Wadah Madrasah Pengalaman: Blog tetap diteruskan terima kasih kalian


Wednesday, December 21, 2011

Blog tetap diteruskan terima kasih kalian



Hari ini,dia begitu lain dari hari yang sebelumnya. Dia begitu asing bagi ku,benar benar terasa perbezaannya. Terasakan aku berdepan dengan jasad yang lain.jauh sama skali dari yang sebelumnya. Entah,apakah yang merasuknya sehinggakan berkeadaan dan berkerenah sedemikian. Akan tetapi dirinya masih didakapi kinayah.. kehidupan yang dipaparkan seolah olah penghargaan bagi kewujudannya. Diri yang sebegitukah yang dikejar nya?.

Mendiam...

Setiap kali ruangan warkah yang ditemuinya sering kali manipulatif... Aku harap sebegitulah seharusnya... Salahkah aku berkata sedemikian kepadanya..sebelum ini pun serupa.sebelum dia mengenali dunia warkah warkah penulisan (blog),setiap yang ditemuinya juga merupakan juzuk juzuk reformasi. Kenal itu dan ini. Sedar akan kesalahan yang diperlakukannya. Sebagai peringatannnya sebelum terkena. Ada itu dan ada ini untuknya.


Dia seolah olah ingin lari dari kehidupan. 'Fade Up' dengan kehidupan. Namun apa yang kutahu,aku hanya meneka.. Sumpah aku tidak mengerti pemahaman nya,kadang kadang aku turut keliru tatkala berdialog dengan nya.... Apa itu,apa ini,haruskah begini,mengapa begini,mengapa bukan begitu,sehinggakan begitu banyak persoalan yang hampir membuatkan aku gila.hampir hampir membuatkan aku hilang sabar...hancur,retak,berderai.belum hancur.!belum jua retak,,syukur hanya sedikit rekahan pada tembok kemarahanku.
Aku mengerti,dia cuma mahu bertelagah dengan realiti dan mahu bertanya sebanyak mungkin kepada Al-Khalik selayak layaknya.

Kekadang,seharusnya dia meletakkan diri dalam setiap kondisi atau berdiri dalam situasi yang lain,cuba memahami jasad yg lain. Tapi... Itu kata mereka,bukan sama sekali aku. Bagiku,dia sudah cukup mencuba mengalami dan memahaminya.benar,sudah cukup bagiku,bukan hanya luahan retorik ku semata mata. Itukah yang memungkinkan af'al anehnya?..tidak atau mungkin memang tiada sedikit pun sangkut paut.lagi lagi kata mereka. Daerah kelompok yang berteater dipentas dunia.aku sedar,aku juga kelompok itu,berteater dipentas dunia...aku tahu,aku dan dia sentiasa mengikhtiarkan! Menyusuri denai denai,lembah lembah malah onak duri yang telah dibentangkan. Namun,satunya aku tak pernah lupa menentukan tanda tanda di sepanjang jalan yang kulewati. Supaya aku bisa kembali.. Justeru aku sentiasa bermonolog dengan alam.. Dia percaya apabila aku sangat percaya,namun sebaliknya apabila dia sangat percaya aku pula sentiasa berasa was was atas tindak tanduk nya. Hakikatnya,aku seseorang yang peragu..


Melangkah keluar..


Dia jelas sekali merungkai dunia ini dengan pancaindera hatinya,tak punya mata,tak punya telinga dan tak jua punyai mulut untuk berbicara.namun aku mendengar bicaranya,jua kamu mendengar rintihan ku. Kita sering bergomel... Entah,aku bukan seorang pemikir yang tahu segalanya. Bagaimana kau melihat tanpa mata tapi kau tahu apa yang seharusnya... Peratus kebenaran itu ada padamu.


D
ia yang selalu menemui dan merasa peritku menyatakan padaku.."Usahlah berhenti dari terus melangkah,andai kau tersungkur,berdirilah teruslah langkahmu. Kemana tuju mu,itu kau yang tentukan sendiri bukan aku,aku hanya memberi sedikit hipotesis untukmu".


Indahnya jika kehidupan ini hanya kenangan.(MemorialISme)...
Andai esok tetap bersulam,
Akan ku ukirkan pelbagai warna warni perjalanan harian ku disini dengan pelbagai rantaian senyuman..
Andai ini hari yang terakhir,
Selimutkanlah aku dengan doa kalian,
Bukan dengan pendawaian fitnah dan kata kutuk mu,
Seharusnya itu kamu dimegertikan.
Begitu jua aku pada mu.
Andainya itu kamu...


Maaf andai untuk mengertinya terlalu panjang.aku sudah bilang,hari ini dia lain dari yang lain...dia adalah aku,dia adalah jiwaku,perasaanku.itulah dia HATI dan PEMIKIRANku.


Terima kasih semua yang mmebri sokongan untuk meneruskan ruangan ini...Insya Allah Wan kan teruskan karya Wan disini...Terima kasih.


Lain lain yang menarik

.



14 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

teruskan yer wan..

jangn stop selagi mampu..insyaALLAH..

Dhia adawiyah said...

gud luck Wan . teruskan berkarya ya ! don't give up ..

Zac Rega said...

teruskan .. !

Syamimi_Tahir said...

agak berjelar entry ni , tapi ayat agak gramatis ..hehe ..
dont give up k.. ! rugi la klo stop >,<

Eiqa Roslan said...

chayok chayok ^^

Ckin Kembaq said...

teruskan selagi mampu.. ^_^

Afiqah said...

wahhh hehe. keep going ! :D saya sokong kamu :D

Unknown said...

teruskan berblogging! ^^

Arina Shamsul said...

TAHNIAH!!happy tengok tajuk tu ;-)

D'ya Marshmello said...

teruskan berkarya dan d'ya doakan wan jadi blogger yg brjaya ;)

LATEST ENTRY : Kisah Lawak | Broken English Terlampau

liyanazahirah said...

teruskan..rugi kalo stop..suke entry nie :)

MuniBulan said...

Yee!! Wan tak stop.
Jangan stop wan.
saya sokong dari belakang :)

Amirah Fisra said...

teruskan wan. kiteorg sokong ! ^_^

Anonymous said...

haaa macam ni la..best2!