

Ya Mujiid perkenankanlah
Ya Mujiid perkenankanlah
Ya Mujiid perkenankanlah




.



3 comments:

Gucciey Lavender said...

ameennn ya rabbb :')

Mummy MM said...

Amin

..kakNaim.. said...

Amin...semoga Wan dikurniakan isteri yang solehah~ (^^)